Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Morsom og vanskelig tid i Bionor om dagen synes jeg. På en side er det rimelig sikkert med emisjoner og utvanning fremover, men så føler jeg også at det skal lite til før kursen kan få seg et ordentlig løft! Også er det jo spørsmålet om det kan komme inn noen partnere/oppkjøp etterhvert. Høy risiko, men beholder en liten pott…

1 Like

Eg tror det er lurt å ha noen lodd her, angrer litt på at eg tømte meg helt idag, eg holdt meg ikke til min egen plan her.
Eneste eg er litt redd, er om vi fikk bevegelsen som vi fikk idag, pga at noen få laster stort, da stopper det gjerne opp dersom det ikke kommer flere kjøpere til.
Tror det er viktig for aksjen at det kommer konkret utvikling i selskapet

3 Likes

Et patent som understøtter bruk av MenaQ7® vitamin K2 for hjerte-kar tilstander
OSLO, NORGE og METUCHEN, NJ USA (14 juni 2016) - NattoPharma ASA har fått
godkjent et brukspatent i USA for vitamin K2 som gir selskapet lov til å hevde
at MK-7 hemmer eller reduserer forekomsten av aldersrelatert forkalkning i
arteriene hos personer med hjerte/kar sykdommer. Patentet dekker situasjoner
hvor en effektiv mengde av vitamin K2 i kombinasjon med vitamin D - gitt som
kosttilskudd, i mat eller i drikke, vil redusere forekomsten av aldersrelatert
avstivning av arterier. Dette patentet (U.S. Patent nr. 9364447:
“Sammensetninger for behandling eller forebygging av hjerte- og karsykdommer”)
ble godkjent 14.06.2016.

“Godkjenningen av dette patentet er nok en bekreftelse av den vitenskapelige og
kommersielle betydningen oppdagelsen av den positive helse-effekten vitamin K2
har på arteriene våre. Forskningen som ligger bak observasjonene som har ført
til godkjenning av dette patentet, er utført av NattoPharma og forskere i
Maastricht, Nederland, som NattoPharma har hatt gleden av å samarbeide med i
mange år,” sier administrerende direktør i NattoPharma, Daniel Rosenbaum.
“Godkjenningen av patentet bekrefter og forsterker betydningen av de kliniske
fordelene vitamin K2 har, som en substans som hemmer og forsinker, til og med
reverserer, eksisterende aldersrelatert åreforkalkning. Vi forventer en videre
vekst i salget av MenaQ7 Vitamin K2 som kosttilskudd og funksjonell / beriket
mat, samt også for framtidige hjerte-kar legemidler basert på vitamin K2, som et
resultat av dette patentet.”

NattoPharma har investert betydelige ressurser i utviklingen av ny teknologi og
patentering rundt vitamin K2. Selskapet bruker godkjente patenter aktivt -
gjennom hele patentenes levetid - som konkurransefortrinn sammenlignet med andre
vitamin K2-produkter tilgjengelig på markedet.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=404096

5 Likes

Ser ut som kursen kan etablere seg over 10, det ser jeg i så fall på som veldig positivt for videre utvikling.

1 Like

Ganske god omsetning i Natto i dag, en trygg havn? :slight_smile:

1 Like

Om eg setter pølsegingeren min på kjøp, så skal du se den går rett til 12 :slight_smile:

2 Likes

Inn i Bionor igjen idag, på 72/73
Ligger på kjøp på 74 i auksjonen med 17k

Eurinvestor med kjøp

http://www.euroinvestor.no/stock/recommendations.aspx?id=2358988

Norskbulls med stay long

https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=BIONOR.OL

Investtech : kjøpskandidat, med retning fra 0,74 som videre signal

1 Like

Jeg vurderte å kjøpe bionor i dag jeg også, men var sliten etter å ha vært på konsert, så jeg måtte hjem og sove litt. Så da kokte det bort. Får se i morgen

En generell observasjon jeg har gjort er at i mange av biotek-aksjene og meldingene som har kommet i det siste, f.eks. den siste i biotec

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160613.OBI.20160613S47

så står det ingenting om noe penger som selskapet får, bare at dette er en strålende avtale og begge parter er meget fornøyd.

Når PHO inngår avtaler som f.eks. denne for en god stund siden

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20150522.GlobeNewswire.1923395

så får man penger

“Under the terms of the agreement, Photocure will receive EUR500,000 in milestone
payments for the rights to Hexvix in the territory, of which Photocure has
received EUR250 000.”

