Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Det hadde vært interessant å se! Føler meg litt done med regneark på en stund. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Alle snakker om sin differensiering, men som klasse så sliter de med tox.

Det kan hende MEI har knekt koden, men jeg kjenner selv at jeg er farget av tidligere studier på denne klassen.

1 Like

Skjønner. Genentech(Roche) har lagt ut denne på tuben. ikke at jeg får stort ut av det, annet enn dårligselvtillit. Føler det er mye pensum man må forstå for å i hele tatt se på PI3K-mekanismen.

Edit: denne fyren nailer det bedre enn Roche. :smiley:

Bart: 2/10
Pedagogikk: 9/10

2 Likes

Mulighet for å ta eksponering mot dette markedet :joy: Sette ut noen bikuber i hagen? :rofl:

Ja, det er jeg absolutt enig i. Tox er definitivt et problem for hele klassen, og selv om jeg syns MEI-401 har lovende kliniske data er den langt fra uten bivirkninger.

Noen her som følger Orphazyme ? Har ikke lest meg opp så mye rundt dette ennå, men spennende pipeline rundt behandling/forebygging av sykdom relatert til proteinfolding (ALS bl.a.). https://www.orphazyme.com/clinical-programme/

Today, Orphazyme’s technology is based around the drug arimoclomol , which stimulates an increased production of heat-shock proteins in cells experiencing stress or toxicity.

Leser hos Redeye at de nærmer seg resultat for en studie nå:
Top-line data with arimoclomol showed a promising efficacy at 12 months. We believe the results sets up the company for a potential marketing approval if follow-up data is supportive. The data reduces the clinical risk in the project and we raise our Base Case to DKK 122 (110) per share.

Nå ligger prisen rundt 70DKK

image
image

Edit, det skulle ikke være så usaklig som det ble. Men dette er vel en konkurrent å følge med på hvis det er samme studien som tidligere linket?

image

Må si at det var litt ubehagelig med denne oppgangen i NANO i dag. Det melder seg umiddelbart spørsmål som “Når tar oppgangen slutt, og når kommer fallet igjen?” Nei, takke seg til den trygge fallende kurven som kursen har tegnet over lang tid nå. Vet hva som kommer, skulle solgt i går også…

Men over til stemningen på tråden her og ellers i biotech som jeg synes er mer og mer preget av at noen sitter med tap og stadig rødere portefølje… For å tåle denne perioden aldeles bra (sorry til dere som stresser med dette) gjør jeg min lille øvelse i 3 steg dersom jeg får nervøse rykninger når jeg sjekker VPS.

  1. Hvorfor investerte du i utgangspunktet i denne/disse aksjene?
  2. Har det skjedd noe av negativ art som ikke er å forvente (forsinkelser eks.)?
  3. Har du noen annen grunn til å tvile på at investeringen står seg i forhold til investeringsgrunnlaget?

Stort sett er svarene mine:

  1. Stort potensiale en stund frem i tid
  2. Nei, ikke mer enn forsinkelser som er innenfor det akseptable.
  3. Nei, fortsatt samme tro på investeringen på lang sikt.

Noen klager på PHO nå. Type “De har ikke levert resultater på lang tid, og den synker hver dag”, og andre skal selge PCIB fordi “emisjonen var dårlig gjennomført” osv. Selv bryr jeg meg ganske lite om svingningene. Casene “mine” er like solide som før selv om de går gjennom en brutal utristing fra tid til annen. Sover godt, og holder et våkent øye med det fundamentale.

Tror at mange bør ta seg en tilsvarende runde og bestemme seg for å sitte eller selge. Frykter at mange som selger seg ut nå vil kunne komme til å angre på det litt frem i gaten. Eller ha gjort en annen vurdering enn meg, og være lykkelig for det. Det vet man aldri. For meg er det viktigste at jeg har gjort en bevisst vurdering. Jeg vil ikke “fintes ut” av NANO på 37 på Paradigmeupdate, og se oppgang derfra til 60-tallet etterpå.

Poenget er at man må ha et bevisst forhold til egen investering, ellers er det så alt for lett å bli ristet ut på de feile nivåene!

