Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Her er jeg enig med de over meg;

• Targovax
  • CombiGene
  • Ultimovacs

Så slenger jeg på en siste kandidat med mye lavere risiko ettersom de allerede har et produkt i markedet samt. mulig joker i Asieris:

• Photocure
15 Likes

Kunne ikke vært mer enig. Så og si delt 1plass på pallen til alle 4

2 Likes

Ville sett litt utenfor biotech-sektoren nå, med høy oljepris er utbytteselskapene i olje primet for en korreksjon inn i en lang opptur med gode utbytter.
Men, hvis man skal inn i biotech er det nok de med finansene i orden som stiller sikrest. Eventuelt de som er rett ved read-outs av signifikans. Resultatene hittil tyder på at både Nano og Targo sine medisiner fungerer veldig bra, så hver resultat-release har stort potensiale der.

4 Likes

Softox virker å være lovende og billig. Men der snakker vi lavt volum og volatil kurs :cowboy_hat_face:

Ellers holder eg en varm hånd på trvx. Fortsatt. Den er bare blitt for billig til å være sann…

6 Likes
3 Likes

I USA handles nå 117 selskaper til mcap mindre enn kontantbeholdning. Noe som er tilnærmet ~20 prosent av selskapene priset til under to milliarder USD. I sektorkrakket i 2015 var preaket samme andel på 14 prosent, og i 2018 på 15 prosent.

Edit:

KAN være tegn på rotasjon mot sektoren igjen.

Retail rømmer, smart money kjøper.

9 Likes

Må ses i sammenheng med at universet ekspanderer som det heter… kanskje det har vært en overetablering? Det har aldri vært flere slike selskaper i US og nå kommer Kina som en diffus kule.

2 Likes
4 Likes

Ja, antall IPO’s er en viktig forklaring på hvor hardt presset sektoren har vært for likviditet. Nå er det derimot såpass skjendet at det trolig ikke skal mye til for å få et løft.

1 Like
7 Likes
2 Likes

Long41 mye bra du deler både her og i andre diskusjoner. Hadde vært spennende å vist hvilke norske biotek selskapet du mener har de beste resultatene/pipeline etc. med andre ord: hvilke norske har du størst troen på?

Jesus:

Hva menes med 85% short her?

bare svar meg, ikke la denne stå så jeg føler meg mer dum :stuck_out_tongue:

men hva betyr det? 85% ikke at 85% av aksjene er er i hender på short? kan ikke være.

edit: @h3nk1

Kanskje 85% av handelen mener de!?
Og det er ikke rart. Vi ser mange små 1tals poster som er usannsynlig å være utført av ‘mennesker’.

1 Like

det kan da ikke være mulig?

Dette kan jeg ikke så fryktelig mye om jeg heller, men mener å ha hørt at bruk av opsjoner kan påvirke short interest også. Mulig det er feil, så ta det med et bagasjerom salt.

takk til deg og drdr. og long, noen "bigger dicks " burde muligens komme inn å redde svaret?

edit: Invivo har kanskje et svar, men tissen er i veien?

Ja, kan noen voksne hjelpe oss?

2 Likes