Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Det var 10 dager mellom børsmeldingene deres så derfor tror jeg oppkjøp er mindre sannsynlig enn at de ikke har fått closet emisjonen.

Høie sier at når fase 2 er over så vil det være en mengde med store Pharma selskaper som vil være interessert, så tror det finnes mange å velge mellom som potensielt kunne ha kjøpt.

Det var da elendig at de måtte gjøre en ny fase 2 etter at de allerede har gjort fase 2…

1 Like

At sparebank 1 skal ha vert tilrettelegger for emisjonen sommer skulle ha vert, men som så ble meldt utsatt igår, er det troverdig ?
Sliter litt med å ha troverdighet til skribenter på HO som hevder å ha blitt kontaktet, selv om eg ser at det kan være mulig

@Evilfreud
Solgt / kjøpt Bionor idag ?

Ikke solgt eller kjøpt, Ang pengebehovet til bionor så er det gått ned fra over 300mill til 270.

De hentet midler tidligere iår ( jeg deltok i den, ble fin gevinst på kjøp salg emisjon kjøp salg).

Så var det planlagt en til på 70mill som var nå. I tillegg fikk de endel forskningsmidler tidligere iår. Så de skal ikke hente 270mill til. Men de skal hente iallefall 150mill til.

Jeg tviler på oppkjøp. Men den som lever får se. Har hverken kjøpt eller solgt. Det er juli. da faller det meste :wink:

4 Likes

31 Mai 2016, dvs 1 måned siden, var det en artikkel der det står som nedenfor. Er dette utdatert mener du.

Styret i Bionor anslår nå at selskapet har et kapitalbehov på om lag 230-270 millioner kroner, som dekker perioden frem til 3. kvartal 2016 til 4. kvartal 2019. Dette er basert på en ny klinisk strategi.

Tidligere estimerte Bionor kapitalbehovet til første kvartal 2019 til 375-425 millioner kroner.

Edit: det er ok hvis du mener at dette ikke er den mengden som trenger å tas inn, dvs man kan trekke forskningsmidlene fra de 270.

Antar at Bionor nå går inn i q3 med tilnærmet 0 i cash, etter at Solomon har fått din sluttpakke, vertfall ikke mangen millionene igjen.

Så har/ får Bionor ca 30 MNOK her :

As previously announced, Bionor has been granted approximately NOK 20 million from Skattefunn for the BIOSKILL clinical trial, and the Research Council of Norway has granted the company up to NOK 9.2 million to partially fund the BIONAB trial. The company will continue to pursue non-dilutive funding.

Behovet frem til endelig resultat kan ventes i q4/2019 :

Capital structure
Based on the clinical strategy outlined above, Bionor’s capital need is now estimated by the Board to approximately NOK 230-270 million, which covers the period from the third quarter of 2016 to the
fourth quarter of 2019 (14 calendar quarters); approximately nine months after the expected announcement of BIOSKILL topline results in the first quarter of 2019. Previously, Bionor estimated the capital need until the first quarter of 2019 to NOK 375-425 million (11 calendar quarters)

Så i området rundt 150-180milioner må hentes frem mot utgang av 2019 ( i beste fall )

Bionor retains full ownership rights of Vacc-4x and deploys a robust intellectual property strategy, currently including 67 patents granted in 40 countries and 89 patent applications pending worldwide directed to Vacc-4x compositions and uses, including several new patent filings with REDUC clinical trial results applied for in 2015 and 2016, i.e., the upside potential from partnering or licensing remains with the company’s shareholders.

1 Like

Forskningsmidler får man refundert i ettertid, man må altså bruke de før man får de.

1 Like

Hvis det går an etterhvert å få litt mer avklart om fremtiden til selskapet med tanke på hvor mye en skal bli utvannet og om selskapet i det hele tatt klarer å skaffe penger til ting fremover så kanskje det kan være verdt å ta litt her. I presentasjonen skriver de at markedet er over 15 mrd USD. Så enormt potensiale for å tjene penger her mao.

2 Likes

Enig, men inntil dette er avklart så er det nok bare til å være ytterst forsiktig, og kanskje " tørre " å gå glipp av første del av stigning i stedenfor å time bunnen.
Som eg har sagt tidligere, eg synst det er rart at bionor skal være verdensledende på hiv vaksinen, ikke er høyere verdsatt selv med finansieringsproblem, men kanskje Bionor sin forsking ikke likevel er enestående ?
Vi har jo ved flere anledninger også sett positive resultat fra danskene, og Lars er er i fronten også der.
I og med at det viser å være vanskelig for Bionor, så sier det meg at markedet ikke er overbevist om at det er bionor som først kommer med vaksinen, for da ville flere store aktører stått på trappene allerede.
Samtidig har det vert mye uro, og emisjonen som ble gjort i fjor, var jo en katastrofe hvor store deler av beløpet gikk til omkostninger.

