Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Innsidere fortsetter å kjøpe

Bohan & Co AS, controlled by Frode Marc Bohan, Chairman of the Board of
Directors of NattoPharma has acquired 300 000 shares at a price per share of
NOK 10.30 from Novel Nutrition Network Ltd., Cyprus.

Prior to the transaction, Bohan & Co AS owned 483 455 shares in NattoPharma (an
ownership interest equal to 3,.5 %) and after the transaction Bohan & Co AS owns
783 455 shares in NattoPharma, equal to an ownership interest of 4.57 %.

Skuffende rapport, men veksten er fortsatt OK (selv om lavere enn forventet og sikkert hjulpet av valuta):

Styreformann fortsetter å kjøpe for flere millioner kroner på 10.30 NOK.

Beholder disse aksjene og håper de fortsetter å vokse og at H2 blir bedre.

Edit: har kjøpt litt mer på 8-tallet jeg og Styreformann Bohan snitter ned :slight_smile: Kamikaze style.

1 Like

Hvor mange ganger har du snittet ned i denne nå?

Farlig dette her i lengden… Skulle det snu er det jo greit, ellers øker bare tapene dine.

1 Like

Vel jeg begynte å kjøpe å kjøpe veldig lite og har snittet ned over tid heldigvis (ja mange ganger). Kanskje farlig, men bedre risk/reward synes jeg det er vanskelig å finne nå. Hvorfor kjøper styreformann aksjer for over 3 millioner kroner i dag?

Dette er uansett mitt eneste aksje case nå, tåler å ta tapet her også (er langt fra all in) selv om jeg tviler på at aksjen skal handles på 8 kroner i all fremtid.

Det er også verdt å merke seg at PAS er største kjøper i dag.

1 Like

Jeg er litt fristet til å kjøpe NATTO, @holmes har jo anbefalt aksjen siden den stod i 15, nå står den i 8-9kr, men jeg er høyst usikker på hvor unikt produktet deres er. Det er jo mange andre som leverer K2 til kosttilskudd såvidt jeg ser. Er det fordi NATTO har patent på en fremstillingsmåte som er mye billigere enn resten av markedet? Det andre som gjør meg skepsisk er nettopp fallet i kurs. Hva er det som gjør at folk skygger unna aksjen? Leverer de rett og slett for dårlig og lar andre hente igjen forspranget de har på billig fremstilling?

Det siste innsidekjøpet er jo også et innsidesalg, så hvor positivt det skal tolkes er i mine øyne helt åpent. Det blir som innsidekjøp/salgene i Star.

1 Like

Under 14 nok har jeg sagt er billig, da lastet ceo og styreformann opp millioner

Dersom en av disse begynner å lette seg blir jeg nok mer skeptisk

@holmes Har du noen tanker rundt det jeg nevnte med hva det er med NATTO og K2 produksjon som gjør selskapet unikt? Og evt hva du tenker rundt fallende kurs?

Fallende kurs kommer nok av en ledelse som over lengre tid ikke har holdt hva den har lovet og har derfor mistet tilliten hos aksjonærene. Jeg synes også NATTO ser spennende ut på papiret men avventer.

1 Like

Det som er unikt er produksjonen av syntetisk K2 og varemerket MenaQ7 med patenter og at de har en relativt stor markedsandel.

Ledelsen har guidet at omsetningen skal øke med 100% hvert år, og det har de ikke levert hittil. De gjentok guidingen og sa at 100% vekst fortsatt er målet. I så fall må H2 bli eksepsjonelt bra.

1 Like

Hva er dine tanker om denne posten under current assets fra rapporten, @holmes? “Trade and other receivables 25 313” (25,3 mill). Den er opp 10 mill fra i fjor. Hvis dette er legitime assets som kommer inn etter hvert virker det lovende for neste kvartal.

Natto lukter litt rottent. Frode Marc Bohan er også en av de største aksjonærene og styreformann i Eqology, som jeg har en heller dårlig oppfatning av. Og hva med rentefrie utlån og lån av penger til driften fra CEO med renter.

Er i det hele tatt produktet så legitimt som de skal ha det til. Legemiddelindustrien er skitten.

1 Like

Kanskje du har rett, men jeg har veldig stor tro på dette selv. Liker både produktet, selskapet og prisen.

1 Like

8.10 tror jeg er grisebillig for denne

NATTO på 7-tallet…

Her er omsetning per kvartal og H2 guiding er god. Greit nok at det går litt saktere enn forventet, men kursen er nå på 3 års lav…

Hva gjorde Q4 14 så godt?

Ikke at jeg har fulgt veldig nøye med, men hvordan har det gått med marginene mens omsetningen har gått opp?

Marginene er fortsatt lave :wink: Men de skriver i rapporten at marginene vil bedres kraftig i H2 når volumet øker med den nye produksjonsmetoden.

Q4 er historisk sterkt og jeg regner med at de får betalt når de selger en batch til en produsent av kosttilskudd mot konsumentmarkedet så da er det vel sannsynlig at de hadde mange kunder som fikk levert K2 i Q4. Det blir jo ikke fordelt 1:1 i omsetning mot sluttkunden så derfor får vi den variasjonen fra kvartal til kvartal, men trenden er jo ganske sterk.

Dessuten er det veldig aggressiv guiding for H2, blant annet at H2 skal gå i pluss, og at vi skal få 100% omsetningsvekst for hele året.

1 Like

MenaQ7 på Time Warner Cable News - dette er vel bra? :slight_smile:

2 Likes

Ny analyse, målkurs satt ned til 19 NOK

http://nattopharma.com/independent-analysis-on-nattopharma-conducted-by-norne-securities.html

1 Like

Ser at de inntil nylig hadde target på 24kr.