Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Vi er i samme båt, god jul til alle sammen!

Uten å sammenligne Ignyta og Nano medisinsk, så er også Ignyta ett utviklingsselskap uten inntekter. Men de ligger vel ca ett år foran Nano i løypa med deres spydspiss Entrectinib

Er ikke biotech herlig dere?

3 Likes

Se på den. Noen grunn til at den faller så mye det siste halvåret?

Har ikke fulgt så nøye med, men er vel emisjonsspøkelset igjen.

https://www.transparimed.org/single-post/2017/12/14/New-study-documents-the-harm-caused-by-evidence-distortion-in-medical-research

Scientists working for the U.S. Food and Drug Administration concluded that nearly half of clinica trials of antidepressants had not had a positive outcome. The academic literature gave doctors and patients a completely different impression: there, 49 out of 52 trials were painted in a positive light.

Er en grunn til firkantig system hos myndigheter samt organ som FDA og EMA.
Vi er nok ikke helt kvitt kvakksalveri eller fusk i forskning.

1 Like

Skal vi begynne å håpe at vi har vært gjennom bunnen i sentiment rundt norske biotekaksjer?

6 Likes

Da kan 2018 bli bra. Greit lasta i «feil» selskap for øyeblikket (TRVX), for lite i PCIB og Nano, men er med, samt Funcom da…:crazy_face:

6 Likes

Spør her. Jeg fant ikke en egen tråd for selskapet, og besitter ikke nok kunnskap til å starte en egen tråd.

Er muligens flisespikkeri, men i informasjonen om medisinen på egen hjemmeside så sier PledPharma:

“PledOx® är en ”first in class” läkemedelskandidat som utvecklas för att kunna erbjuda patienter med
tjock- och ändtarmscancer skydd mot de nervskador som ofta uppkommer i samband med
cellgiftsterapi”

Men i analysen fra redeye så skriver de:

“Ett värre bakslag skulle vara om fas 3-programmet för PledOx fördröjs eller begränsas till enbart patienter med metastaserad kolonrektalcancer”

Spørsmålet blir: Hvorfor skriver redeye "enbart pasienter med?"
Er ikke medisinen spesifikt for de med metastatisk tarmkreft , eller satser selskapet på å kunne dekke flere typer kreft på sikt?

Anyone? Kanskje @babyrage ?

Sikkert kun nevnt for riskens skyld da det alltid finnes risk. PledOx har en avslutet Fas 2b med positive resultat, og er på vei inn i Fas III i Januari.

Utover PledOx avventer vi resultat fra Fas I for Aladote for Paracetamol overdose, som idag behandles med NAC.

Vi venter resultat meget snart, forsøket finnes her:

Vi har alltså to triggers de neste ukene fremover. Visst både faller ut positivt har vi 100% i kursen.

Utover disse fikk vi VD kjøp igår for 150 000 opsjoner på kurs 1.83 kr med Strike på 26 kr. Avtal med Solasia for kommersialisering for PledOx med muligheter for $83 MUSD + Royalties.

Jag er meget tung PledPharma innfor 2018.

Takk skal du ha babyrage. Det er en viss fare for at jeg iløpet av 2018 kan bli mer glad i deg enn fruen :grin:

Men jeg fikk ikke helt svar. Redeye skriver at aksjen kan falle hvis det viser seg i fase III at pledox kun kan gis til pasienter med metastaserad kolonrektalcancer.
Men er ikke pledox laget for nettopp metastaserad kolonrektalcancer??
Litt spesielt å skrive at det er en risiko for at medisinen fungerer som den skal…!?

Ellers så syntes jeg pledpharma virker interessant ja! Er et long case med pledox, men et kort case med aladote.
Teknisk så ligger den rett under emisjonskurs fra 2016 og virker å ha en god støtte der. Kanskje et fall ned mot 50ma, men ikke sikkert.

