Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

link?

Nordic-Issuing.se

2 Likes

10000 :sweat_smile:

Mitt poeng er at det hadde vært fint og kunne signert opp Zerokontoen til Nordnet som konto for noteringen, og så ble pengene trukket derifra. Det lot seg ikke gjøre.

Hovedkandidat deres er visstnok kommet langt i det preklinisk løpet, men finner ingen data i prospektet? Heller ingenting på nettsiden deres. Ikke veldig tillitsvekkende.

Mulig det er dette som er kandidaten deres?

1 Like

En uke gammel men interessant

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-158

2 Likes

Jeg har sendt mail til selskapet med dette spørsmålet, kan dele svaret her. Enig i at det er særdeles merkelig. Men, vi er jo i et bullmarked av dimensjoner. Kanskje man ikke trenger data ;p

3 Likes

I tillegg er det flere selskaper som jobber med å lage nye bedre versjoner av den konjugerte pneumokokkvaksinen (Prevnar 13). Blant annet vaxcyte som jeg selv syns virker veldig spennende på 2-års sikt. Dette gjør meg åpenbart biased da… Siden de har valgt et helt nytt antigen, så vil jo det også gjøre den kliniske utprøvningen mer krevende siden det ikke er derisket slik som approachen som brukes i konjugatvaksinen.

Misforstå meg rett, jeg anser prisingen av selskapet til å være veldig lav (70mSEK) og at DERSOM de kommer til klinikk, så burde prisen være flere ganger det, vurdert på rent instinkt.

Jeg har ikke gjort mer vurderinger enn det jeg har beskrevet over, men det er nyttig å høre din view på saken. De har ikke bare valgt et antigen såvidt jeg har forstått. Deres OMV-teknikk gjør så de kan benytte mange flere antigen enn tradisjonelle vaksiner, og derfor skal det gi en bredere beskyttelse enn andre vaksiner. Hvordan er Vaxcyte sin teknikk sett opp mot det?

Ellers helt enig i at det er umulig å si noe særlig om Abera da de ikke har delt noe info…

2 Likes

Det er et godt poeng. Pneumokokkvaksine er en potensielt veldig lukrativ indikasjon. Så hvis de klarer å komme med en kandidat i klinisk utprøvning kan de potensielt få en stor økning i mcap. Vaxcyte har jo 1.3 mrdUSD i mcap til sammenligning. Problemet er som du sier at det er så lite informasjon tilgjengelig, så det er meget vanskelig å vite om de vil lykkes osv.

Vaxcyte har en veldig informativ investorpresentasjon med mye informasjon om pneumokokkvaksiner generelt og deres teknologi:
https://investors.vaxcyte.com/static-files/b8bf9c44-c05c-4219-804a-1889039f175a

Dagens vaksine (prevnar 13) lages ved at man linker ulike pneumokokk kapselpolysakkarider til en protein carrier basert på et modifisert difteritoksin som skal boost immunogeniteten. Prinsippet ligner egentlig litt på TET-plattformen til ultimovacs når jeg tenker meg om. Problemet med dette er at jo flere antigener man linker til protein carrieren jo mer protein carrier i forhold til antigen inneholder vaksinen og dette resulterer i en dårligere immunresponsen for hver enkel serotype. Dette har redusert antall serotyper man kan dekke i
konjugatvaksinen. Vaxcyte sin teknologi muliggjør en bedre linking mellom antigen og proteincarrier slik at man kan bruke mindre protein carrier og beholde gode immunresponser. Dermed kan man øke antall serotyper som man dekker for. Foreløpig planlegger de å utvikle en 24-valent og en >30-valent pneumokokkvaksine.

2 Likes

“På vår slutkandidat finns ingen publicerad preklinisk data. Vi gör avslutande optimeringsstudier nu och har därför inte gått ut med data kring detta innan studierna är klara.”

Er vel derfor det er så billig.

5 Likes

Flyttet fra andre tråder der det var offtopic:

3 Likes

(Deleted)

Det var vel mest fordi det er slitsomt med “salgsannonser” for andre selskaper i selskapstrådene. Dette var ikke et innlegg om at de kunne være konkurrenter og på hvilken måte de kunne konkurrere. Det var et “sjekk ut dette selskapet som jeg har kjøpt”-innlegg. Støtter å flytte dette ut av selskapstrådene.

2 Likes

(Deleted)

2 Likes

Synes godt det kunne stått. Hvis ikke investeringen står seg mot en dansk vaksine i fase 1/2, da har man gjort noe feil.

Kanskje trigger man en kommentar fra selskapet om hvordan dette bidrar til å styrke Ultimovacs via økt tro på peptidvaksiner.

1 Like

Lovende ting kan feile også

2 Likes

Mye penger ut av vinduet der ja.

1 Like

Ble litt av en reise det der :sweat_smile: Kjøp på 8 Gbx, så bli med ned til 1 Gbx omtrent og så salg på 21 GBX noen år etter. Ikke bare krypto som svinger :sweat_smile:

1 Like

Noen som vet om meglerhus i sine analyser av norsk prekommersiell biotek har justert ned diskonteringsrenten i lys av rentefallet i 2020?

1 Like