han tar sine forbehold, hva er det som ikke gir mening? hadde vært fint om du kan utdype.
Sist jeg sjekket så har DNB LOA for TRVX og Oncos på 5%. Altså havlparten av det som legges til grunn i utregningen.
Å sammenlikne de med disse tallene sier bare at PCIB er minst verdt i utvalget, ikke at PCIB egentlig burde være mer verdt? For å komme frem til at noe er underpriset må jo per definisjon alle kriteriene som utelates være med…
Hvis alle selskapene skal verdsettes likt uavhengig av hva de forsker på, hva de skal kurere, hvor mye de får betalt for behandlingen, hvor langt de er kommet… så må vel investorene på oslo børs være tidenes mest inkompetente?
Hehe… Og det mener du at vi ikke er?
Jeg føler vi nærmer oss at hypotesen skal bevises
Med forbehold og hva han vurderer fra, betyr det ingenting at PCIB har nær dobbelt så mye tid foran seg før produkt på markedet. Samt gitt PCIB en høyere LOA enn NANO? Nånå, har mer inntrykk av at det har blitt jobbet på en vinkling som skal prøve å vise at pcib er rimelig. Synes ikke de er så rimelig i grunn. De var priset under halvparten av markedsverdien gitt emi aksjer og kurs 30 nok, for ett år siden.
Spennende fremskritt med CAR NK-celler for tiden. Allerede lovende resultater innen DLBCL og CLL. Jeg har allerede tatt posisjon her gjennom AFMD og FATE.
Dette blir jo veeeeldig farget av hvor mange studier selskapene kjører, og selvfølgelig slår det da ut som det gjør. De fleste ser bort fra Vacc og NAc og sier PCIB egentlig kjører en studie (liker forresten hvordan spydspiss blir tatt opp som en strategi, selv om studier i blære, H&N, Vacc og NAc, skulle, har eller eksisterer per i dag).
I targovax ser han bort fra TG-02, men greit nok, og bort fra at ONCOS-102 kjøres i flere indikasjoner. Det samme gjøres for NANO, BerGenBio og Vaccibody.
Selfølgelig er det ting som bare ikke kan skrotes. Det påvirker jo sannsynligheten for suksess. At LOA på et studie for f.eks BerGenBio er 30% betyr ikke at hele caset burde settes på 30% når man har 2 studier med LOA på 30%, fire studier med LOA på 20% og en broader potential (alt av mulig IO) på 15%.
Det eneste dette viser er at PCIB prises mindre på bakgrunn at de kun har et studie på firmChem per nå. Om man er enig i risiko-kalkulering eller ikke så kan man ikke se bort fra det. At PCIB hadde H&N, og CCA som alternativer etter blære ikke ble satset på var jo helt nødvendig for videre drift av selskapet.
Tall fra BerGenBio hentet herfra: http://docs.wixstatic.com/ugd/07354c_e79aa2aebd8a4724a43ad427b5ea98b9.pdf
Bare sånn siden han bare satt 25% på LOA uten å egentlig ikke sett noe analyse, og konkluderer som at han har gjort en nøye analyse selv.
sitat:
Bergenbio på 35 kroner og 55 millioner aksjer gir en MCAP på 1 925 millioner. Med 440 millioner i cash gir det en verdi på teknologien på 1 485 millioner.
Har ikke sett noen analyse, men vet at de er i fase 2 og med gode data tipper jeg en LOA på 20 til kanskje 30%, så jeg setter 25% på den. Og da ender vi på verdi på 5 940 millioner.
Og:
for meg tilsier det en soleklar undervurdering av PCIB, og at det er den pågående emisjonen som gjør at kursen lever sitt eget liv fra fundamentalene.
Det er faktisk mulig å sette en emisjon til over børskurs.
Xintela avbryter företrädesemission och avser att genomföra en riktad emission till strategisk investerare om minst 25 MSEK till emissionskursen 6 kr
Fredagen før meldingen var aksjekursen på rundt 3 kr
La oss håpe resultater fra NANO,PCIB og BGBIO; EMSO og ASH og Targovax sin KOL på nyeste resultater kan løfte sentimentet! Hvis ikke blir det fisk og olje for alle penga som folk sier!
Det begynner å bli lenge siden Algeta nå. Man trenger nok en ny stor-suksess i Norge for å blåse liv i den langsiktige interessen for disse aksjene igjen.
Satt just å tenkte det samme!
Det er jo et veldig godt poeng, at det er lenge siden Algeta nå. Jeg er personlig inne i NANO, PCIB, BGBIO, Targovax og Photocure. Håper at hvis/når en av disse tar av, så øker det interessen og kursen for flere av de andre.
Go biotech!
Photocure doblet seg og det eneste som skjedde var at topp 10 solgte millioner av aksjer
Kanskje Norge rett og slett er et uegnet å drive med utvikling Biotek selskaper?
Dårlig tilgang på kapital og kompetente ledere holder selskapene tilbake, ikke teknologien.
Bortsett fra PHO, så trenger alle partner-avtaler for å få et kommersielt produkt ut og ser markedet at noen større ikke er villig til å legge penger på bordet, blir de skeptiske til all tidlig biotech dessverre uansett hvor lovende forskningen selv ser ut vil nok noen si.
Det er min noe pessimistiske tolkning av biotech-sektoren i Norge.
Men det vil endre seg fort hvis de kan begynne å levere store inntekter. Det er bare det at selskapet enda ikke har gitt noen oppdatert guiding på hva man kan forvente seg som vel gjør at mange avventer. Hvis de guider, og deretter får, store inntekter, så blir hypen annerledes vel? Det er i hvert fall håpet.
I tillegg så utgjør sektoren en ganske liten del av OSE når det kommer til MCAP. Gjør at flere meglerhus ikke har dekning på aksjene i sektoren. Lite dekning gir mindre oppmerksomhet. Når Mr. Porsche og Sigar spør megleren sin hos Pareto om hva de burde kjøpe så tror jeg ikke biotech blir nevnt så ofte…