Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Snart klart for BTC race igjen😉

Vet ikke, derfor spør jeg! Jeg hadde lest her tidligere at det på Bittrex f.eks kunne være smartere å handle altcoins gjennom Ethereum, pga den store volatiliteten i Bitcoin.

Det er billigere å gå via eth om vi bruker kraken som eksempel. Koster 0.001 btc å gjøre withdrawal med btc, 18 usd om btc er 18k usd. Koster 0.005 eth å gjøre withdrawal med eth, 4 usd om eth er 800 usd.

Samtidig går som regel eth raskere å overføre.

Man kan sikkert oppnå enda lavere fees og raskere overføring om man velger andre coins, men da er bakdelen at man sannsynligvis må veksle om når man kommer til f. eks. bittrex. Tror ikke man kan trade med andre par enn btc og eth på bittrex?

Bakdelen med å gå via eth til bittrex selv om det er billigere er at som regel er btc-volumet mot andre coins større enn eth (men ikke alltid!) Med andre ord kan man være uheldig og måtte kjøpe/selge dyrere med eth om volumet er lavt.

Før jeg går til innkjøp av ny coin, sjekker jeg alltid hvor og i hva (eth eller btc) volumet er størst. Er volumet nesten like stort i eth som btc er valget enkelt. Er volumet mye lavere i eth, går jeg via btc. Jeg kjøper som regel på market da jeg ikke har tålmodigheten til å vente på en limit order. Og alt for ofte har kjøpet/salget gått forbi meg pga den ekstreme volatiliteten til krypto generelt og at en coin kan pumpe 100% på få minutter. Da er risikoen at ordren din ikke blir plukket opp.

1 Like

3 Likes

bitcoin en del ned, vurderer ny 50x bull, men har ikke fulgt med siste dagene. Noen som kan forklare hvorfor Bitcoin cash går nå? pga noteringen av BCH på Gdax?

1 Like

Galskap…

1 Like

Presis. BCH kan trades.

2 Likes

kan handles på bitfinex med 3.3 i giring :wink:

1 Like

wallstreet, hva tenker du er et fint nivå å gå bull igjen på btc? prøver komme meg inn på 16000, x50

Ekjørte på med x50 bull 16700 her :smiley:

1 Like

Jeg tipper vi ser under $16k igjen :sweat_smile:

mitt bet er en HS i 30min chart før kl 2400 og kurs ca 15k i natt :slight_smile:

1 Like

Dere gearer med 50 !? Gærninger!

4 Likes

Muligens dumt spørsmål dette. Men jeg sjekker kursen på coinmarketcap.com. Når blir den prosentvise endringen på kursen nullet ut? Etter midnatt ? Det er vel UTC tid, så en time før oss.

Kjører jo korte trades

16700-16850
16850-1665 osv.

2 Likes

Jeg vet ikke, med det er jo støtte på 16600 og 16000, samt 11800… :slight_smile: Håper ikke vi skal så lang ned nå rett før jul - da er folk bare kjip!! Men 50x i døgnet som kommer blir ikke jeg med på iallefall :wink:

1 Like

teste 17k og bryte opp da kommende døgnet?

100 i gearing er jo enda værrrrrrrrre

3 Likes

Det er jo helt bingo å geare så mye, skjønner dere ikke at om det går litt galt, så blir effekten like ille nedover?

1 Like

Derfor man ikke kjører all inn :wink:

1 Like