Edit: Kanskje du skulle laget en egen Pled Pharma tråd Mr Babyrage? :+1:

Ah ok my bad, PledOx er laget for neuropati, ikke behandling av kreft. Sånn sett vet jag ikke hvorfor de skrevet som de gjort. I teorien kan det behandle mange forskjellige neuropatiske smerter enn kun ved kolon kreft. Men man må være selektiv ved studier.

Ja det skjønner jeg. Jeg bare forklarte feil. Sorry.

Ok. Takk. Da fikk jeg svar. Da blir heller ikke forklaringen til redeye veldig dum. De fremmer egentlig muligheten for å kunne bruke pledox i samhandling med flere kreft typer, og blir “skuffet” om den ikke gjør det.

Gull babyrage. Takk for svar. Da leser jeg videre.

Edit: Har du funnet en pris pr behandling? Jeg har ikke funnet det enda.

Her er noen ord om Pled Pharma, et svensk selskap som utvikler to medisiner.

Jeg fant dette selskapet selv for noen få dager siden, så have mercy :grin:
Av samme grunn legger jeg den her, og ikke som en egen tråd.
Rett meg gjerne på evt feil, og kom med tilleggsopplysninger om du har :+1:

Dette er en kjapp innføring. Les mer selv om du finner dette interessant.

Medisin 1: PledOx

Nevropati som bivirkning ifm cellegiftbehandling er et stort problem. Over halvparten av pasientene får større eller mindre nevropatiske skader etter cellegift. Mange av disse ender opp som kroniske smertepasienter med dårlig livskvalitet livet ut. Enkelte pasienter har sagt at hadde de visst hvordan det ville bli i etterkant, ville de ikke tatt cellegift.

PP utvikler en nevropatisk medisin kalt PledOx. PledOx beskytter nervene mot cellegiften.
Denne er fremtidig tenkt å samhandle med cellegiftkombinasjonen folfox i krefttyper som brystkreft, lungekreft, eggstokkreft og bukspyttkjertelkreft.
I studiene i første omgang fokuserer de på tarmkreft.

De har en ferdig fase IIb studie. Deler av den limer jeg inn under:

Sitat “Svårighetsgraden av neuropatin var 62 procent lägre tolv veckor efter avslutad behandling i den grupp patienter som behandlades med PledOx® jämfört med placebo (p<0,05) och vid 24 veckor var motsvarande skillnad mellan PledOx® och placebogruppen 75 procent” Sitat slutt

Nevropatien kommer senere, i mindre grad og blir borte tidligere ved bruk av PledOx.

I Usa, Europa og Japan er det 470K nye tilfeller av (kun) tarmkreft i året, med en bruk av 1.5 millioner doser av cellegift. PledOx gis intravenøst før hver behandling med cellegift. Selskapet har priset en (1) dose PledOx til ca 980 dollar (x 1,5 mill doser?)

En kurstrigger kan være (?) at fase III studie skal starte snart.

Pled Pharma hjemmeside direkte til pledox: http://pledpharma.se/projekt-pipeline/pledox/#top
Pled Pharma på youtube: https://www.youtube.com/watch?v=hnIk8qtDvS4
Redeye rapporter: https://www.redeye.se/company/pledpharma#start

Medisin 2: Aladote

Paracetamol forgiftning er et stort problem verden over. Akutt leversvikt kan være dødelig. Levertransplantasjon kan være nødvendig.

Paracet overdose skjer 78K ganger årlig i usa alene.
Behandling pr idag er med N-acetylcystein (NAC), men for full virkning så må den gis innen 15 timer etter inntak, aller helst før 8 timer.
Etter 8 timer så finnes ingen behandling for paracet overdose.
Symptomene ved paracet overdose kommer sent, og 20-24k av pasientene i usa kommer for sent for NAC behandling.

Det er her Pled Pharma sin medisin Aladote kommer inn. Jeg limer inn firmaets egen tekst:

Sitat "Som motgift vid paracetamolförgiftning används NAC. Ges NAC inom åtta timmar efter intag fås ett nästan fullständigt skydd mot leverskada. Problemet med NAC–behandling är att dess effekt gradvis avtar och efter 15 timmar är motmedelseffekten mer eller mindre borta. Prekliniska resultat visar att Aladote® har en mycket längre effekt än NAC.