Eg legger her ved ett utdrag fra Finansavisen datert 29.01.16

«Netto proveny fra emisjonen anslås til rundt 34 millioner kroner», går det frem av børsmeldingen fra Bionor Pharma der det i tittelen heter at «Bionor Pharma henter 45 millioner i en emisjon».
Av de 45 millioner kronene eksisterende aksjonærer og eksterne investorer skyter inn i bioteknologiselskapet, forsvinner hele 11 millioner kroner rett ut i emisjonskostnader. Det utgjør hele 25 prosent av det samlede emisjonsprovenyet.
«Internasjonale advokater»
Det informeres ikke i børsmeldingen hvilket meglerhus som har vært tilrettelegger for emisjonen, men av tidligere utsendt materiale fremgår det at det var DNB Markets som tilrettela for kapitalutvidelsen i Bionor Pharma. Meglerhuset er imidlertid ikke eneste årsak til de skyhøye kostnadene.
– Av kostnadene på 11 millioner kroner, går 4 millioner kroner til DNB for gjennomføringen av emisjonen. De resterende 7 millionene er kostnader som er pådratt gjennom 2015 i forbindelse med en større emisjon som ikke ble gjennomført, sier IR-kontakt Jørgen Fischer Ravn i Bionor Pharma til Finansavisen.
– Hva slags kostnader er dette?
– Det handler om honorar til internasjonale advokater. Det ble ikke noe av emisjonen i fjor høst som følge av at investorene ønsket å vite det endelige resultatet av en to års klinisk studie som skulle vise at HIV-medisinen «Shock & Kill» fungerer. Dette ble ikke offentliggjort før 21. desember, sier Fischer Ravn.
– Jeg vil ikke oppgi hvor stor emisjonen skulle være, men kapitalbehovet frem til 2019 er på 400 millioner kroner, legger han til.

Sitat slutt

Det kan være mangen grunner til at Bionor har problemer, og Solomon som fikk heltestatus da han ankom, viser seg bare å ha vert en stor kostnad, og tiden han har vert i Bionor, er en tapt tid, der Bionor skulle fått mye mer ut av bl.a finansieringsplaner.

Likevel, eg synst det er greit å ha en fot innom, selv om eg nok er redd for at aksjen ikke har bunnet ut enda

4 Likes

ser ddb plukker litt om dagene, eg har også lyst til å øke på litt, men sikkert lurt holde seg unna.

Tenkemåte alle i verden som egentlig sikkert nok kunne ha nyttet vaksinen til Biono, men som må vente minimum 2 år, litt trist egentlig

Angående Solomon så er han en meget dyktig fyr, men han havnet på kant med Høie, og da var det rett ut.

Solomon sin plan var jo å hente kapital i Usa, men noen antydet at det ville føre til stor utvanning av Høie, og resten er historie.

Blir spennende fremover da :wink:

1 Like

Er det slik at Bionor warrents fra forrige emisjon nå bortfaller fordi nye emisjonen ikke ble kjørt før 1 juli? De er fremdeles synlig i vps.

Verdens lengste setning:

The Warrants will be exercisable in an exercise period (the “Exercise Period”) determined as follows: (a) if a new equity offering with cash proceeds in the Company (other than the Repair Issue or any equity issued in relation to employee incentive programs) (an “Equity Offering”) is launched prior to 1 July 2016, and the allocation in such Equity Offering becomes unconditional prior to 31 July 2016, in the period from the date the allocation becomes unconditional until and including 30 November 2016 and (b) if no Equity Offering is launched prior to 1 July 2016 or an Equity Offering is launched prior to 1 July 2016, but the allocation in such Equity Offering does not become unconditional prior to 31 July 2016, in the period from 31 July 2016 until and including 30 November 2016.

Jeg tolker det slik at de er exercisable fra 31 juli til 30 november.

HIV study confirms clinically viable vaccine paving the way for future treatments

A new scientific study conducted by a team of leading AIDS scientists reveal results that lead the way to the development of an effective human vaccine against human immunodeficiency virus (HIV). In the study published in Nature Medicine, researchers worked with a species of Old World monkeys, rhesus macaques to reproduce the trial results of RV144, the only HIV vaccine that has been tested and shown to reduce the rate of HIV acquisition in a phase III clinical trial.

https://www.sciencedaily.com/releases/2016/07/160707171958.htm?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

1 Like

http://www.thelancet.com/journals/lanhiv/article/PIIS2352-3018(16)30055-8/abstract

1 Like

Eso i Bionor løfter kursen

Blir moro å se hva som skjer med den utsatte emisjonen.

Spennende, tror du det er noe håp, altså å unngå en stor utvanning her ?

Nå når den ligger på 60, så er det lett å angre på at eg ikke kjøpte på 57 som eg lurte litt på i går

Well jeg tenker litt i de baner at det kan være problemer med å få til emisjonen, da blir det spennende å se hva som skjer. Har de hatt vansker med å få til emisjonen men likevel klarer det så er det vel fare for at den skjer på ganske dårlige kurs ja. Også er det jo teorien (although kanskje usannsynlig) om at det kan være oppkjøp eller noe sånn da som er i gjerdet.

0,6 vs 0,57? Jeg tenker ikke sånn, men så trader jeg ikke heller da. Forskjellen i mcap der er minimal. Kanskje dere som trader ikke ser det helt sånn :slight_smile:

1 Like