Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Woho! Blir en ren biotek-portis på Noctis igjen!

Jeg regner med du sier fra når vi vet noe mer om IPOen.

Evt. får jeg sende en mail til ABG Sundal Collier og skrive meg opp på lista.

2 Likes

BergenBio er som resten av gjengen meget spennende. Klart, det er jo sånn at vi trenger friske penger inn til sektoren for at det ikke skal virke utvannende for de andre, men jeg håper at det er noen vestlandske eks oljepenger som ser seg om etter noe nytt.

Jeg er spent på hva IPO kursen blir. Skal lese meg opp på selskapet. Lyst å være med et biotek-case fra børjan og sitte til “slutt”.

(Om jeg klarer det er en annen sak :smile:)

1 Like

Ser etter noe å plassere litt kr i, i tillegg til Nano. :slight_smile:
@Savepig når tror du de evt kommer på børsen? Leste litt om de, blir det bare storaksjonærer de skal ha inn eller kan vi vanlige dødelige også investere?

1 Like

Offering Highlights

The IPO will comprise a public offering to institutional and retail investors in Norway and Sweden, and a private placement to certain institutional investors internationally. The largest existing shareholder has indicated that it will offer strong support through the IPO of the Company.

ABG Sundal Collier, Arctic Securities and DNB Markets are acting as Joint Global Coordinators and Joint Bookrunners in the IPO.

Further announcements relating to the process will be made in due course.

2 Likes

Ja Biotek har mange emisjoner :slight_smile: Gjør det desto mer imponerende når kursene kan gå 10-100 gangern fra bunn, eller til 0,001 da selvsagt :stuck_out_tongue:

Og det som gjør at det kreves litt ryggrad for å gå inn er jo at det er veldig typisk at et biotek startup synker markert etter IPO, finnes utallige eksempler på dette.

1 Like

Laget tråd om BergenBio, ser at det er mye å ta tak i her.

Jeg tror det snart vil være umulig for PHO å fortsette uten utskiftninger i ledelsen:

Dette minner helt og holdent om Biotec og Svein Lien fadesen. Forskjellen her er at det i allefall er en storaksjonær som reagerer på at ingenting skjer. I Biotec er jo aksjonærene helt likegyldige.

Potensialet er stort i Pho. Det er grunnen til at jeg har kjøpt aksjer. Det negative med Pho er troverdigheten til ledelsen. Helt enig at det trengs nye folk inn. Det bør skje uavhengig av om det kommer en avtale for Cevira eller Visonac etter min mening.

Som jeg ser det, så er den økningen i salget av Hexvix/Cysview langt under forventning, og guidingen er rimelig laber. Når det kommer til at en Cevira-avtale trekker ut, så vet jeg ikke om det er et problem med ledelsen, eller om det rett og slett er svært vanskelig å få til. At det gikk bra på ett av disse to feltene ville vært bra nok til at aksjen gikk. Mangelen på utvikling på begge punkter reflekteres i kursen…

1 Like

Pho hentet inn ekstern hjelp i fjor. Det burde de gjort tidligere. Det er grunnen til at jeg tror det kommer en avtale.

Når det har vært mangel på utvikling på flere områder er det i mine øyne et ledelsesproblem. Sitter ikke long i Pho om det ikke kommer inn ny kompetanse i selskapet. I mellomtiden får vi håpe at de evner å gjøre en avtale eller to :slight_smile:

1 Like

Ikke spesielt knyttet til Biotekaksjer, men spennende om patentering, kommersialisering og forskningsfremdrift i norsk biotek.

En liten oppsummering av de børsnoterte selskapene på OB innen farmasi

Her er pipeline´en til de børsnoterte selskapene på Oslo Børs. (Vet at BerGenBio ikke er notert enda, men de ønsker å gå på børs i nær framtid)

Nano

BerGenBioTRVX PCIB

Mcap;

NANO ca 4 mrd. med ca 1 mrd. i cash
BerGen: Jf. finansavisen ligger den på mellom 1,6 til 1,8 mill.
TRVX: ca 1,1 mrd.
PCIB 757 mill.

Hvilken har du størst tro på?

4 Likes

Er all in i Nano, det forteller vel hvor jeg har mest troa :slight_smile:

1 Like

Mest troa på nano i forhold til relativt liten risk og fortsatt stor oppside men tror at for pcib sin del så er the sky the limit om de nailer pci teknologien!

2 Likes

Mest tro på Nano men skal ha en bit av BergenBio så fort de noteres!

(Lag en poll da @UNO )

3 Likes
  • NANO
  • BerGenBio
  • TRVX
  • PCIB

0 stemmegivere

Dårlig dag for norsk kreftforsking på børsen i dag ass. :joy:

1 Like