Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Da var vi der :wink:


for å si det slik; bitcoin er ikke en ESGinvestering

Electricity consumed per transaction (KWh) 525

Nå er vel den første kostnaden for å mine en bitcoin, mens den andre er totalt forbruk delt på antall transaksjoner.

Men 525kwh for en transaksjon…det er jo et helt håpløst businesscase hvis det stemmer.

2 Likes

Nå spørs det hva man regner som transaksjoner. Hvis man regner ‘on-chain’ transaksjoner så kan det se dyrt ut, men hvis man etterhvert også tar med lightning network transaksjonene som går ‘off chain’ så er det ikke sikkert det er så dyrt likevel.

1 Like

Ser ut til at det har gått bra for bitcoin det siste året.

Helvete at jeg ikke bare gjør som jeg sier. Gang på gang altså… :face_with_symbols_over_mouth:

Det er lett å være etterpåklok og også lett å glemme tidligere innlegg…! Har enda ikke gjort som jeg selv hadde tenkt til, nemlig selge en leilighet for å nedbetale lån og få ut penger til Bitcoin - piffen gikk mitt ut av meg da BTC gikk tilbake opp fra under 4-tallet i april. Jeg visste det ville skje men forventet det skulle ta litt lenger tid. Men nå er megleropplysninger omsider bestilt, så får det gå som det går.

Forhåpentligvis går BTC ned til 7500 - og jeg håper enda lenger ned. Men jeg er forberedt på at den ikke går noe særlig under 10k også.

Vi får konsentrere oss om fisken som er i vannet i dag :slight_smile:

2 Likes

Hehe, ja, må nesten lage en kalender event på slike ting slik at man husker :slight_smile:

Oppgangen kom nok litt brått på alle. Slik jeg har forstått deg så har du langsiktig tro på dette markedet og da kan man trøste seg med at hvis det går som det historisk har gått, så skal det være marginal forskjell i gevinst om man kjøper på 7. 5k eller 10k :slight_smile:

2 Likes

denne kan ikke ses nok ganger :stuck_out_tongue:

3 Likes

Det er jo uansett 25% (eller 33%), men går det bra skal jeg nok ikke klage :slight_smile:

1 Like

Det ser ikke akkurat ut som at de gutta har rent mel i posen…:

2 Likes

E24 har ikke fått bekreftet at et slikt hackerangrep har funnet sted.

Hackerangrepene skal ha funnet sted den 7. mai, men Bitcoins Norge valgte å avvente situasjonen etter AlphaPoints anbefalinger, heter det i mailoen de sendte ut til sine kunder.

Bitcoins Norges daglige leder Ole Andre Torjusen skriver videre at «da det oppsto usikkerhet om AlphaPoint og deres forsikringsselskap ville være i stand til å dekke kundenes krav fullt ut, bestemte Bitcoins Norge seg for å varsle sine kunder».

E24 har gjentatte ganger forsøkt å nå Torjussen mandag, uten å få svar.

Heller ikke den angivelig hackede leverandøren AlphaPoint har svart på E24s henvendelser, de er basert i USA.

image

Kort sagt, hadde du bitcoins hos dem 7. mai, så får du utbetalt det de var verdt da, ikke det de er verdt nå. Så 50% mindre sånn rundt regnet.

… å putte pengene sine i en uregulert “bitcoin bank” er fullstendig latterlig. Hva som faktisk har skjedd her er jo ikke god å si, men for meg ser det ut til å veldig godt kunne være en scam som er vanskelig / umulig å avsløre.

2 Likes

Tror ikke det var mye “mel” igjen i den posen på tidspunktet dette ble filmet :joy:

1 Like

En mulig teori er at vi nå har lagt bak oss en pullback tilbake til den stigende trendlinjen som ble brutt i høst, og mulige videre utvikling er en svakt fallende trend i årene som kommer får brudd opp eller ned fra denne viser videre vei.

Betryggende

4 Likes

Evil… Hele Verden er Manipuert.

Til Og Med Lille Funcom er Manipulert

3 Likes

Utviklingen videre som forventet i forhold til hypotesen over.

1 Like

Spekuleres i nytt bearrun nå i oktober? Tanker Cagey? :slight_smile: Vurderer noen gearede posistions via BITMEX.

Tenker at Bitcoin fortsatt er massivt overpriset, men følger ikke nøye med om dagen så aner ikke om det er lurt å shorte nå.

BitMex ja, hehe bare vær forsiktig med giret, veldig lett å bli ivrig!

ja mange som venter på deathcross nå i løpet av de neste dagene/ uka. Så får vi se om den skal ned da :slight_smile: Vurderer 25x bear :smiley: