Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Det skjønner jeg godt! Hvilken megler med vettet i behold vil anbefale så ustabile aksjer?:stuck_out_tongue_closed_eyes:
Dette er aksjer for risikoperverse og dagdrømmere.

Det kan jo forhåpentligvis også være noen som har lyst til å støtte innnovativ kreftforskning i tillegg til å tjene penger på investeringen. Samfunnsansvar vil nok noen si.

Den kjøper jeg ikke Alex, til det finnes det helt andre muligheter;)

Synes ikke du har noe spesielt belegg for å si det, selskapene kjører jo emisjon etter emisjon uten noe større vansker, både på børsen og utenfor.

Og vi har både talentfulle norske ledere og vi klarer å rekruttere fra utlandet.

Norge har også mange komparative fortrinn vitenskaplig fremfor mange andre land.

Det vi derimot har er en korrupt børs som lar gribbeaktører leke seg med kursen i selskapene mellom relevante hendelser.

Noen eksempler på store norske kapitalister i biotech: Tar gjerne imot flere.

1 Like

Tja, jeg hadde gjerne sett at flere investerte i sektoren. Mulig enkelt-aksjer blir for risikofylt, men et biotech-fond kunne man ha investert i. Sektoren trenger penger.

1 Like

Savepig,

Hadde det vært mer kapital å oppdrive kunne selskapene kjørt på langt brede pipeline enn det vi ser i dag., eks kunne Nano og Pcib kjørt enda flere studier.
Og alle forsinkelsen vi har sett innenfor denne sektoren vitner om dårlig ledelse.

Det er generelt ikke veldig utbredt med så brede pipelines før lead drug er kommet i mål.

Og norsk biotech er ikke så mye tregere enn alle andre saker jeg følger

Har en fornemmelse av at forskningen i seg selv er viktigere og ses på som mer attraktivt enn kommersialisering for enkelte ledere i norske biotek-selskaper.

I så måte mener jeg f.eks. at PCIB og TRVX burde hatt en langt mer fremoverlent og kompetent kommersiell ledelse. Her synes mer forskning og forsinkelser å være hovededregelen.

Har ikke tall på hvor mange ganger Per W. i PCIB har kommet med utsettelser noe som helt klart burde få konsekvenser for hans sendrektighet som leder for et i utgangspunktet meget potent selskap. Han er sikkert en god fagmann innen sektoren men hans kommersielle historikk og kompetanse er vel heller katastrofal!

2 Likes

Enig. Er bedre å bruke pengene på kreftforsking enn feks Norsk tipping eller kryptogaming😊

Short NKTR? Why not :stuck_out_tongue:
https://endpts.com/ex-kerrisdale-analyst-sets-out-to-torpedo-nektar-with-a-blunt-short-attack-on-star-drug-nktr-214-it-doesnt-work/

Denne var fiffig:

https://finviz.com/screener.ashx?v=111&f=ind_biotechnology&o=-marketcap

2 Likes

@anon21766851

4 Likes

Lol. Kan man si noe av det samme om nano snart? :neutral_face:

Hvis du sier det om NANO nå, og får rett, så tror jeg vi må brenne deg på et bål eller noe slikt. :sunglasses:

2 Likes

image

3 Likes

Sjekk den negative korrelasjonen mellom IBB og OSE pharma! Biotech-sektoren er i skikkelig opptrendi USA, men investorer på OSE bare:
image
image

I could go on all day!

5 Likes

Please keep going

Me haz to work :pensive:

And now over to something completely different:

Hvis man ser på OSE-pharma grafen som @Savepig nettopp postet, og man er litt kontrær eller en “dip-buyer” så burde dette være en utmerket mulighet til å laste opp. Det er lettere å kjøpe når markedet er med deg, men hvis du tror dette skal snu, og er en nedgang drevet at psykologi; hvorfor ikke laste opp nå.
image

1 Like

@Savepig gjorde du nettopp en “rage quit” fra biotech? :open_mouth:
image

2 Likes