Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Er også derfor total desentralisert løsning er dømt til å mislykkes. Veldig få som ønsker å stå alene med ansvaret for oppbevaring av penger. Det store flertallet vil ønske å benytte en bank og da forsvinner mye av poenget. Men at det vil overleve er klart for de som har behov for å skjule transaksjoner/overta for kontanter. Aner ikke hvor stort det markedet er, men det er det som egentlig er potensialet.

Litt interessant dersom børsene snur. BTC har ikke opplevd et bjørnemarked i aksjer (ble jo startet som en respons på finanskrisen i 2008). Er usikker på hvordan dette vil slå ut med halfening i år og potensielt bjørnemarked med geopolitisk uro og valgår i USA.

Min personlige mening er bull til april/mai og så sell on news på the halfening. Hva som skjer H2 2020 er anyone’s guess.

1 Like

Okei. Om du bodde i Venezuela ville du hatt pengene dine stående i Bitcoin eller i en bank der nede?

2 Likes

På tide med en liten oppdatering igjen. Føler vi nærmer oss toppen for denne gang før vi skal sette en W HL. Når det er nevnt, så er det fortsatt ikke klare tegn på svakhet ennå(fortsatt positiv divergens blant annet, og ikke noe i chartet rent teknisk ser modent ut for fall riktig ennå. For meg ser det ut til at vi skal trade mellom 8500 og 9500 denne uka, før bruddet ned kommer neste uke.

Jeg har tatt av noe på 8500, og kommer til å fylle på når vi skal endre trenden i ukes timeframe. Dette er bare fordi jeg vet vi med stor sannsynlighet trenger en trendendring i dette timeframet før det kan eksplodere skikkelig.

Sitter man utenfor og vil inn, så ha litt mer tålmodighet, og kjøp fib 0,5 eller 0,618 når vi får ukes dippen. Skal oppdatere når jeg ser svakhet kortsiktig, for nettopp denne større dippen jeg ser komme innen 1-3 uker.

3 Likes

Hva tenker du om MA200 på daily som motstand? Jeg synes det ser ut som å ha stanset der.

Ukentlig ser jo veldig bra ut spør du meg.

Jeg legger ikke så mye vekt på den, og spesielt ikke når den har flydd gjennom støtter og motstander under hele konsolideringen. Ofte så er 50MA og 200 MA finere å bruke når vi er i en klar opptrent med både W/M timeframe(noe vi ikke er nå).

Det jeg derimot ofte gjør, er å zoome ut et hakk, og se hvor MA 50 og MA 200 er i timeframet over(W). Denne gir meg mye mer info, for her ser det ut til at MA50 har holdt.

Noe som fort kan skje er at vi stikker igjennom 200ma på D timeframe, danner negativ divergens, for så å gå over i konsolidering i W timeframe. Tegnet på et eksempel under, men dette blir bare spekulasjon, så vi får heller vente å se:-)

1 Like

Den ser bra ut, problemet kortsiktig er bare at vi ikke har endret trenden ennå(HL->HH)
Dette tror jeg forøvrig blir siste mulighet for å få en inngang rundt 8k)

2 Likes

Hva vil du anbefale en som sitter inne og er ikke er av tradertypen? Selge og vente på lavere inngang, eller bare sitte gjennom?

Er long fordi jeg har troen på teknologien, men ser at jeg kunne hatt et stort overskudd istedenfor litt minus, hadde jeg bare turt og selge ved tidligere svingninger (har for stor FOMO).

Kjøp og hold 8.5k er bra. Om du kjøper på 7.5 eller 8.5 er helt det samme når du ser bitcoin på 100k. Spesielt hvis du ikle trader. Bare hodl.

Hvor ser du HL på weekly? Altså område du tenker den vil bli satt…

Blir ikke det over 1.5 millioner kroner tapt gevinst i forskjell på 100 tusen investert?

Vil se vi miste den daglige trenden(limbo; hverken bull eller bear)men ikke nødvendigvis endre den til bear. Når vi gjør det så vet jeg hvor jeg skal trekke fib for å kunne beregne sånn ca område å kjøpe inn på i W timeframe. Jeg trodde vi skulle toppe ut mellom 8500 og 9000, men nå så er høyeste punkt 9200 og trenden er fortsatt bull i D timeframe. Mister vi trenden og høyeste punkt forblir 9200, så vil jeg tro at 8000 er et fint nivå:-)

2 Likes

Det kommer helt an på strategi, men jeg tror vi kommer til å sette en LH i M timeframe(rundt 10000-12000) om et par mnd, og trader personlig mindre svingninger nå med det i bakhodet.

1 Like

Takk for svar!

Hvis jeg har skjønt deg riktig, så tror du at det kan se slik ut om et par mnd (eller er jeg ute å sykler nå :sweat_smile:):

bilde

Har du laget den grafen selv? Det set ikke sånn ut - jeg tenker det er bedre om du bruker det faktiske BTC chartet og tegner inn det du mener. Så vidt jeg forstår mente han 10-12.000 som en høyere månedlig høy, altså monthly timeframe i chartet, enn det vi har hatt de siste mpnedene, men lavere enn forrige tooper på rundt 20k og 14k.

Forresten har jeg stengt shorten forlengst og handlet litt både longs og shorts siste uka. Har tenkt mange bekker små istedenfor en massiv stor swing.

Her er det som skjer når man ikke skalerer opp:

1 Like

Tror ikke det kommer til å se sånn ut nei :stuck_out_tongue_winking_eye:

Utifra den informasjonen vi har til nå i det store bildet, så ser jeg for meg et EQ pattern(søk det opp på youtube) mellom 14000 og 6430. Siden vi nå muligens har satt bunnen mtp den daglige trendendringen, så tror jeg neste punkt blir mellom 10000-12000 en plass. Dette er grunnen til at jeg tradet minimalt frem til vi satt bunnen, men at jeg nå er meget aktiv. Det går også kun i bull posisjoner så lenge jeg har misstanke om at vi skal opp de neste 2-3 mnd. Kortsiktig så kan et midlertidig fall helt ned til 7200 være en vanlig svingning i oppgangen jeg tror kommer.

3 Likes

Der mistet vi den daglige trenden, så nå er sjansen større for en kommende ukentlig dip og at vi har toppet ut for denne gang. Med mindre kursen gjør en uforventet endring, så ser jeg for meg å scale meg inn mellom 7200 og 8000.

1 Like

Dine to innlegg vitner om at du har særdeles stor tro på at kursen enten skal opp eller ned.

1 Like