Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Hvem er de andre? Som Nykode da har en god del mer å bevise?

Tja, kan jo starte med Ultimovacs. De har kommet definitivt mye lengre hva angår datagrunnlag.

3 Likes

Det er ingen tvil om at folk har vært risikoperverse de siste par årene!

Jeg tror mange flyttet over til krypto og andre assetklasser fordi fallgruvene er så mange i biotek. Jeg gjorde ihvertfall det for et par år siden. Jeg var nesten all inn i biotek tilbake i 2017.

I biotek kan studier bli stoppet pga bedre konkurenter, det kan dukke opp bivirkninger, medisinen virker kanskje ikke så bra som vi håpet på, vansker med rekruteringer, og ikke minst så får man gjerne en stor emisjon i fanget når det passer som minst. Og man må ha en helt ekstrem tålmodighet. Det tar laaaaang tid. Det kan hende at disse er noe av årsakan til at investorer har blitt noe slitne og lei.

Kjenner på det samme selv, må jeg innrømme. Men så husker jeg en graf som viste vanlig gruppepsykologi i biotek, og det er når småsparere går lei at de store kjøper og reisen nordover starter for fullt :rocket:

2 Likes

Det gjelder nok det meste når det gjelder god avkastning tenker jeg.

Husker i 2019 var vi en håndfull medlemmer som diskuterte krypto her inne. Det var lite populært da. Kursene forandret seg ekstremt siden da.

Det eneste som blir forskjell da er jo at i biotek så har man da gjerne måttet hente mye penger på lave kurser slik at og få kursen opp i gammel ath blir ikke alltid så lett selv når det løsner.

1 Like

Jeg har riktignok ikke fulgt med på selskapet siden jeg solgte meg ut der for en stund siden. Så skal ikke uttale meg.

Nen husker bare tilbake når jeg kjøpte meg inn i 2017. Det var unoterte aksjer via Arctic, og da der jeg fikk info fra.
Men da hadde de kliniske studier i tyske kvinner i livmorshalskreft kan jeg minnes.

Det er jo tross alt noen år siden nå. Så derfor jeg reagerte på at du synes det var mer et preklinisk enn et klinisk selskap nå idag. Så synes bare det var rart at det gikk den veien etter en del år. Men som nevnt lenge siden jeg har fulgt med der.

Hvor er Nykode sin Clinical Proof of Concept? Jeg kan ha gått glipp av slik data, men fra mitt ståsted, uten en klinisk POC så er selskapet stivt priset siden teknologien ikke tidligere er validert.

1 Like

Undrer meg selv om det samme @Roc

Fra et innlegg jeg postet nå nyss i nykode småprat:

1 Like

Nykode mangler enda clinical POC, men de har nå 50 pasienter inne i HPV studien og det kommer resultater dette halvåret, mulig at de prøver seg på ASCO. Dette kan deriske hele pipelinen, men når man har en liten ukontrollert studie så må man ha en ganske stor effektstørrelse for at markedet skal bli overbevist. Hvis denne studien er klart positiv så vil det deriske hele pipelinen, hvis resultatet er mer diffust er det ganske langt fram til en større klinisk read out (er ikke helt sikker på om man evt kan få noen resultater fra Genentech studien, men den er heller ikke veldig stor).

1 Like

Sikter til at det er en vesensforskjell mellom aktiv kreft og en prekanserøs lesjon.

Er forskjell mellom CIN 3 og metastaserende kreft.

1 Like

Den studien de kjører nå er kombinasjon med atezolizumab i advanced cervical cancer.

Ja, synd den ikke er placebo kontrollert. Så Tecentriq +/- vaksine el placebo. Det får bli neste steg etter POC.

2 Likes

Hørte fra en velinformert kilde at det skal være en aktør som har shortet opp i mot 1 mill aksjer i forrige uke. Men det er jo under 0,5 % så det er ikke synlig før han øker en del til.

Edit: Så kan man jo legge til denne som illustrer godt hvor ille det var i biotek i Europa i dag:

1 Like

Kanskje rekyl i OB og spesielt Biotech i morgen etter beroligende nyheter fra Ukrain/Russia konflikten!

Kjære Concorde! Alt som han hindre en krig, er en god nyhet :slight_smile:

Ser unektelig ut som en bunn?

5 Likes

Xbi opp 4,17% i USA i dag.

Viking Global gruppen til Ole A Halvorsen har økt i biotek. Rotasjon tilbake til sektoren?

Her et klipp fra dn.no

Men hedgefond-sjefen ser ikke ut til å ha latt seg skremme av nedturen. Den store aksjeposten på 2,6 milliarder dollar i bioteknologiselskapet Ginkgo Bioworks har vokst videre. I tillegg har hedgefondet kjøpt seg inn i helseteknologiselskapet Roivant Sciences, og kjøpt seg videre inn i Boston Scientific og Royalty Pharma.

2 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-214

BergenBio. Se kvartalspresentasjonen til Martin Olin og den ufattelig brede pipelinen. Potensialet i denne aksjen er enormt og inngangsprisen er lav.

3 Likes

Pengene sitter løst for tiden;

image

4 Likes