Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Har du snakket med BGBIO folkene eller? 🫣

3 Likes

Hm, har noen snakket med Ultimovacsaksjonærene da? (Jeg har så langt holdt meg unna den tråden, slik at vi har unngått krangel og dårlig stemning, slik vi har hatt andre steder). Har noen funnet ut at selskapet er relativt høyt priset sammenliknet med de andre selskapene?

Finfin inngang i dag ser det ut til. 5-6% ned med en omsetning på 600.000. Dog begrenset hvor mange aksjer man får uten å presse prisen oppover

Ja, man får 10 bioteks som har feilet for prisen av et som ikke har feilet og er on track. Men feiler de blir de nok en del av resten ja.

1 Like

Hvorfor skulle det bli krangling og dårlig stemning?

Det kan godt hende at det hadde sett annerledes ut hvis BGBIO hadde droppet sin egen studie og kun kjørt Accord II, eller ikke stoppet Accord II for å slå analysen sammen av de 2 studiene. De møtte jo både primær og sekundærmålene i ACCORD II. Så synes det er en dårlig sammenligning med Vicore

1 Like

Noen av de generelt negativt vinklede kommentarene som Roc har kommet med i BGBIO-tråden kunne like godt stått i ULTIMO-tråden, og jeg antar det ville provosert og skapt noe ordskifte der og. Jeg har ikke fulgt alle trådene nøye, så jeg har ikke oversikt over alt som er skrevet av andre, men har sett hvordan nevnte debattant har ulik holdning til liknende problemstillinger i ulike tråder. Utviklingsselskapene er på ulike stadier, og det er naturligvis ulik biologi og forskjellige biokjemiske mekanismer involvert, men felles for dem er at svaret på graden av suksess gjenstår å få avklart. Dermed vil det være usikkerhet, spekulasjon og tolkning, og det er godt rom for å vinkle/fokusere liknende problemstillinger på ulik måte avhengig av agenda.

1 Like

BGB og ULTI er ikke sammenlignbare case, utover at de er i samme sektor.

3 Likes

Ja, som nevnt, er det forskjeller, og man kan si at det er “vanskelig å sammenlikne epler og pærer”, selv om disse også vil kunne grupperes i samme kategori, og dermed ha noe felles. Så kan man velge å vinkle omtalen av forhold som er relevant for begge på ulik måte.

I og med BGBIO typ er all time low kan det hende det er noe i de negative vinklede innleggene til Roc?

Jeg er dog helt enig med deg i at det er mye hyggeligere med en runkering der alle bare er positive og smiler :slight_smile:

Men det egner seg kanskje bedre på lørdagskvelden enn her inne på et diskusjonsforum??

6 Likes

Joda, enn så lenge runkes det vel godt i Ultimovacstråden :stuck_out_tongue:
I BGBIO-tråden er vel stemningen litt “slappere” for øyeblikket.
(Min kommentar om Ultimovacs-kursen var en liten besk hilsen til min venn, Roc, som svar på hens BGBIO-kommentar over, som et apropos til de disputtene vi har hatt i andre tråder. Vi har hatt en tendens til å havne på hver vår side der vi har deltatt, slik som i BGBIO-tråden og i Ukraina/Russland-tråden. Det handler ikke om at en har rett i alle påstander, og en annen feil i alle påstander, men om vinkling og hva man velger å fokusere på. Siste ord er neppe sagt i noen av trådene, så det er noe å ta seg til for de som måtte klø i fingrene og kjede seg på lørdagskvelden.)

1 Like

Du er bare på et patetisk lite hevntokt du😂

2 Likes

Komigjen’a, ikke vær så hårsåre da. Den kommentaren min, som var et svar til Boykie sitt velplasserte innlegg, var jo en morsom spøk. Synes den passet godt jeg. OK, den gikk på BGBIO investorenes bekostning, men det er kun fordi covid fokuset til Viacore likner litt på BGBIO sitt. Kunne jo ha nevnt NYKD, men de har ikke noe kliniske data enda enda. Hos dem har det nesten tatt like lang tid å gjøre ferdig fase 1 studien i covid som det tok Moderna å gjøre fase 1, 2 og 3.

Vi må kunne tulle litt mer hverandre etter å ha diskutert BGBIO i snart 2 år

Yes, vi har trolig litt ulikt syn på Russlands relasjon til USA og EU siden Sovjets fall og hendelser og forhistorien til krigen i Ukraina, Georgia etc, men jeg tror vi skal ha et temmelig likt syn hva angår sympati med det ukrainske folk som lider.

4 Likes

Ja, som nevnt ovenfor, bare formulert med litt andre ord.

:flushed::flushed: hva slags lørdagskvelder er det du kjører?

3 Likes

Unknown

Som jeg sa til deg på PM, du kan bli med i morgen kveld. Men denne gangen forventer vi at personlig hygiene er ivaretatt. Sees i morgen, gleder meg! :yum::yum:

3 Likes

Unknown
Unknown

5 Likes

Ja, @polygon, vi skjønner at du har lyst til å bli med med noe som ser ut som en nyoppfunnet teknikk.


Utdrag fra Oncopeptides sitt tilsvar til FDA.

Det bekrefter noe jeg har stussa på lenge. Mange legemidler med gode resultater har veldig lav median age. For eks car t/ biosimilars. Median age var langt nede på 60 tallet. Bevisst? Svært sannsynlig. De vet at det gir dårligere resultater og unngår eldre syke pasienter. Fda nekter for at det har skjedd. Mens Oncopeptides har etter alle solemerker avslørt svindelen de driver med. Så spørs det . Det lønner seg sjeldent å være en varsler for her må enten fda snu og innrømme feil eller stå på sitt og nekte … uansett er det urovekkende. Spesielt med tanke på små biotek som følger god etikk.

2 Likes