Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Tror du vil få rett.
Vil bryte opp om kort tid.
Tenker vi raser opp så kanskje litt fud i mars av g20 møtet. Men siden det kun er uttalelser er det ikke så farlig.

1 Like

En av oss kommer iallefall nærmest :wink: Får satse på 16900 da, så er vi likt!! HAHA :joy:

Uansett, BTC er i en hvileperiode (noe jeg anser som et sunnhetstegn), CMA futures gikk ut idag, men som antatt har dette ingenting/lite å si for kursen. Nå tror jeg vi konsoliderer litt til og så er det fest igjen om noen uker :grinning: Last opp! Jeg er lastet der jeg ønsker å være. Koser meg og ser på GDAX hele dagen i pappaperm, isteden for HBO Nordic :wink:

Leser forøvrig «A Random Walk Down Wall Street» (som seg hør og bør mtp nicket mitt), og innser at det å ha 25% i Apple, 25%+ i krypto, 5% i nano, 5% i Targo og resten i fond er en YPPERLIG strategi :+1: Skal ikke selge noe i år!! KUN fylle på i fond og Apple :heart_eyes: Slooow and steady now…

4 Likes

Neimen… Hva skjer nå?? :slight_smile: Det hadde jeg ikke forventet.

4 Likes

Høyere volum nå, klarer den å holde seg over 11.500$?

1 Like

Nå som jeg har fylt på med meir fiat for første gang siden i fjor sommer bør det snu :sunglasses:
Rimelig sikker på det skjer nå snart. Holder vi oss over 11 en liten stund til så går det bra.

1 Like

Brytes $11700 Bitfinex/$11690 Gdax ser det svært lyst ut.

2 Likes

Brutt opp i mitt chart også. Kjøpte på siste duppen nå :slight_smile:

2 Likes

"Japan’s largest consumer electronics retailer Yamada Denki has partnered with the country’s largest cryptocurrency exchange Bitflyer to trial bitcoin payments. Initially, bitcoin will be accepted at two of Yamada Denki Labi stores in Tokyo, but the company plans to roll out the digital currency payment option nationwide in the future."
“In April of last year, another major electronics chain partnered with Bitflyer to accept bitcoin payments. Bic Camera also trialed the bitcoin payment method at two of its stores initially. Then in July of last year, the company announced that it was rolling out the bitcoin payment options to all of its stores.”

Dette liker vi, er sånt som gir Bitcoin verdi :smiley:

2 Likes

Tror de flytter bare rundt på pengene innad i BitFlyer. Bitcoin er ubrukelig til å handle i butikken.
Men uansett vil det jo fungere. Etterhvert kan de bruke Vericoin siden det er kjappere og billigere :innocent:

1 Like

:rocket::rocket::rocket:

5 Likes

Jeg skjønner ikke hvorfor folk fortsetter å si det. Så lenge det finnes en tredjepart som går god for transaksjonen og som kan samle transaksjoner så gebyrer ikke blir et problem så funker det fint å bruke i butikken.

Bitflyer er i denne situasjonen tredjeparten og som jeg sa fungerer jo det. Men det er ikke “bitcoin” alene. Det er bare at Bitflyer flytter rundt på papirene sine, noe som i teorien ikke er helt akseptert blant oss kryptoentusiaster som foretrekker mest mulig desentralisering og mindre innflytelse fra tredjeparter.
Men joda det funker i praksis og slik vil det sannsynligvis måtte bli når det skal bli noenlunde mainstream. Ikke en perfekt løsning uansett ettersom man da må ha samme exchange som de man skal kjøpe noe hos. Du kan ikke oppebevare coinsene selv slik man helst burde gjøre. Ligthning vil kunne gjøre noe av det samme, bare hakket mer desentralisert da man kan åpne opp “channels” med butikker/mennesker man utfører transaksjoner med regelmessig.

1 Like

En ting som ikke nevnes for mye ifht. BTC er jo om BTC vil falle når flere og flere børser åpner opp for alternative tradingpar. De fleste har nå ETH tradingpar, og som alle vet, ETH er kjappere enn BTC (i min erfaring i allefall). Når man i år kommer med atomic swaps og i tillegg får fiat / kryptotrading par mister i allefall BTC sin rolle som gateway drug.

Men tror også den skal opp i mellomtiden, chartet ser bra ut, ETH følger på, kjøpte meg inn der fremfor BTC men primært fordi jeg skal inn i noen ICOs.

1 Like

Uansett er det en lang vei å gå før krypto er det eneste betalingsmiddel. PÅ den veien må vi innom ulike løsninger som ikke er ideelle. Inntil vi er der at det ikke gir mening hva kryptoen er verdt i fiatpenger (altså at det ikke omregnes til fiat, det er bitcoinprisen eller hva det er man bruker som er viktig, og der håper og tror jeg nettopp bitcoin fortsatt er viktig).