Slike viktige detaljer gjør at jeg fremdeles sammen med Hansson har tro på PHO. Selv om den er kjedelig til tider.

3 Likes

Sikkert ikke noe å stresse med, men kan bære kjekt å ha en liten pott.
Sikkert langt frem før det skjer noe stort

1 Like

Følger med på hegnar.-forumet for å få med meg hva som skjer med Photocure, og nå har medisinmannen snudd tilbake til å være positiv til PHO etter å ha slengt dritt om sjansene til å få en avtale for Cevira og manglende tro til ledelsen. Det morsomme er jo at argumentene som brukes nå er rimelig objektive.

Medisinmannen

Mangler en klinikk så er alle 18 klinikkene operativ for å ta inn pasienter. De skal behandle 20 pasienter hver, her kommer det snart melding.

Når skal flere forstå at Photocure er snart i gang med direktesalg og 100% av inntektene i et enormt stort marked?

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT02560584?term=Photocure&rank=11

Markedet sitter og venter på Cevira og får ikke med seg at det enormt lukrative surveillancemarkedet snart er i gang med refusjon.

Utrolig, men lukrativt for de som oppdager denne muligheten.

Snøffelen:

I Norden utføres det 25 000 TURB med rigid skop per år, det gir oss en inntekt på ca 50 millNOK i 2016.

Surveilance-markedet i US er på 1 200 000 prosedyrer per år, eller nesten 50 ganger så mange prosedyrer som det som i 2016 vi gi oss 50 mill i inntekt i Norden. DET er POTENSIALET, 2,5 mrd i inntekter, med marginer høyt på 90%-tallet.

Cysview står bunnsolid i de nye AUA-guidelines, og det er allerede ryddet plass for flexiscope der. Det er bortimot utenkelig at dette ikke vil lykkes klinisk og regulatorisk

… og her er vel grunnen til at jeg tørr å sitte i Photocure. De har et godt produkt som er i salg i store deler av verden, nå mangler det bare å få økt salget. Det hadde jo vært ok med 90% av 2,5mrd i inntekter i året. :wink:

2 Likes

Ja det er dette som er trøsten hvis det ikke blir noen partner-avtale. Store potensielle inntekter ligger der noen år frem i tid. Så hvis kursen krakker totalt hvis PHO ikke finner partnere og må ta fase 3 selv, så er det gode muligheter for at kursen vil hente seg inn igjen ved å ta tiden til hjelp. Siden alt er godkjent for rigide scope så bør sannsynligheten for å lykkes med flexible scope være svært høy i fase 3. Men ting tar tid i biotech-bransjen og i PHO ekstra lang tid. Og det beste av alt er at få eller ingen har oppdaget dette ennå, med unntak av Hansson og noen investorer på HO. Det er PHO og STAR som er mine svært langsiktige bet i aksje-markedet for tiden.

1 Like

@bionor falt idag gjennom støtte på 74 og endte på 71

1 Like

Er glad jeg ikke har noen aksjer her nå :slight_smile:

NATTO. Det er ikke den viktigste indikatoren akkurat å se på i denne aksjen tror jeg, men velger likevel å se positivt på at vi nå har fått et golden cross. Den som solgte ved death cross rundt 12 og kjøper tilbake her rundt 10 ville spart et par kroner per aksje.

2 Likes

Eg kan velge å ta ett lite tap i Bionor, men egentlig har eg litt lyst å kjøpe noe mer.
Tror eg sitter uendret

Dagens melding om at det vil forsøkes en rettet emisjon, ville jo kunne passe " emisjonsgruppa" fra Funcom, dei jo snart ute av av Funcom så da skulle vel passe fint å sette gevinsten i Bionor der en potensiel oppside er langt høyere en ved Conan

( ta det med ett smil )

3 Likes

Tipper de allerede har en emmisjonspartner i boks, og det er derfor den blir rettet. Tviler på det blir XI sin emmi gruppe, da risikobildet og muligheten for kort gevinst er totalt anderledes enn i funcom.

2 Likes

Jeg følger ikke så nøye med, men tror Swedbank Robur Ny Teknik hadde tatt en ganske stor posisjon her. Spennende i så fall å se om de tar ytterligere i den rettede emisjonen.

1 Like