Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

2 Likes

Milde Maria!

Hva er gode resultater i NSCLC verdt?


Biobucksrally!

Fra ASCO-posteren:


https://www.akesobio.com/en/media/akeso-news/20220606-1/

7 Likes

PCI teknologien (fra PCIB)
:
Får du ikke sove?

Prøv denne

Se hva laserteknologien (norsk opphav) kan gjøre med kreften til en hund.

Anbefaler å høre gjennom Spørsmålsdelen (for PCIB 3 kvartal) der høgseth svarer på div spørsmål vedrørende PCI sitt bruksområde og se disse svarene sammen med PHO / PCIB som begge eksisterte under samme tak.
Jeg mener at CEO’n på den tiden gjorde en gedigen tabbe å skille ut en del av selskapet (som ble til PCIB).
Teknologien som begge selskapene bygger på er vel bragt på bordet av samme person (Høgseth) og burde forblitt samlet.

Vinnerliste med, NYKD, VISTN, LYTIX, ULTI og PCIB!!!
Hadde ikke ventet at det skulle komme en sånn oppgang i biotek denne uken, men hadde kanskje håpet at det skulle bli noe momentum i neste uke i forbindelse med DNB Healthcare konferansen. :chart_with_upwards_trend:
image

11 Likes

Nyheter fra Moderna innen mRNA baserte terapeutiske kreftvaksiner:

  • artikkel dessverre.

Her er et blog innlegg fra sjefen i Moderna som er åpent:

Edit: litt mer

3 Likes

Veldig spennede!

Dette er altså vedlikeholdsbehandling i friskmeldte pasienter som har hatt malignant melanoma. Antall pasienter var omtrent i som i Ultimovacs sin INITIUM-studie. HR var 0.56, men likevel akkurat ikke signifikant (95% konfidensintervallet går til over 1.0). Men med disse resultatene så kan Moderna og MSD være nesten helt sikre på at mRNA-4157 fungerer i denne settingen.

Edit: Jeg ser nå at pressemeldingen sier “statistically significant and clinically meaningful”, men er ikke det å strekke det? @Roc ? @Boykie ?

1 Like

Og for de som er ute etter nyheter om M&A dealer, så er denne ganske stor:

5 Likes

Ser Nimbus kun har hentet 427M $ siden oppstart, så må jo si det er god reward for arbeidet og det er jo ikke eneste produktet de jobber med.

Moderna opp 23 % i dag :chart_with_upwards_trend:

Hvor mye er en fungerende kreftvaksine verdt i mcap sa du?

1 Like

Oppgangen i dag var vel på 15 mrd USD…

1 Like

Og dette er en DRITDYR løsning med dertil begrenset markedspotensiale. Marginalkosten på en dose UV1 er tilnærmet null.

Og sånn for sammenligningens del, så ville en tilsvarende økning av MCAP for Ultimo utgjøre kr. 4120,- pr. aksje. (USD 14,5 milliarder)

2 Likes

Jo, enig - dette er ikke helt kosher slik jeg ser det. Mulig de har brukt noe spesiell statistisk metode her som kan forklare det. Mon tro Merck også ordlegger seg på samme måte?

Dog, jeg er en simpleton (medic) og stoler på statistikerne som kan dette her så trolig kan @Scrivener hjelpe til her.

2 Likes

Kommer an på hva alpha var. Vanligvis bruker vel ensidig alpha å være 0,025 og tosidig 0,05. Så den ligger over det man vanligvis bruker. Kan hende de har satt alpha-grensen høyere siden det er en fase 2b studie ala det ultimovacs har gjort i NIPU og INITIUM. Hvor klinisk meningsfult effekten er for tidlig å si og det er vanskelig å vurdere det baserte på den begrensede mengden data de gir.

Kom over denne artikkelen som kom ut den 12 .desember. spennende forskning som gir gode resultater for denne jenta. Flere slike historier takk.

6 Likes

CRISPR teknologien er spennende men veldig komplisert og kostbar slik jeg har forstått det. Et norsk tidligfase selskap som forsøker å oppnå det samme med et potensielt enklere produkt er Zelluna Immunotherapy. Kan være verdt å følge med på, Takeda har allerede fattet interesse med en investering på 56 MNOK tidligere i år!

3 Likes

Utvikler Zelluna en egen måte å redigere gener på? Jeg trodde de drev med å programmere NK-celler til å angripe kreft?

Ble feil, retter når jeg har tid. Zelluna er likevel verdt en titt når aksjen kommer på en markedsplass hvor den er omsettelig.

2 Likes

Vet du noe om når det er? :slight_smile:

Tipper med Takeda penger så ønsker både selskapet og Takeda å være unna børs så lenge som mulig. Og hvis investorene ønsker en exit og IPO er «eneste mulighet» så er en norsk markedsplass ikke høyt på lista.