Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

@amateurleague - personlig sitter jeg på gjerdet med cash fordi jeg ikke liker BTC chartet i det hele tatt. De fleste alts følger jo BTC, så derfor følger jeg bare med på BTC. Hvis du ser chartet jeg postet i går så var det mye motstand på 9.5k - lite volum også om du sammenligner med alle bjørne-flaggene. Har jobbet med en “worst-case” teori.

@Irathi - worst case (hvis man ser på Fib. retracement i weekly).

Samtidig: positiv tendens om vi klarer å sette en higher low her ila dagen i dag og bouncer videre oppover på mandag. I det hele tatt usikkert. Jeg setter mer lit til bearish enn bullish likevel.

1 Like

@cagey2 - absolutely worst case scenario (setter sannsynligheten ganske lavt, tror heller på at vi evt. får en dobbel bunn ved forrige bunn (punkt 3 i chartet)), forutsatt at vi bryter 8.4-8.2k på nedsiden.

1 Like

Ja, enn så lenge prises alt mot bitcoin og da får vi ikke noe bullmarked før bitcoin snur. Jeg har ikke fulgt med så mye på det tekniske i det siste, men merker at stemningen er på et helt annet nivå nå enn tidligere. Om det stuper en gang til tror jeg det vil være bunnen nå, så om man skal kjøpe på bunn gjelder det å være klar. Alternativt kan man prøve å kjøpe i “nærheten” av bunnen, men da tror jeg det er lurere å kjøpe i en etablert opptrend.

Uansett om vi har nådd bunnen eller ei tror jeg gode kjøp nå vil gi god avkastning på litt lengre sikt.

2 Likes

2.5k here we come

2 Likes

Hva baserer du target på? Jeg klarer ikke se lavere enn 3.5k (worst case), ref. chartet over.

Buller som pokker nå da, hva snakker dere om? Hehe :slight_smile:

1 Like

9500 brøt, ser bra ut nå.

1 Like

Ja, ekstremt merkelig. Hadde aldri forventet brudd over 9.5k ifht. hva chartene sa. Får se om dette holder ut kvelden. Må sjekke hva folk sier i tradinggruppa på Telegram.

EDIT: OK - sjekket GDAX nå. All is still well for bjørnene @cagey2 :slight_smile:

Har aldri vært særlig imponert over TA, men i krypto er det tilnærmet ubrukelig. Bevegelsene er dominert av nyhetsbildet og hvaler. Ville aldri funnet på å handle etter det!

Var inne på 9280, ute på 9630. Var i ferd med å kjøpe da vi skulle bryte en viktig motstand, men det toget her går unna når det først har startet å trille. Ser an videre, føler meg ikke helt trygg på disse nivåene. RSI må kjøle seg ned litt.

Vi får se. Jeg er ganske trygg på at vi ikke etablerer oss over 9.5k ifht. chartet.

EDIT: Spoke too soon. Må sjekke litt nærmere her. Stort volum på den spike’n opp der. Mulig bullflag på gang nå. RT 9.6k på GDAX.

Så usikkert som markedet er nå, er det nok lurt å zoome inn litt.

Hvorfor det? Hvordan kan du være trygg på det? Plutselig kommer det et legg til opp, få om ingen vet… Og dette sier jeg, som er mega bear på Bitcoin :wink:

Sjekk edit lenger over :slight_smile:

Helle markedet var sikker på at den skulle ned nå… Ja Bitcoin Overasker, Snart er dt G20 møte vil nok påvirke Bitcoin mye.

Ville heller ikke lagt særlig vekt på kurs og volum på gdax, de er for små til å drive markedet. Følg heller Bitfinex, de asiatiske og selvsagt Bitmex som er kongen av handlet volum. Selv om Bitmex har null direkte påvirkning på virkelige Bitcoins så er de en svært god og ekstremt rask markedsindikator!

Chartene mine er basert på Bitfinex - jeg trader bare på Gdax. Gikk nå inn i BTC for å få over BTC til Bitmex men kontoen på Huobi sier jeg må øke sikkerhetslevel for å ta ut! Argh… så nå er jeg stuck med BTC - får gå tilbake til USDT :face_with_symbols_over_mouth:

EDIT: Lol, tjente faktisk $80 på den dumme tabben :smile:

2 Likes


Ser ikke ut til at Mt. Gox-dumpinga er over…

1 Like

Ja Huobi er Nazi på Btc… men ikke på Neo eller andre altcoins. Jeg liker Neo… for viss jeg må være rask så er faktisk Bitcoin temmelig treg… så jeg sender heller Neo til exhange og konverterer til Btc der…

OK, så andre altcoins er OK? Har du prøvd med ETH? Må ha noe GDAX har.