Ja, men man trenger ikke om å vær hårsår fordi at Bitcoin er dårlig som betalingsmiddel. Foreløpig er det kun store of value slik som gull er. Den er treg med vilje samt dyr, så den vil slite med å kunne fungere. Ligthning ser jeg på som en løsning i noen tilfeller, men desverre langt fra nok. Derfor liker jeg bedre VRC/VRM som har en bedre skaleringsprotokoll samtidig som de også kan legge til desse ekstra funksjonene som ligthning, smart kontrakter osv. Men slik krypto er nå vil jo man uansett “lagre” pengene i hvelvet, dvs Bitcoin. For å så ha noe i brukskontoene, som kan være ulike coins.

Samtidig er mye av verdien på grunn av det @nocturne nevner med tradingpar. Foreløpig er BTC reservevalutaen i hele krypto markedet. Jeg tror den vil forbli det. Men det har absolutt mye å si at ETH og kanskje også litecoin og stablecoins som USDT, den nye Yen som kommer osv stjeler fra BTC. Det vil dempe litt utviklingen. Uansett er jeg super bullish så det er ikke så forfedelig.

Jeg er bare hårsår fordi folk mener at Bitcoin ikke kan brukes som betalingsmiddel og sprer infoen som om det var gratis varme hveteboller en lørdags formiddag :slight_smile: Veldig dårlig metafor, poenget er bare at det ikke stemmer at Bitcoin ikke fungerer som betalingsmiddel. Den type rykter og misinformasjon bidrar til å gjøre folk usikre på krypto generelt. Det stemmer at det må noen tekniske løsninger til, akkurat som det har eksistert ulike tekniske løsninger for VISA og Mastercard siden man trakk kortet gjennom fysiske dingser som overførte blåkopi av kortet på et stykke papir.

Jeg var vel forresten ikke hårsår, bare litt oppgitt. Saken er at mange spesielt helt nye innen krypto tar “ubrukelig til å handle i butikk” som sannheten, og snakker om det til venner og kjente som om de er de reneste eksperter. Og så stemmer det egentlig ikke. Jeg har ikke de helt stor eforventningene om at Bitcoin skal være "the one coin to rule them all” men synes personlig at Bitcoin er en fin trygg havn innen krypto.

Det andre poenget mitt var nettopp store of value, og bruken av bitcoin som en enhet i forhold til verdi på krypto. Personlig bruker jeg stort sett USD, mens mange andre bruker satoshi. Jeg lever altså fortsatt i den verden vi kanskje aller helst vil komme bort fra, mens andre lever i satoshiverden der krypto sammenlignes kun med krypto og ikke med fiat. Jeg håper og tror at Bitcoin vil beholde en plass i fremtiden som noe man måler andre kryptovalutaer mot, akkurat som det virker som du gjør! Ellers er jeg også enig i det med tradingpar. Men jeg tror hvis Bitcoin mister veldig mye av sin styrke på grunn av atomic swaps eller lignende, over tid, at det vil bli mye vanskeligere å få de store massene med i krypto. Mange mener også at LN bare er tull, at det aldri vil funke fordi community ikke er samlet osv. Jo fler som tror på sånne utsagn jo større er sjansen for at disse utsagnene stemmer. Uansett: all good kompis! Jeg var bare litt oppgitt.

Bitcoin er bra. Men ikke akkurat som betalingsmiddel i butikk per idag. Det vi enige om og det var det jeg mente.
Butikkene og exchangen vet dette, og har derfor valgt å ikke egentlig bruke bitcoin som betalingsmiddel, men gjennom et tredjeparti. Dette er ikke “innenfor” hva vi kryptoentusiaster går god for. Det skal være desentralisert og sikkert. Men det er jo uansett gode nyheter, og jeg syntes det var en helt ok måte å gjennomføre det på. For det vil jo funke bra for akkurat de. Men det er ikke så lett kopierbart til andre mindre butikker osv. Så det må fortsatt mer til, noe som vi vet er på vei. Poenget mitt var at andre coins er mer nyttige til bruk per dags dato. Og vil sansynnligvis alltid være det, da Bitcoin egentlig aldri vil være særlig rask eller billig.
Jeg tror lighning vil fungere svært godt i noen sammenhenger, men det er desverre langt i fra noen “fiks” og vil aldri kunne fikse Bitcoin. Men det er ikke så farlig, gjennom atomic swaps o.l vil jo man kunne gjennomføre raskerere transaksjoner uansett. Det er ingen problem at Bitcoin ikke er perfekt alene.
Nå som jeg er frelst VRC/VRM fan ser jeg vertfall klart nytten av en store of value asset og en coin ment til hverdagsbruk. De blir litt som Bitcoin og litecoin, Charlie Lee ønsker man skal bruke Bitcoin som sparekonto å Litecoin som forbrukskonto.

