Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

OT Alert

Rent teknisk er det jo ikke hacking når du besitter gyldige brukernavn/passord og logger deg på tjenesten. Hacking kan man vel si er å benytte svakheter i tjenesten implementasjon for å tilegne seg adgang man ikke skulle hatt.

I dette tilfellet er tjenesten som sådan ikke kompromittert, men en stor mengde brukere er blitt frastjålet sine passord. Som for øvrig kan brukes på en rekke tjenester som enten ikke har 2-faktor autentisering eller brukerne ikke har aktivert det. Viser bare hvor viktig det er å aktivere dette.

Kudos at de oppdaget det såpass fort, fikk stoppet uttak og tilbakeført verdier!

OG: Bruk 2F på alle tjenester du anser som kritiske (e-post og kontoer med verdier virker som det aller viktigste)!

1 Like

Sjekk volumet på denne candlen fra i går. Jeg setter ikke penger på at korteste vei er opp nå :slight_smile:

Rimelig mange som fikk panikk samtidig der kombinert med stop loss?
Men er vel betryggende at så mange ville ta imot? Ikke flink på TA men der er det vel uansett negativt med fall på høyt volum

fascinerene…blir som å prøve å kyrsse autobanen i rushtiden å ta i dette nå

Blir bare mer shaky med Mt. Gox-advokaten på sidelinja. Langsiktig (stigende) støtte ligger rundt 7 200USD, om ikke de kortsiktige støttene skulle holde.

Blir bare en pølse i slaktetid

U5dsva7WG3ZuQ76zX68psJ6TfH9h2Gd

Interesting fact: MtGox owed creditors 41.5 billion JPY ($391 million, source) and the total value of the sold BTC is 43 billion JPY ($405 million). This leads me to think they have sold enough BTC to pay off the debt to creditors and won’t be selling any more BTC any time soon (They didn’t sell anything for over a month).

1 Like

De fleste som bidro til fallet var nok de som håpte på rykk mot 12k. I tillegg en del som har vært med fra under 10k. En del stop loss ja. Men du får ikke så stort volum med mindre det var noen som dumpet mye. Helt insane candle. Rent teknisk så kjøper jeg ingenting nå. Lar dette spille seg helt ut. Sitter bare med ICOs som ikke er på markedet enda og Gameflip hvor jeg er long, resten er cash (USDT - vurderer å flytte helt over til Fiat på Coinbase).

3 Likes

Ah, skulle satt inn ordre før jeg la meg i går. Jaja, tok inn litt på $8600-noe. Får se om den bouncer.

Edit: røk på SL :slight_smile:

1 Like

Håpet på brudd over 12k, det skjedde ikke, solgte med tap. kjøpte på nytt på 9800 tenkte det var safe… solgte ut med tap. Er på en loosing streak. så får avvente til det ser litt bedre ut.

Det er vel frykt for denne mt.gox fyren som driver prisene nedover?

Jeg er innom en del forum med tradere, youtube, reddit og telegram. Konsensus (fra mitt ståsted) er at de fleste bruker TA ganske aktivt nå med BTC. Ikke tilfeldig den bouncet i morges f.eks. Men vet TA er et betent tema så man får velge å tro på det eller ikke. Jeg kjemper ikke i mot i et fallende marked. Følg trenden. Du kan gjøre noen kroner på å fange bouncene men selg inn mot motstand. Det har funket til nå.


Da har vi fått bekreftet en dobbel-topp formasjon med target 7k. Men først må 8k brytes. Fibonacci 61.8 ligger også rett i underkant av 8k.
På kort sikt har vi falt veldig mye som burde kunne gi en rebounce og lengre konsolidering rundt 8k før et eventuelt brudd ned tenker jeg.

Bruker man bunnen på 6k for fibonacci som er mer relevant i det større bilde så er støtten på 61.8 på 8200.

1 Like

this-is-fine

@mark-1

1 Like

En del kamp rundt $9000 - var inne og ble med ca. $100 opp. Tør ikke sitte for lenge av gangen.

1 Like

Så det er fullt mulig, at vi kan få en dobbelbunn?

mulig brudd opp fra siste 5 dagers fallende trend.

Eller ny HS på gang… :sweat_smile:

En del motstand i dette området. Tror vi ender ned igjen ila. noen timer :slight_smile: