Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

5 Likes

Noen andre selskaper/teknologier folk følger på ASH i år? Alltids spennende å se hvilke selskaper/teknologier andre følger.

$BLUE ser ut til å nyte en del oppmerksomhet for data de presenterte på ASH. $GBT har også hatt gode resultater innen SCD så langt som jeg kan forstå. $GBT kjøpte jeg på $15 og den står straks i $45, men jeg solgte meg ut rundt $32 :confounded:

EDIT: Ser nå at $GBT er ned 10% pre-market, men price target er satt opp fra $50 til $91 av en analytiker så kanskje en fin mulighet til å komme seg inn?

BerGenBio. Ser lovende ut.

Er jo car-t som ruler på resultatene. Men det er MYE buzz om kostnader og liggedøgn.

Hvor leser du om disse?

#ASH17 twittersøk

Fin oversikt fra ASH møtet: http://epvantage.com/Universal/View.aspx?type=Story&id=753567&isEPVantage=yes

2 Likes

IBB i ferd med å komme på rett kjøl?

image

1 Like

http://www.hegnar.no/TV/video/a105d923-00080348-37a5ec87

Denne har vært linket et par ganger på PCIB på HO i det siste, uten at den er relatert til PCIB på noen måte spesielt.
Men måten kreft og fase 2 selskap får ekstra fokus er jo spennende for flere av de norske Biotek selskapene.
Veldig spennende høring

2 Likes

Interessant. Vil nok se det fondet i Nano da hvert øyeblikk, og så forhåpentligvis i Targovax, Pcib og de andre norske. Bra for både landet og bransjen i Norge at norsk biotek gjør det bra! Alle snakker om å “ta en Algeta”, jeg håper og tror det blir erstattet av å “ta en Nano” om et år eller 2 :smiley::heavy_dollar_sign::moneybag: og senere andre norske selskaper-håper heller Algeta blir en slags advarsel i framtida, da de måtte selge og dermed gikk for stor rabatt.

2 Likes

Ny episode. Ingrid Akay fra Hadean Ventures er gjest.

2 Likes

Herregud for en treg gjest, må hale ordene ut av henne.

Ellers så vil jeg si at denne podcasten geneerelt er svært god med to dyktige programledere. God jul til Radforsk-gjengen!
:rofl::+1:t2:

Både bekjente av gjest, gjesten selv og programledere kan frekventere her. Biotek-utvikling og miljøet rundt er ikke så veldig stort i Norge mistenker jeg. Så foreslår du fjerner første linje i innlegget @sokrates .

Dette er gjesten forresten radforsk gjesten:

Jeg fant det interessant og spennende. :nerd_face:

3 Likes

Er litt buzz rundt dette nå ifm DNB Healthcare. Enda et podcast rundt temaet:

2 Likes

Trenger ikke fjerne den, folk må få synes hva de vil, men til hennes forsvar så kan man jo tenke seg at hun ikke er så medievant? Eller at hun rett og slett må tenke litt gjennom svarene hun leverer uten å si noe dumt. Alle er ikke ekstrovert og lirer av seg slik som f.eks. Jan Fredrik Karlsen (#hyper) :wink:

1 Like

Synes det er på plass at en gjest som skal forvalte mange millioner kan ytre seg, spesielt når det er en podcast. Jeg fikk ingenting ut av det og det var tydelig at programlederne måtte hjelpe henne når hun ble pinlig stille.
@WallStreet Er enig i F. Karlsen analogien din, selv om jeg kjenner han. Men en mellomting kunne vært greit :crazy_face:

1 Like

E24 aksjelive


Legemiddelgiganten Roche vil sluke konkurrent for 14 mrd.
en time siden · Asgeir Nilsen
Legemiddelgiganten Roche har inngått avtale om å kjøpe bioteknologiselskapet Ignyta for en samlet verdi på 1,7 milliarder dollar, tilsvarende 14 milliarder kroner.
Sveitsiske Roche blar opp 27 dollar per aksje, mens Nasdaq-notert Ignyta sist ble handlet for 15,55 dollar aksjen. Det gir en budpremie på 74 prosent.
Kjøpsavtalen har fått grønt lys fra styret i begge selskaper. Ignyta har hovedkontor i California og utvikler kreftbehandling.
I en kommentar sier Roche-sjef Daniel O’Day at kjøpet vil styrke selskapets satsing på kreftbehandling.

2 Likes

14 milliarder dollar så kan de kjøpe Nano :wink::heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign:

1 Like

Julestemning i portisen

image