Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Biotekaksjer

ibb
Investeringer: #<Tag:0x00007fc278f57db8>

Vi har visst en ny lov her, når Amazon faller, da faller også norsk biotek :thinking:

Tett løp

Du forutsetter at markedet blir skremt, og jeg har allerede vist at markedet går opp i linken jeg ga deg.

Dette er grunnen til at man følger indekser, det sier noe om markedet generelt. Og indeksene er positive i etterhandelen. Og de inkluderer nedgangen til disse selskapene.

Hvis guiding om videre vekst skuffer i de store selskapene så kommer det en korreksjon og da blir det mange sånne dager som vi akkurat har hatt. Tøffe tak også for biotek.

Nasdaq biotec index endte opp 1.75% i kveld.

Pre market nå har ingen betydning. Rundt lunsjtider i morgen begynner det å tegne seg et riktig bilde. Jeg sier bare at hvis flere av de store skuffer så tror jeg det bidrar mye mer til en korreksjon enn geopolitisk uro og handelskrig. Når det gjelder det siste så kommer det til å løse seg fordi det ikke er noe alternativ.

La oss holde fokus på Biotek, ta det andre i en annen tråd :slight_smile:

:dizzy_face:

Det er vel å tøye sannheten vel mye å kalle hasjprodusenter biotek? :rofl:
Øøøøhh, faar out duuude, hasj er mindre skadelig enn oksygen, fører ikke til sterkere stoffer etc, peace out :v:

What a time to be alive

No pain, no gain!

Dessverre er det altfor ofte jeg leser slike historier, enten det gjelder rikskjente fjes, eller fra folk i omgangskrets. Jeg håper for alt i verden at vi til slutt får bukt med kreften. Noen ganger får aksjer og penger bare være, til syvende og sist er det bare livet som faktisk gjelder.

Tror Det finnes mye som virker, men er det vilje hos Big pharma?

Skremmende tanke, men er nok mye mulig noe i det du sier. Og da er det jo penger som snakker.
Det blir kanskje også som teknologifirmaer ellers, at man holder tilbake på en del for å melke kua maksimalt. Det finnes ikke noe ensidig svar på dette. Men at mange skjebner lider unødvendig, er det nok ingen tvil om.

Er ikke både pembro og ipi gode eksempler på at det finne vilje?

@blaahval og @Defender La oss ta et steg tilbake og legge fra oss disse tåpelig konspirasjonsteoriene som er en fornærmelse mot alle som jobber i bransjen. Det er over 100 000 vis av personer som jobber i bransjen og som er lidenskapelig opptatt av finne bedre behandlingsalternativer. Eksempler på at det fins vilje er cisplatinin i testikkelkreft, immunterapi (som faktisk kan kurer pasienter), kurering av HCV, forsøk på å finne kur mot HIV, genterapier og så utrolig mye mer.

Ta heller en tur på nyhetsspeilet.no for å diskutere dette videre om dere må, for slikt tull gidder jeg ikke lese om her. Takk!

Regner med at Big pharma ønsker å tjene penger i morgen også? Hva skjer hvis de kurerer inntektskilden?

Hva skjer hvis BP kurerer folk med pembro slik de gjør per dags dato?

Ett lite tankeeksperiment. Hva tror dere hadde skjedd hvis firma A fant en kur for kreft X?

Jo, de ville tatt alle kundene og tjent seg søkkrike…

Tror du - @Defender, at ett lite developing biotech ville stoppet utviklingen av en medisin hvis den kurerte prostatakreft fordi big pharma hadde mistet kunder?