Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

De må utvikle 1-2 produkter til etter at Vacc4x er ferdig. Det er ikke så konge imo når utvanningene kommer på rekke og rad.

Nå er jeg usikker på om det er før man har fått hiv eller etter man skal bruke dette stoffet (vaksier bør jo være før) men uansett tenker jeg det kan være risiko i det at det er mange fattige i afrika og asia som ikke har råd til dette og hvis det er styresmakter som skal finansiere det til befolkningen så kanskje det er noe som afrikansk lederskap ikke tar seg bryet med eller synes at er for dyrt. Så jeg tenker høyt her men ser altså for meg litt markedsrisiko.

I tillegg er det risiko i det at antakeligvis et hav med firmaer jobber med å ta knekken på hiv.

Erm… de er på fase 3. Når den er ferdig vet man om de har en vaksine mot hiv eller ikke.

Dette er en vaksine man tar når hiv er påvist. Det den skal gjøre er å stoppe utviklingen av HIV, samt drepe alt av HIV virus du har i kroppen. Utfordringen med dagens medisin er at den stopper utviklingen av HIV. Men den klarer ikke å ta livet av HIV viruset som gjemmer seg. Bionor er et av selskapene som er kommet lengst. Og de som husker MH17 nedskytningen i Ukraina, så var flere av verdens ledene HIV og AIDS forskere ombord på vei til kongress i Asia… Noe som satte arbeidet til flere av de andre grupperingene som driver med denne forskningen langt bak.

http://www.forbes.com/sites/paulrodgers/2014/07/19/hivaids-experts-killed-in-mh17-attack/#7583938935f4

2 Likes

Denne dama her sier hvertfall at det er ikke nok å lage Vacc4x som de holder på med nå men trenger flere produkter. Det vil bare forlenge utvanningene, og dess lenger man blir utvannet dess større må suksessen være. Så derfor liker jeg ikke særlig godt at mange av de som har hiv antakeligvis er fattige folk fra fattige land.

– Jeg står ved styrets strategi om at Vacc-4x må kombineres med et eller to produkter til, og at det er behov for flere kliniske studer, sier hun.

Ahh, det har jeg lest, men ikke brydd meg såå mye om. Resultatene nå er jo med de legemidlene som er i studien. Men jeg er enig i at det blir mye utvanning om man sitter stille å ikke blir med i emmisjonen.

Det spekuleres i salg på Hegnar ser jeg.

@Evilfreud i artikkelen her fra januar står det at de er fase to i to år til, fra sist januar. Og først etter den perioden kan de vurdere fase 3.

http://m.nettavisen.no/na24/det-norske-selskapets-hiv-resultater-vekker-oppsikt-i-utlandet/3423179588.html

Konklusjonen må da være at Bionor som oppkjøpskandidat, enten som selskap eller patentet, nok er helt uaktuelt på nåværende tidspunkt da avstanden fra en potensiel vaksine til en faktisk vaksine er for stor.
Lars Østergård har jo vert involvert i positive tester også utenfor Bionor sin vaksine, her kan være andre som går forbi Bionor på oppløpssiden

Uansett en spennende dag for aksjekursen i Bionor, får vi noen svingninger og gode tradingmuligheter ?

Bionor holder på med fase to. De var ferdig med en fase to-studie, og egentlig klare for fase 3, men de valgte å kjøre en ny fase to med større pasientgrunnlag.

Vacc-4x må kombineres med flere andre produkter, men de må ikke Bionor utvikle. Studiene som kjøres nå er med produkter fra andre produsenter, som f.eks. celegene.

4 Likes

Høie som egentlig bestemmer det meste i bionor har vært negativ til Partner, Meldingen igår kan bety at han har åpnet for partner eller oppkjøp fordi han føler de ikke får god nok pris ved emmisjon.

1 Like

Salg tror jeg ikke er så sansynlig, man kunne kuppet store deler av selskapet i en emmisjon, så hvorfor betale mye for å kjøpe det da.

1 Like

Er det helt feil å kjøpe nå?
Tok ett lite knippe eg, ett lite altså

1 Like

Det må magefølelsen din svare på :wink:

1 Like

Den er god, og det er med bakgrunn I Høies arbeid siste tid, der han tydelig viser misnøye og gjør grep.
Så gjenstår det å se om grepene som gjøres, er dei rette å gjør.
Viktig med en aktiv storaksjonær.

Hva sier mafefølesen din da ? ; )

Jeg hadde tenkt å handle, men så lå den på 65øre ish, så da venter jeg litt. Er jo sommer, og juli. Og det er jo den måneden hvor mest faller fordi det er lite aktivitet.

2 Likes

Ok det kan være at de ekstra produktene som ble nevnt i den ene artikkelen bare er andre legemidler som eks Celegene. Da er det jo ingen problem, problemet er hvis de faktisk må lage noe selv.

Så for 1 mnd siden opplyste selskapet om hvor mye penger de trenger frem til Q3 2019. Det betyr at i tillegg til den emisjonen som blir på maks 70m nå så trenger de nesten 200m til før Q3 2019. Det blir circa 4 utestående utvanninger frem til Q319.

Styret i Bionor anslår nå at selskapet har et kapitalbehov på om lag 230-270 millioner kroner, som dekker perioden frem til 3. kvartal 2016 til 4. kvartal 2019. Dette er basert på en ny klinisk strategi.

Tidligere estimerte Bionor kapitalbehovet til første kvartal 2019 til 375-425 millioner kroner.

Denne ble postet på hegnar tidligere http://www.tv2oj.dk/node/67975

1 Like

Dette er tidligere kjent, og nok postet opp til flere ganger.
Som eg skrev lengre opp i tråden, igår, så er Lars involvert i studier utenfor Bionor, med gode resultat.

http://www.bionorpharma.com/en/About_us/Clinical_Advisory_Board/

Har du satt deg inn i hva den siste meldingen angående finansiering betyr? Kan emisjonen ha røket for dem eller tror du det er oppkjøp?

Eg tror Bionor kan ha vanskeligheter med å gjennomføre en emisjon med bakgrunn i en del uheldige situasjoner siste halvåret, der det har vert en del uro internt, og at Solomon som ble tatt imot som en Gud, ikke har gitt resultater annet enn at det har vert en lite hyggelig økonomisk utvikling, der Solomon har kostet selskapet/ aksjonærene dyrt.
Oppkjøp, tja, tviler men kan være noe, hvem i såfall ?
Man skille jo tro at patentet var av verdi, men om Bionor gå i " oppløsning " så kan det bli billig.

Veddemålet mitt består seg i at markedet blir tatt litt på sengen, men eg har ikke pantsetter huset på det :slight_smile:

Kan det tenkes at aksjeposten til Høye egentlig har null verdi ?
Eg tror Høye har ett ess i ermet