Lykke til folkens! :slight_smile:

10 Likes
  1. Fordi en prominent skribent sa vi skulle til 3000+ per aksje når som helst!
  2. En annen prominent skribent har fortalt om hvordan en annen aksje skal til mange tusen per aksje!
  3. Den er rød!
    :scream:
2 Likes

Hvorfor ikke laste opp når bruddet er bekreftet i steden for å sjanse på at man treffer bunnen på en langvarig negativ trend?

Jo, for all del. Det kan sikkert være det lureste.
Personlig så kjøper mer på fundamentale hendelser enn TA.
Så det spiller ikke så mye rolle om NANO er i opptrend eller nedtrend, men heller risk/reward jeg får på aksjen. Når en aksje gir meg veldig god risk/reward så kan den være i en nedtrend, men jeg gidder ikke vente på brudd før jeg kjøper. Jeg bare akkumulerer på lave nivåer også selger jeg når askjen begynner å reprises igjen.
Dette har fungert godt for meg i NANO, da denne har sunket over lenger tid, uten noen fundamentale driver, også plutselig så fyker den 9% neste dag. Og dagen etter. Da kan jeg selge en liten trader pot med gevinst samtidig som jeg har et fint snitt på min lengre long-posisjon.

Dette er sikkert ikke den beste måten å gjøre ting på, men akkurat nå så fungerer den for meg, både økonomoiskt og for min egen sjelero :smile:

2 Likes

Var helt enig med tankegangen din, til du kom til slutten hvor du selger NANO på første dag med oppgang, og insinuerer at R/R i NANO ikke er så hyggelig lenger med kurs på 50-tallet. Det virker å stride med den opprinnelige innkjøpsplan, mot eksisterende analyser, og det fundamentale i NANO. ^^
Risiko-bildet, hvor risiko er høyere ved høyere aksjekurs, er fremdeles på et gunstig nivå på en relativt mye høyere kurs er min fortolkning. Men aldri feil å ta gevinst sier de, så gratulerer. =)

2 Likes

Jeg er enig. Skulle egentlig holdt på alt, men nå har NANO gått i dette mønstre så lenge, og jeg vil ha litt penger mens den går sidelengs :stuck_out_tongue:

Jeg selger heller ikke alt jeg akkumulerer på de lave nivåene. Jeg bruker det også som en mulighet til å øke long-posisjonen. Men jeg selger noe, for hvis ikke hadde porteføljen min sett trist ut etter siste tids utvilking i NANO. Min litt “multi personality disorder”-strategi :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Som du sier:

:grin:

1 Like

Synes iallefall kjøpersiden i både Targovax og Pci-B har tatt seg opp idag. Så får vi håpe det går bra neste uke :slight_smile:

advarsel! Off-topic og noe humoristisk ment
Nå har jeg studert kursutvilkingen i PCIB, TRVX, NANO og BGBIO de siste dagene og tror jeg vet hva som skjer. Folk syns det er for vanskelig å ha så mange biotek-aksjer som varier i verdi, og prøver derfor å få alle til å kostet 30 kr. TRVX har nå begynt veien mot tallet, og PCIB og BGBIO har lagt seg rundt tallet i vente på NANO. Jeg er usikker på om dette også gjelder for PHO, men de siste ukers beveglse kan tyde på at også denne dras mot 30-tallet.

Jeg vet ikke hva som vil skjer når alle aksjene møtes på 30-tallet (noe jeg kaller “the singularity”), men de vil enten gå ned, opp eller sidveis etter det. Enten sammen eller hver for seg.
It’s all connected (or not).

God helg folkens!

10 Likes

5 Likes

What’s up med dette egentlig?
Screenshot_2018-10-07-15-25-41

Conditional approval basert på fase 1-resultater? Er det veldig dårlig overlevelse i den indikasjonen?

Og, angående Twitter, hva står “sm” for i #lymsm? Og hva står “.ol” for i f.eks $pcib.ol?

Lymphoma og Oslo Børs. Kanskje andre land har andre aksjer med ticker PCIB :wink:

(Du ser at tekinvestor også opererer med .ol bak ticker)

Edit: Her er oversikt over forkortelse for andre børser:

1 Like