Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Haha🤣 Oppsummering av det jeg forsøkte å formidle; tror vi skal litt ned kortsiktig1-3 uker, men opp til 10-12k innen 2-3 mnd.

3 Likes

Er enig med deg der :+1::+1:

1 Like

Nivået i tekniske analyser er ikke topp. Etter mye googling måtte det en 7 åring til for å forklare meg hva et EQ pattern er :laughing:

4 Likes

Noen som har prøvd å trade med Quantfury-appen? Har tradet litt på Bitmex i det siste og det endte med låsen på døra. Hver eneste gang man trader på Bitmex er det et temmelig stort gebyr - fordi gebyret tas av totale tradingverdien. På Quantfury er det absolutt ingen gebyr. Quantfury har mange hundre av de største selskapene, pluss de største kryptoene. Krypto (BTC, ETH og noen andre) er collateral. Så langt går det ikke å overføre fiat.

Med tanke på at fish skrev 1-3 uker er det vel for tidlig å si etter 5 dager?

Ok. La oss se.

1 Like

Har ikke fulgt med på BTC på lenge, men jeg synes weekly kan se ut som en pen C&H formasjon med target rundt $16500 innen 3+ måneder :thinking:

3 Likes

En litt mer kortsiktig cup:

Han la vel fram hva han tror, og da med konkrete tall som jeg uten noe særlig teknisk kompetanse kan forstå, syns det var tøft gjort. Det er jo også mulig han får rett mtp. tidsperspektivet han la til grunne i analysen hans. Fish1430 bruker å treffe på mye i sine tekniske analyser, noe mer syns ikke jeg man kan forvente.

1 Like

Snakk om å være saklig i innleggene sine :rofl: Ble for dumt å nevne at jeg meldte eksplosjon opp da kursen lå under 7k?:slight_smile:

Vi trenger uansett en W HL og det at vi mistet den daglige trenden økte bare sjansen for at den skulle komme tidligere, selvom det finnes tilfeller hvor det ikke skjer. Det at vi topper ut høyere en jeg forventet endrer ikke det faktum at vi skal litt ned snart, men target for kommende W HL vil bli noe høyere en 7200-7800 som jeg først estimerte.

1 Like

Syns analysen hans er dårlig. Også bruker han bitfinex for analysen. Kan ikke forevente mer nei.

Jeg bruker tradingview.

Du skal få lov til å mene akkurat hva du vil, det stresser meg ikke så voldsomt:-)

Spørsmålet er om du har fått med deg noe av oppgangen, eller om du nå er bitter? Og er du så erfaren innen TA som du liker å fremstå som, så bør du faktisk vite helt elementære ting som at ukestrenden ikke er bull ennå. Hva kreves da? Et pivot point, noe vi ikke har.

Jeg tok av mye på 8500 og 8700, men stresser ikke, vi får en mulighet til.
Det er foresten lov å komme med litt mer konkrete analyser enn at jeg er ubrukelig osv, tror alle andre som leser tråden setter pris på forskjellige analyser, så kan de avgjøre hva som er sannsynlig og ikke.

12 Likes

just

Fish er en av de erfarne her inne, personlig er jeg glad for hans innspill. Håper du kan komme med noen konkrete analyser også, så ser vi flere sider av saken.

Forresten kan jeg nevne at jeg hadde en short på gang, uten stop loss, som dessverre ble likvidert. Dette var på Bitmex.

Tradingview har mange ulike exchanges for BTCUSD, Bitstamp, Binance, Bitfinex osv, selv pleier jeg å bruke Bitstamp fordi den går lengst tilbake i tid, men det kan være en fordel å sjekke på den exchangen man bruker selv også. For Bitmex er tickeren XBTUSD, ikke BTCUSD.

1 Like

Enig med du, syns dette virker veldig potent.

Kan man ikke handle XBT sertifikatet på zerokonto eller ASK?

Nei, ser ikke sånn ut. Prøvde akkurat. Trodde egentlig det skulle gå på Zero

Må da være bedre å kjøpe ekte varer? Fryktelig lav omsetning, og heller ikke samme avkastning. Har aldri handlet XBT selv da, så mulig det er flere alternativer.


image

2 Likes

Enig med @Buffet - kjøp heller ekte vare. Dette markedet er døgnåpent og det er greit å ha muligheten til å komme seg ut dersom ting krakker i løpet av en helg f.eks :sunglasses:

4 Likes

Likviditeten i Bitcoin er jo ekstrem, så man kan komme seg ut med ekstreme summer 24/7. Skulle det begynne å krakke så kan man vel risikere at man ikke kommer ut i det hele tatt med slike sertifikat? Utenom kraftig rabatt da og små-penger. Ref omsetning som er nå på gode dager.

2 Likes

Gode poenger, takk!

Virker bare som et forferdelig ork å komme i gang med ekte vare.