Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Hva tenkte du på her?

Jeg tenkte bare for å gjøre en pump & dump med stor sannsynlighet for suksess trenger man en trigger som man vet dato og klokkeslett på og triggeren selv må være god nok. Her hadde PHO lagt lista høyt med tidlig å annonsere at denne dagen skulle man se frem til og invitere 2 fra USA. Da kunne en slik strategi fungere.

1 Like

Noen som har noe i mot at jeg uttrykker min frustrasjon av å ha kjøpt NATTO på 11,45? Nylig? Note to self: ikke kjøp samme dag som en nyhet kommer i en aksje med syltynt volum, du betaler garantert altfor mye.

6 Likes

Kjenner meg overhodet ikke igjen. Kjøpe på topp osv…

1 Like

GIG og SEAM er de som er værst på det der, men der er ikke volumet nødvendigvis lavt heller, så man skjønner ikke med en gang at man er “lurt”. Jeg har sett det mange ganger og gått i den fella selv. Det er vanskelig å avgjøre hva en melding egentlig er verdt selv om den er positiv.

En mld fra PHO der man ikke nevner penger betyr som regel 5-10% opp og så ned igjen.

Bommerten min var vel å ikke se på hvor stor spread det var og kjøpe på feil side av “spread”-en. Jeg synes ikke meldingen var verdt 20% men det var effektivt så stor oppgang jeg kjøpte etter. Godt jobba med tanke på at jeg har fulgt KIT lenge, men der er vel spreaden ikke mer enn rundt 5% stort sett…

1 Like

Det har vært en litt større selger som har presset ned kursen etter rapporten, og den selgeren har gjort motsatt av deg, Dvs lempet ut på lavt bid. Dessuten går denne aksjen under radaren og eksisterende eiere må ta unna dette og som gjerne er tungt lastet allerede.

Vi får se om de analysene som vil komme fremover kan trigge litt ny interesse.

1 Like

Gode nyheter for PCIB, de har fått en ODD

PCI Biotech granted Orphan Drug Designation of fimaporfin for treatment of cholangiocarcinoma in EU

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160829.GlobeNewswire.2038049

1 Like

Da ser det ut som veddemålet ditt funka :wink:

Morgendagen bør bli grønn.

Ser lovende ut ja, men emisjon kan også annonseres ved presentasjonen i morgen. Forrige gang var den med 50% rabatt… Men det som frister meg med PCIB er den utrolige oppsiden hvis et slikt case treffer 100%, da snakker vi om Algeta-tilstander. Hvis ikke, får man bare svelge tapet. Mulig jeg gevinstsikrer innsatsen underveis (hvis mulig),vi får se.

Du føler deg ikke nok eksponert i pcib via pho?

Nei. PCIB-posten har lite å si for kursen til PHO.

Merkelig at PCIB-kursen ikke gikk betydelig opp på den meldinga. Frykter investorene emisjon?

Highlights

  • Granted Orphan Drug Designation of fimaporfin for treatment of bile duct
    cancer in EU
  • Commissioned independent expert evaluation of the early promising response
    data - results expected Q3 2016
  • Lancet Oncology publication of the fimaporfin (Amphinex) first-in-man phase
    I study - with independent expert commentary
  • fimaVacc ready for clinical validation - a major milestone towards potential
    commercialization
  • Initiated first research collaboration with commercial entity for fimaVacc

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160830.GlobeNewswire.2038048

1 Like
  • Close to NOK 5 million in non-dilutive funding first half of 2016
  • Financed into 2017, at current cost base
  • Evaluating strategic options, and corresponding capital need and financing alternatives

Blir vel å trenge penger etter hvert?

Ja det er det ingen tvil om, men hadde den nyheten som kom i går vært så god som jeg trodde, burde en emisjon kunne settes mye høyere enn kursen i dag. Det tyder på at jeg tok feil. Forrige emisjon var med 50% rabatt og det kan jo skje igjen.

1 Like

Den emisjonen vil jeg bli med på. Ble den forrige rettet mot alle aksjonærene eller få utvalgte?

Jeg gikk inn med en post i Dynavax (DVAX) på fredag, etter at de sank 30% på en melding som viste seg å bli voldsomt overtolket i markedet.

http://investors.dynavax.com/releaseDetail.cfm?ReleaseID=987707

https://www.nordnet.no/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?identifier=DVAX&marketid=19

Kan gå alle veier, massiv shortskvis, eller videre nedover.

Den ble rettet mot alle med 50% rabatt mener jeg å huske. Rabatten ble så stor fordi PHO ikke ble med på emisjonen, men de støttet den.

Markedsverdi på denne er kun 82 mill kr og ting ser lysere ut enn på lenge. Går denne inn ja da kan alt skje, bør ikke tenke for mye på det. NANO har f.eks. en markedsverdi på 1.5 milliarder kr og de er kommet omtrent like langt i utviklingsløypa.

2 Likes

Ja, men Nano har 600 MNOK i cash, på bunnen ble de verdsatt til ca cash beholdningen tror jeg, så sentiment har mye å si.

2 Likes

Godt poeng og PCIB trenger en emisjon, partner-avtale eller annen cash inn. Og vi har sett flere eksempler i sommer på hvor brutal emisjoner kan være, men her sitter innsidere med en haug av aksjer fra før og det kan tyde på at det ikke blir 90% rabatt emisjon i alle fall.

kopiert fra hegnar:

Total holdings 30.06.2016 Sr.Management
P.Boehn, Styreleder 50 000

Per Walday, CEO 105 000
Ronny Skuggedal, CFO 66 000
Anders Høgset, CSO 77 000
Gaël L’Hévéder, CBDO 91 000
Kristin Eivindvik, PD 24 500
Sum 363 500 + 50 000 (Boehn) = 413 500

1 Like