Enig, men inntil dette er avklart så er det nok bare til å være ytterst forsiktig, og kanskje " tørre " å gå glipp av første del av stigning i stedenfor å time bunnen.
Som eg har sagt tidligere, eg synst det er rart at bionor skal være verdensledende på hiv vaksinen, ikke er høyere verdsatt selv med finansieringsproblem, men kanskje Bionor sin forsking ikke likevel er enestående ?
Vi har jo ved flere anledninger også sett positive resultat fra danskene, og Lars er er i fronten også der.
I og med at det viser å være vanskelig for Bionor, så sier det meg at markedet ikke er overbevist om at det er bionor som først kommer med vaksinen, for da ville flere store aktører stått på trappene allerede.
Samtidig har det vert mye uro, og emisjonen som ble gjort i fjor, var jo en katastrofe hvor store deler av beløpet gikk til omkostninger.
Eg legger her ved ett utdrag fra Finansavisen datert 29.01.16
«Netto proveny fra emisjonen anslås til rundt 34 millioner kroner», går det frem av børsmeldingen fra Bionor Pharma der det i tittelen heter at «Bionor Pharma henter 45 millioner i en emisjon».
Av de 45 millioner kronene eksisterende aksjonærer og eksterne investorer skyter inn i bioteknologiselskapet, forsvinner hele 11 millioner kroner rett ut i emisjonskostnader. Det utgjør hele 25 prosent av det samlede emisjonsprovenyet.
«Internasjonale advokater»
Det informeres ikke i børsmeldingen hvilket meglerhus som har vært tilrettelegger for emisjonen, men av tidligere utsendt materiale fremgår det at det var DNB Markets som tilrettela for kapitalutvidelsen i Bionor Pharma. Meglerhuset er imidlertid ikke eneste årsak til de skyhøye kostnadene.
– Av kostnadene på 11 millioner kroner, går 4 millioner kroner til DNB for gjennomføringen av emisjonen. De resterende 7 millionene er kostnader som er pådratt gjennom 2015 i forbindelse med en større emisjon som ikke ble gjennomført, sier IR-kontakt Jørgen Fischer Ravn i Bionor Pharma til Finansavisen.
– Hva slags kostnader er dette?
– Det handler om honorar til internasjonale advokater. Det ble ikke noe av emisjonen i fjor høst som følge av at investorene ønsket å vite det endelige resultatet av en to års klinisk studie som skulle vise at HIV-medisinen «Shock & Kill» fungerer. Dette ble ikke offentliggjort før 21. desember, sier Fischer Ravn.
– Jeg vil ikke oppgi hvor stor emisjonen skulle være, men kapitalbehovet frem til 2019 er på 400 millioner kroner, legger han til.
Sitat slutt
Det kan være mangen grunner til at Bionor har problemer, og Solomon som fikk heltestatus da han ankom, viser seg bare å ha vert en stor kostnad, og tiden han har vert i Bionor, er en tapt tid, der Bionor skulle fått mye mer ut av bl.a finansieringsplaner.
Likevel, eg synst det er greit å ha en fot innom, selv om eg nok er redd for at aksjen ikke har bunnet ut enda