Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Kanskje 85% av handelen mener de!?
Og det er ikke rart. Vi ser mange små 1tals poster som er usannsynlig å være utført av ‘mennesker’.

1 Like

det kan da ikke være mulig?

Dette kan jeg ikke så fryktelig mye om jeg heller, men mener å ha hørt at bruk av opsjoner kan påvirke short interest også. Mulig det er feil, så ta det med et bagasjerom salt.

takk til deg og drdr. og long, noen "bigger dicks " burde muligens komme inn å redde svaret?

edit: Invivo har kanskje et svar, men tissen er i veien?

Ja, kan noen voksne hjelpe oss?

2 Likes

Kan svare forsøksvis mer utdypende på et senere tidspunkt. Kort fortalt er det ikke like dramatisk stor short som det ser ut da mange hedgefond bruker nettopp slike ETF’er som hedge på long posisjoner.

2 Likes

<-dummere og dumere

Mja, det vet jeg ikke. Men shortandelen reflekter ikke nødvendigvis sentiment.

1 Like

kunne vært fint å se TA med Mcap som x i stedet for aksje verdi.

1 Like
1 Like

Regner med at man treffer en såpass høy short andel ved eksponering via opsjoner og derivater…

85% av free-float (FF) aksjene i selve etf’en er short. Arca:xbi har market cap vel 4 mrd USD som jo må være smuler ift den underliggende indeksen S&P Biotechnology (fant ikke mcap til indeks ved raskt nettsøk, men er jo bare å summere mcap i aksjene som inngår der). Etf handles jo som en selvstendig aksje og verdsettelsen holder seg tett inntil indeks vha. arbitrasje handlere. At short interest i ETF er ekstremt høy er dermed ikke så dramatisk men skyldes bare at den er praktisk enkelt å shorte. Altså, de som ønsker short eksponering mot S&P Bio flokker seg til xbi.

5 Likes

tusen takk! :slight_smile:

Crazy historie. Via en 27 år gammel avtale som Idec Pharmaceuticals gjorde med Genentech og en fusjon av Biogen og Idec Pharmaceuticals, så har Biogen rett til å kjøpe seg inn i alle CD20 produkter Roche eier. Så nå har Biogen kjøpt rettigheter for over 30% av US profits til mosunetuzumab for skarve 30 MUSD + litt development costs fra 2021. Høres ut som litt av en deal for Biogen dette.

7 Likes
4 Likes

Spennende tid når BP har lommebøkene fulle.

1 Like
2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

6 Likes