Enligt ledande kliniker och forskare inom paracetamolförgiftning och vetenskaplig litteratur uppskattas andelen sent inkomna patienter (efter åtta timmar) till mellan 25 och 30 procent av alla fall av paracetamolförgiftning. Detta motsvarar enbart i USA cirka 20 000 till 24 000 patienter årligen som skulle ha behov av en behandling med effekt under ett längre tidsfönster än åtta timmar.

Idag finns det såvitt PledPharma känner till inga substanser på marknaden eller i klinisk fas vilka riktar sig till dessa patienter. PledPharmas läkemedelskandidat har därför potential att bli det ledande utvecklingsprojektet inom detta angelägna område.

Kostnaden för behandling av paracetamolförgiftade patienter är mycket hög eftersom de kräver maximal intensivvård och i vissa fall levertransplantation. En behandling som kan häva sent inkomna förgiftningsfall skulle ha en stor potential att rädda liv och även kunna spara sjukvårdskostnader för samhället.

IMS Health Capital beräknar att en behandling med förlängt behandlingsfönster mot paracetamolförgiftning ger en årlig försäljningspotential på 400-500 miljoner USD i USA" Sitat slutt

En mulig trigger her (?) kan være at vi venter endelige svar på fase I studie snart.

Om Aladote helt skal ersatte NAC (78k pasienter i usa årlig), eller om de sikter seg inn på pasienter etter 15 timer fra inntak av paracet (20-24k pasienter i usa årlig) vet jeg ikke enda. Finner du det ut så si ifra.
En prisberegning på en behandling med Aladote har jeg ikke funnet enda. Finner du det ut så si ifra.
Henviser forøvrig til siste avsnitt i sitatet over.

Link til selskapets hjemmeside på Aladote: http://pledpharma.se/projekt-pipeline/aladote/#top

Aksjen PLED:
En emisjon oktober 2016 sendte kursen ned til 20 kr.
Siste år svingt ned til laveste i mai 2017 på ca 9,40 før opp til 18,30 kr 29 des 2017. Virker å ha etablert seg i det sjiktet rundt emisjonspris.
150ma over 200ma, 50ma over 150ma.
Jeg ser en cup and handle formasjon er etablert fra okt 2016 og frem til nå.

Disclaimer: Jeg kjøpte en lyttepost på fredag.

Lykke til

2 Likes

Jag er kjedelig bull Pled Pharma.

2 Likes

Svensk biotek synes jeg er utrolig vanskelig å investere i, prissettingen er jo totalt all over the place og volatil til og med ift Oslo Børs

1 Like

Mener du att NANOs vurdering på 6 milliarder var rimelig i 2016? :wink:

Synes ikke det er noen forskjeller i vurdering, hype og momentum. Eneste forskjellen er antall selskaper. Som svensk klassifiserer jag Norge som storebror till Sverige da vi som land har mye å lære… men når det kmr till børsen så er OBX en distant tremening till svenske børsen :grin:

En annen forskjell er vel kanskje att majoriteten av norske selskaper som kmr på børs er kvalitet. Finnes mye dritt i Sverige. Sånn sett er kanskje OBX prosentuellt before.

4 Likes

Synes dette er plenty godt nok som start på egen tråd for Pled :+1:

Er jo allerede flere gode innlegg fra @babyrage og deg i ulike tråder vedrørende selskapet. Bedre å samle dem i en tråd :slight_smile:

1 Like

Er et interessant selskap med et “kortsiktig” potensiale på 100% (flere har skrevet at den pr nå burde handles i området 30-40 kroner). Akkurat den biten skal ikke jeg argumentere for ene eller andre veien.

Men oppfordrer babyrage til å starte tråden, så kan vi andre hive oss på med info etterhvert som den dukker opp. Har sendt en mail til selskapet, avventer svar.

1 Like

Bra dag for biotek. Nesten hele watchlisten min er blå i dag.

IBB og XBI for øyeblikket opp over 2% i dag.

5 Likes