Jeg har lest noen q rapporter og årsrapporter for dette selskapet. Det er ingen tvil. Han snakker om Azt. En veldig artig historie,bare så synd at så utrolig få norske biotek interesserte fikk oppleve dette. Den er nok mer kjent i Sverige. Veldig pussig egentlig. Nordmenn elsker jo nano,ulti,targovax og pcib case. Mens de solide sikre vinnerne som medi og Azt får gå 1000% i fred for norske biotek interesserte. PHO er et annet selskap med også ganske stor interesse,men de tjener ikke mye penger og hadde vel emisjon.
Det virker som nordmenn simpelthen ikke liker biotek aksjer som tjener godt,og stort sett bare vil gå opp kursmessig. Flesteparten drømmer bare om algeta. Det er det folket husker. Lottoaksjen algeta som lyktes.
Azt har laget et gulv på rundt 30 mill/q og legger penger på konto hvert q. De nærmer seg nå 300 mill i cash. Svært få klarte å se potensialet i denne tilbake i 2019 hvor den hadde mcap langt under 300 mill. Alt de trengte å gjøre var å kvitte seg med sårsalven og satse på enzymene.
Og enzymene leverer stabile resultat,men i øyeblikket ligger aksjen delvis nede. De har skuffet mange nyankomne og også noen gamle travere. Det er ikke mye som skal til før etterlengtet vekst er på plass igjen. Snart vil de første starte kliniske forsøk med SAN GMP. Det er dette jeg venter på.
Men jeg er ikke redd. Kursen har kollapset,akkurat som andre høyt prisede selskap(NOD og tomra bla). Men ser man bort ifra covid leverer Azt stabilt. Et tips er å se på årsrapport(ex sårsalven) for 2019 og se på årsrapport 2023. Da har du veksten eks covid.
Se på antall kunder,unike produkt,geografisk nedslagsfelt og skalerbarhet(bruttomargin).