Uansett om ETH tar endel av tradingen og atomic swaps for andre til å nytte seg av rimeligere og billigere coins vil ikke BTC dø ut. Bare vent å se på alle de store institusjonelle investorene begynner å putte penger i det. Samt når fiat systemet begynner å vise svakheter og mange ønsker å beskytte pengene fra kræsj i aksjer o.l og skyhøy inflasjon/valutasvekkelse som følge av neste runde pengetrykking og rentenedsettelse/helikoperpenger osv.
Da vil Bitcoin bli svært populær selv om den er “risky”, mange flere vil skjønne poenget, og mange vil bare diversifisere å tar risken som en hedge :slight_smile:
Var ikke nødvendig å bruke utrykket hårsår, men jeg mener at det ikke er så viktig å forsvare Bitcoins egnethet til betalingsmiddel. Men det er viktig å legge vekt på at millioner av mennesker viser tillit til Bitcoin, den har overlevd i 9 år gjennom all mulig motgang. Den er derfor bunnsolid og vil vær med i fremtiden. Men den er fremst av alt det moderne alternativet til GULL :sunglasses: Så when shits hit the fan så kommer mer penger flyvende inn i det nye gullet. (Samt det tradisjonelle gullet da for de gamle fjertene :joy: )

Men jeg skjønner poenget med å spre unødvendig FUD, for meg som har troen på dette så er det ikke så farlig å si Bitcoin “suger”. Men selvsagt forklarer jeg mer av det hele bildet når jeg sier det til mennesker uten forståelse for krypto. Skjønner godt du misliker at de tradisjonelle/konservative menneskene bruker dette som et argument. Heldigvis vil de bli motbevist og knust med tiden uansett.

https://www.youtube.com/watch?v=5MZv9fLLfa4 Husker ikke om denne er blitt postet her enda, men her er vertfall en video som viser hva moderne mennesker tenker vs de gamle dinosaurene:sweat_smile: De bruker også tullete argument uten bakgrunn i fakta som kan gjøre vanlige mennesker redde. Men det eneste som skjer er at det går litt senere å informere desse menneskene. Det går lynraskt akkurat nå så ikke noe vi trenger å stresse med. Helt utrolig hvor raskt det sprer seg. Hadde ikke forventet dette når jeg ble med i fjor, så jeg er ikke stresset over å ha tilført mer friske penger nylig. 2018 blir helt fantastisk.

1 Like

Når jeg kiker tilbake på grafene, ser det ut som det inntrykket jeg har hatt meed “weekend dips” stemmer. Vi har begynt å dippe ofte sent på søndager. Ser at når det ikke har skjedd så skjer det ofte tidligere i helgen. Ikke like voldsomt som i forrige sommer hvor vi alle viste nøyaktig hva som skulle skje, men det er likevel en liten trend som gjentar seg.
Så det forandrer ikke mye at den har gått ned, forventet uansett at det var ikke før i løpet av ukedagene nå vi forhåpentligvis skulle demonstrere nok styrke til å bryte oppover. Uansett så er ikke 11,2 problematisk. Fortsatt et sterkt nivå som jeg tror vil etterhvert føre til bullrun.

1 Like

Enig i det mest av det du skriver, poenget mitt er stort sett at alt av alts er bundet til Bitcoin, og jo flere lite gjennomtenkte setninger som skrives på nettet av folk som kan litt mer enn mannen på gata, jo lenger tid tar det til krypto er allemannseie.

Istedenfor å skrive Bitcoin fungerer ikke som betalingsmiddel, skrive det finnes coin som fungerer bedre som betalingsmiddel, som ikek trenger en mellommann slik Bitcoin gjør for å fungere. Dårlig skrevet setning men poenget er der :slight_smile: Jeg er enig i store of value, saken er bare at det er veldig enkelt for både media og skeptikere å ta tak i en liten setning, en såkalt sannhet, som er en usannhet, som “det er ikke mulig å betale med Bitcoin i en butikk”.

Jeg tenker det er viktig å få frem hvor store problemer bitcoin har.
Mange nye investorer kjenner bare til bitcoin og har brukt mye penger på bitcoin og forventer å doble investeringen.
Jeg blir ikke overrasket om bitcoin har sett sin ATH.

Se på markedsandelene bitcoin taper… 88% i sommer og 35% nå.
Det skjer ene og alene for folk gjør seg kjent med teknologien og oppdager svakhetene.

Det kreves massive omveltninger i bitcoin for å få bitcoin anvendelig igjen, og dette lar vente på seg, i mellomtiden gjør alternative coins seg gjeldende med langt bedre teknologi.

1 Like