Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biotekaksjer

Haha. Vel, det skjønte jeg og :wink: Det har altså ikke noe konkret betydning utenom det? Hvorfor bruke #lymsm når man har #lymphoma? Og ol er altså bare en helt vanlig forkortelse?

Må kanskje page @larsmkn eller @Savepig for å forklare #lymsm? (se over)

Nei helt ærlig har jeg bare sett at hele biotwitter alltid slenger på begge og så gjør jeg bare det samme som en papegøye.

1 Like

Jeg har alltid antatt at det står for “social media”. Man finner samme tag for leukemi som er leusm. I disse SoMe dager hvor folk føler på FoMo så er det lett å bare gjøre som andre gjør :wink:

1 Like

Jeg har skrevet om resultatene BerGenBio presenterte på world conference on lung cancer for noen uker siden. Få et innblikk inn i hva resultatene betyr for deg som investor, og BerGenBio sin vei videre innen lungekreft. Lik, del og kommenter. Tar gjerne tilbakemeldinger :slight_smile: : http://blogg.nordnet.no/bergenbio-legger-frem-resultater-fra-lungekreftstudier/

5 Likes

Vi husker vel at AFMD fløy høyt etter dealen med Genentech. Nå er aksjen pauset grunnet dette. Mulig den faller stygt etterpå. Ta gevinst for prosentene med profitt forsvinner fort under slike hendelser: https://twitter.com/AndyBiotech/status/1049393057546887175

1 Like

@studenten86 @anon21766851 jeg flytter svaret mitt hit siden det blir mer generelt for biotek enn Nano, selv om det er i Nano jeg føler at det treffer hardest atm.

Kanskje vi har gjort oss selv en bjørnetjeneste med å legge oss på en seriøs linje hvor vi ikke tolererer helt usaklige spekulasjoner, uansett om de er haussete eller baissete? Vil markedet prise aksjer annerledes hvis det har mindre informasjon tilgjengelig?

Jeg tenker spesielt på at store bevegelser ofte finner sted når det er stor interesse, men investorene har lite eller feilaktig informasjon om aksjen.

Noen eksempler er PCIB opp til 60 og NANO til ath i 2016. Photocure skulle også til 2000 selv om lite fundamentalt tydet på at det var tilfellet. Bergenbio ved det første bullrunet var vel også preget av at ingen forstod noe (det tror jeg forresten enda ikke at noen gjør).

Andre som har tanker rundt disse mekanismene? @Savepig @larsmkn?

Det er jo i og for seg takhøyde på forumet for å komme med både haussing og baissing, er jo ingen som banner hverken glein eller londonmannen? HEHE! :crazy_face:

Er vel heller det at flesteparten av de som kommer med drøye spådommer er så ufyselige i formen at de ikke kan tolereres.

Aksjer, spesielt aksjer der man muligens kan definere ett høyt potensiale går nesten alltid bedre på forventninger enn på fakta. Fakta har en tendens til å legge en demper på de største drømmene

3 Likes

Hehe. Egentlig tenker jeg på hvordan vi gjennomanalyserer alt til vi er sikre på at vi har gjort det så kjedelig og forståelig som vi overhodet kan. Fjerner vi muligheten for en god gammeldags hype når vi diskuterer ting ned til minste detalj?

Hvordan burde isåfall biotekene i Norge tilpasse seg til denne nye informasjonsspisingen på forumene? Er det noen av de som ser ut til å forstå hva vi trenger?

Den voldsomme veksten i diskusjonsforum og tilgjengeligheten til en investeringsplattform hvor enn man er må jo føre med seg en forandring?

Tidsakse for handling av biotek.
Hvis kjøp av unotetrt aksje, selg like før eller under børsnotering. Ikke kjøp børsnotering.

Vent til pengesekken begynner å tømmes etter notering og kursen faller, kjøp hvis det ikke er emisjon rundt hjørnet
Publisering av prekliniske eller fase 1 resultater(gode) kjøp

Selg når aksjen er gått 5-10 gangen og det 10-20 tråder på Hegnar hver dag, og før emisjonen

Plukk det gjerne opp igjen senere hvis du har troen

3 Likes

Jeg skal ikke påstå at jeg er så voldsomt positiv til alt, men jeg misliker at du gir meg B-stempel! Har forøvrig holdt meg unna en god stund nå, burde ihvertfall kvalifisere til glansbilde. :sparkles:

1 Like

:star2:

Jeg bare tuller

Jeg er litt enig i det du sier. Aksjene har stort potensialet når folk først bare ser “gode resultater” og ikke helt vet hva som ligger bak. Targovax hadde samme oppsving på TG-01 resultatene. Folk vet ikke noe om konkurrenter, implementering eller det ene og det andre. Mye lettere å kjøpe når man ikke ser noen problemer fordi man ikke er klar over dem. Jeg tror det er sunt at man vet om risikoen. Det gjør at man får et mye bedre forhold til hvor mye du egentlig er villig til å “kjøpe” et selskap for gitt at den har en spesifikk risiko.

Det er vel kanskje lurere å fokusere på å lære seg flowen i markedet og blant investorene enn å forvente at biotekene skal forandre sin informasjonsflyt mot småinvestorene. Er så klart enig i at enhver fortjener best mulig informasjon, det bare er litt unfair at de aksjene med best og mest tilgjengelig informasjon blir kjedelige og utsatt for lange venteperioder mens der hvor usikkerheten råder så blir de mest elleville teoriene gjengs oppfatning.

Kan jo ikke tro at biotek i lengden er tjent med den skuffelsen som skapes av at flere tusen investorer er i minus i laaange perioder, (men jeg kan jo ta feil).

3 Likes

Har inntrykk av at ‘flowen’ i markedet har endret seg over siste par år bare. Sell on news kommer tidligere enn før. Lurer på hvordan PCIB vil fare i kommende perioder for det. Mistenker der er flere aksjonærer som ikke hadde horisont ut 2018.
For NANO sin del antar jeg det er en selvfølge at gode nyheter vil følge kraftig salgspress. ^^
Har det selv bedre med å prøve å ikke følge flowen tett, men heller følge investerings-strategi.

1 Like

Jeg synes også det ser slik ut. Hvis vi ser bort i fra PHO så er casene TRVX, NANO,BGBIO og PCIB alle avhengig av tror jeg partneravtaler eller salg av teknologi-plattform. Det er ikke nok villig kapital i Norge til å få ut et produkt fra første fase til avsluttende fase pluss kommersialisering og markedsføring etc.

For å gjøre et tankeeksperiment:
Gitt at man kunne se inn i fremtiden med 100% sikkerhet og se at ingen av disse selskapene noensinne ville få partneravtaler eller salg av teknologi-plattform. Hva er de da verdt nå?

1 Like

Det er nok ikke et hyggelig regnestykke å gjøre :stuck_out_tongue:

Tenk hvis ingen får markedsgodkjenning? ;p

Det er mye tro. håp og kjærlighet i norsk biotech med til tider harde fronter på alle sidene. Har aksjer i alle jeg nevnte just in case et av de skal slå til. Men det begynner å bli lenge siden Algeta nå og det er nok en av grunnene til at bransjen sliter på børsen.

1 Like