Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Godt å få en lettelse på IBB nå. Fremdeles litt å ta igjen på å komme i null på yankee biotech satsingen min, men det kommer seg!

http://www.netfonds.no/quotes/analysis.php?paper=IBB.O

Wooohooooo, ACAD kvartalsrapport mye mer positiv enn estimert, og skjøt fart i after hours.

Noen ganger erre ålreit.

3 Likes

For et biotechrally i statene i går, og på toppen av det hele klokket OMER inn med en lovende kvartalsrapport

2 Likes

@boven

Hvilke kanaler bruker du på å finne amerikanske biotek-aksjer? Virker så svimlende vanskelig å finne disse på NYSE blant alle selskapene der…

Shareville, seekingalpha, stocktwits er de første sitene for å plukke opp leads, deretter er det helt vanlig DD videre med investor relations, googling, osv. :slight_smile:

Men det er viktig å være realistisk med seg selv om hvor høyrisk det er, er jo biotektragedier hver eneste uke med at folk misser på guiding og raser 30-50% over natten.

Takk for svar.

Ser den. Tipper det skjer oftere i USA også, markedet er jo enormt og volumene mye større.

Hadde f.eks Nano eller Biotech vært i USA ville jo kursene vært noe helt annet allerede nå. Men kanskje likegreit det ikke er det? :slight_smile:

Noen av dere som har lest om ebc-46 da?

Leste om det nå :slight_smile: Takk for tips. Er det noe updates på den? Fant denne fra 2014.

Så en video her om dagen så googlet litt og sjekket at det ikke var bullshit som vanlig. Lurer mer på hvordan jeg kan få eie aksjer i et så lovende firma/produkt

Biotek sier jeg! Hyggelig å være aksjonær i Nano og PCIB om dagen…

2 Likes

Jeg lurer litt på når pcib-caset får sin konklusjon om det viser seg at dette var aksjen som man bare ser en gang i livet, en aksje som jeg så på som en kjempe-mulighet, men som jeg dessverre aldri våget å satse skikkelig i med de finansielle musklene jeg tross alt har.

1 Like

Kjenner ikke til PCIB. Hva er potensialet hvis de lykkes? Ser de skal ha en emisjon på 50 mill. Hva er emisjonsprisen? Holder dette til regulatorisk godkjenning?

Det ser bra ut nå, men det er da ikke for sent, eller?

Jeg snappet den opp her, hadde noen kroner til overs på askjekontoen, lurte på BWO, endte med PCIB.
Har ca tre ganger så mange aksjer i PCIB som i Nano, men jeg betalte bare halvparten for PCIB aksjene…

Det er ikke for sent, det er heller et spørsmål om man våger å satse stort her. Jeg har etter hvert blitt mye mer ansvarlig/forsiktig i mine investeringer.

1 Like

Les PCIB tråden, der ligger nederst link til selskapets siste presentasjon som er er presentasjon for investorer. Det kommer en emisjon snart ja.

Litt mer om US Bingotech, jeg bruker IBB som er en populær ETF som følger indeksen der borte:

Den rakk akkurat å duppe ned på SMA1000 før den bouncet såvidt da de virket avklart at Hillary kom til å vinne, før den TOK av når det ble Trump som vant.

Stanger nok sikkert litt i en motstand de nærmeste par ukene kan man tenke seg, men så skal den høyst sannsynlig videre opp.

Sjekk datoene på følgende tweets, og koreller med kursen:

Nooooooo, den som er med på leken må tåle steken. :frowning: Dynavax med ny forsinkelse som gjør at de begynner å slite med finansiering. Kursen kommer nok til å rase fra 11,5 til 2-4 i første omgang.

2 Likes

Alltid greit å få med kilden:

Det er også bra å få se nedside-risikoen i biotech-aksjer og ikke bare oppsida.

2 Likes

Det er i hvert fall lurt å ikke ligge for tungt i et forskningsbasert Biotek selskap, bedre å spre seg på flere (eller kjøpe fond)

3 Likes

Man skal ihvertfall innse risken og ta ansvar for sine egne valg. :slight_smile: Hence tåle steken.

I caset dynavax har en forsinkelse som dette hele tiden vært en kalkulert risk fra min side, men klart det hadde vært gøyere med en positiv melding.