Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Nei, det vet jeg ikke, men jeg har mine tvil.

Standardprinsippet i USA, etter hva jeg har forstått, er at en opererer med en diskonteringsrente lik rentesatsen for “10-åringen” + et påslag for finansiell risiko med 5 %.

Her i landet virker det som om påslaget er mye høyere fordi man også drar over elementer fra preklinisk, klinisk og regulatorisk risiko i tillegg til å legge det inn der det logisk hører hjemme - altså i Likelihood of Approval-vurderinger.

Dette forklarer nok i liten grad hvorfor norske biotekselskaper gjennomgående er lavt vurdert sammenlikna med tilsvarende utenlandske selskap, men det bidrar trolig. Men desto brattere kan det da rase oppover den dagen de blir vurdert ut fra annet enn forventninger; dvs. på grunnlag av kommersielle avtaler og realiserte salgsinntekter.

5 Likes
Skal fornybar bytte nick til fornybarkrakk igjen?
  • HELL YEAH NÅ ER DET BEAR MODE
  • Nei, kjøp aksjer!!

0 stemmegivere

1 Like

Har noen hørt om dette?

Cel-sci, med fase 3 studie i hode og nakke?

1 Like

Virker som en scam. Flere røde flagg.

1 Like

Haha ja det er det rareste jeg har sett på lenge.

Sjekk det her

https://killcvmshorts.com/

2 Likes

:grimacing:
Er det siste krampetrekning før oksen legger seg flat for bjørnen?

Det er jo dette fase 3 studiet man må finne ut mer om.

https://www.businesswire.com/news/home/20200504005155/en/CEL-SCI’s-Pivotal-Phase-3-Study-Has-Reached-the-Required-Number-of-Events-to-Evaluate-Data-for-Multikine-in-Treatment-of-Head-and-Neck-Cancer

Slaktet av Feuerstein og Taylor. Dette er nok antagelig bare en kuriositet av et selskap og en sprø ceo

2 Likes

Hva Novartis sier om utfordringene knyttet til covid19

4 Likes
4 Likes

Og her i Norge syter vi dersom den er over 1%

2 Likes

Det er så lite volum i Norge på biotek at selv 1% merkes.

3 Likes
2 Likes

“Alt” som går opp linkes til r/WallStreetBets for tiden. På en måte kanskje forståelig, med 7mill brukere der inne så er jo sånn sett det meste av aksjer i verden sikkert nevnt der i en eller annen sammenheng. Et mareritt navigere rundt der i all støyen, men det er kanskje bare meg.

Men jeg registrerer at mange aksjer som skyter fart som havner i media med link til Wallstreetbets har ikke jeg fått med meg selv om jeg også er på Wallstreetbets. Synes media generelt er på tynn is når de linker “all” oppgang til “gjengen på reddit”.

1 Like

Ja for å sette det på spissen er retail veldig event-styrt og topp 50 sitter i ro. Generelt lite interesse for disse type aksjene fisk, olje og muligens grønne aksjer er det som er mest interessant for investorer. Da blir det ganske enkelt for proffe shortere.

En ting jeg har lurt på om er at de faktisk dekker seg inn i emisjoner når de kan der emisjonskursen ofte er satt med betydelig rabatt.

3 Likes

Nokon som veit om selskap som ligger langt framme i utvikling av “falske” organ? Typ fungerande hjerter etc. for folk som trenger transplantasjon?

1 Like

bilde

1 Like

Interessant intervju. Fikk meg til å tenke litt på Nano…

2 Likes

Sjokkerende nok listes bare de norske selskapene opp, bortsett fra Vaccibody som jo allerede har BP-avtale.

Jeg håper den artikkelen ikke fortsetter i samme stil som ingressen.

1 Like