Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

På E24 står det de fikk avslag på en søknad? Var du inne i denne?

De fikk et såkalt Complete Response Letter fra FDA som går ut på at ytterligere informasjon må klargjøres før det kan bli aktuelt å gi tillatelse, på grunn av tvil om sikkerheten.

Det store problemet dette da betyr for DVAX er at de risikerer å gå tom for penger før de kan klare dette. De hadde skaffet seg en kredittavtale for go to market med vaksinen sin, men den er betinget av at de fikk godkjennelse.

Jeg var inne med en liten post, som nå er blitt bitteliten. Jeg hadde enorm dritflaks som oppdaget OMER for et par uker siden, for jeg tok en del penger fra Dvax for å finansiere den, og OMER har også gått som en rakett på noen få uker.

3 Likes

PHO med rapport

Jeg har ventet i årevis på partner-avtaler og lurer nå på om dette nærmer seg pga. denne formuleringa i presentasjonen:

“Ongoing discussions and due diligence with potential partners for development and commercialization”

Ordet “due diligence” har de aldri brukt før.

Ellers er vel rapporten som forventet.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20161115.GlobeNewswire.HUG2056864

2 Likes

Due dilligence er jo et viktig punkt i en partneravtale forhandling.

Kanskje målet er i sikte?

2 Likes

PHO rusler videre oppover, glad jeg tok noen lodd der igår. Andre som tok lodd?

Jeg kjøpte litt. Likte formuleringen de ga oss i presentasjonen. Liker også at Photocure har eienandeler og en joker i PCIB.

1 Like

Ja jeg fikk fornyet troen på partner-avtaler og økte en del.

1 Like

Kult, meget fornøyd med den så langt, ikke store posten jeg har. Men fin prosentvekst.

Forrige gang gikk Pho på forventninger til Cysview/Hexview, denne gangen på muligheter for kontrakter. Det morsomme er å følge med på hegnar-forumet og se de samme folkene hause/baise aksjen opp og ned.

Ting tar tid i biotek, så mange som utnytter det for trading. :slight_smile:

2 Likes

Noen som har lest om dette selskapet / har tenkt å innvestere?

Alligator Bioscience børsnoteres

I forbindelse med at Alligator Bioscience noteres på Nasdaq Stockholm, får du nå muligheten til å tegne aksjer via Nordnet. En eventuell tildeling er kurtasjefri hos oss.Kort om Alligator BioscienceAlligator Bioscience er et forskningsbasert bioteknologiselskap som utvikler innovative antistoffbaserte legemidler for immunterapi mot svulster.Selskapet fokuserer i hovedsak virksomheten sin rundt de tidlige fasene av legemiddelutvikling - fra idéstadiet til de kliniske studiene i fase IIa.

Selskapet driver flere prosjekter både i egen regi og sammen med internasjonale bioteknologi- og legemiddelselskap, i tillegg til akademiske virksomheter.Alligators styrker og konkurransefordeler Alligator anser at selskapet har en rekke styrker og konkurransefordeler som har bidratt til dets fremgang, og som vil føre til at Alligator beholder og forbedrer sin sterke posisjon innen utvikling av innovative agonistiske antistoffer for immunterapi mot svulster.

Alligators styrker og konkurransefordeler inkluderer dette: Ledergruppe og forskningsteam med lang erfaring og omfattende ekspertise innen immunteknologi. Teknologiplattformer som gjør det mulig å utvikle og optimere innovative agonistiske antistoffer for immunterapi mot svulster.

Sterkt strategisk partnerskap med Janssen som validerer Alligators forretningsmodell, teknologi og ledende forskningsposisjon.Virksom i et marked som har rask vekst og utvikling. Godt posisjonert produktportefølje med produktkandidater med betydelig markedspotensiale.

Tror jeg drøyer, har nok med PCIB og Nano nå om dagen :blush:

1 Like

Samme her og jeg har også PHO og husker veldig godt hvordan det gikk med børsnoteringa i INDEX som jeg var så “uheldig” å forville meg inn i med en lytte-post.

2 Likes

Index var latterlig :stuck_out_tongue:

1 Like

NANO falt 60% fra IPO kurs før stigning

3 Likes

Overlater til de institusjonelle å gå inn med penger på IPO i biotech, virker som om de helt konsekvent dykker etter notering.

3 Likes

Bionor hadde oppgang på de fleste av sine. unntaket er den siste. tegnet meg for flere av dem og solgte på slippdagen.

Tenkte det samme selv. Bare lurte siden både Nano og TRVX virker å være i vinden for tiden…

Er bra at noen tar ansvar og spytter inn pengene da. :slight_smile: jeg kjenner bare ikke ansvaret med mine skarve tusenlapper.

Veldig interessant artikkel: http://www.fool.com/investing/2016/11/04/the-unsung-heroes-of-car-t.aspx

Hadde jeg hatt flere mill realisert skulle jeg gjerne brukt 0-0,5 mill på et slikt selskap, av idealisme.
Men som min skjøre portefølje ser ut nå, dessverre…
Men det er faktisk ok å være inne i PCIB og Nano, selv om det nå uten tvil er grådigheten som er klart største drivkraften.
Men lykkes dette, da kan det igjen bli noen slanter til et nystartet, fortrinnsvis Norsk selskap.
Biotek er sykt spennende, og når kona viser meg en historie med en kreftrammmet liten jente hvor moren ber om julebrev/kort til henne, da håper virkelig jeg at det skjer mye, fort!

2 Likes