Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Modig å shorte mot et sterkt momentum! :+1:

2 Likes

Tror ikke markedet bryr seg så mye om 200 ma. Økonomene klør seg i hodet og sier det er ingen andre plasser å putte pengene enn i aksjer. De siste ukers rally i krypto kan tyde på at noen har funnet enn annen plass en aksjer å putte pengene sine :slight_smile:

2 Likes

Du kan ha rett men jeg tror nok markedet bryr seg om 200ma. Jeg synes det ser litt dårlig ut akkurat nå - fant forresten ut at tradingview er overraskende bra på browser i mobilen! Er på fjellet og tenkte å legge bort alt av teknologi men sånn gikk det ikke.

å

1 Like

Håper jo det snur ned men er slett ikke sikker på når det skjer. Og er klart bull på lengre sikt!

1 Like

Vanskelig å spå ja. Tror krypto blir en fin ting å eie når en sort svane dukker opp i aksjemarkedet. Eksempelvis konkurs av deutsche bank. De har flere titals trillioner Euro stående i derivater. Men en egenkapital som er en dråpe i havet så må det være vanskelig å komme seg ut av slike posisjoner når de allerede taper milliarder. :slight_smile:

1 Like
2 Likes

Røk den nå? :slight_smile:

Nei endret til cross-leverage så det gikk bra! Men det var tight en stund…! Nå er jeg i pluss.

2 Likes

Hvilket kursmål har du for din posisjon? :slight_smile:

1 Like

Må si jeg blir litt nervøs av å flytte beholdningen min mellom kryptokontoer. Bruker selvfølgelig copy/paste, men uansett!
FLytter alt fra Coinbase til Kraken som er mye billigere og i tillegg har 3x mer omsetning i BTC/EUR. :slight_smile:

Bitcoin-baisseren Peter Schiff som har vært negativ til Bitcoin sier at han har kjøpt btc og forteller at han har klart å glemme og rote vekk kodene, og så skylder han på Btc. Hahah latterlig :joy::joy:

Klarer ikke ta noe han sier seriøst når han uttaler seg så mye krypto som han åpenbart ikke har satt seg inn til tross for alle diskusjoner han har deltatt i.

1 Like

Han understreker jo poenget her. Dersom en instutisjon eller noen andre bare kunne hacke seg inn på en lommebok hver gang noen rotet bort kodene æ, så hadde hele prosjektet vært misslykkes. Poenget er jo at man har hele kontrollen selv og ingen andre kan kan ta kontroll over kontoen din, eller nekte deg å gjøre en transaksjon.

1 Like

Selv om det er tilfellet nå, så er trygghet ganske viktig når det kommer til penger. Du vil ikke skrive feil adresse når du sender noen titusener eller miste tilgang til konto. Derfor kommer det nok til å dukke opp banker som tilbyr dagens tjenester, bare med krypto. Det er viktig med en slik infrastruktur for utbredt bruk av bitcoin, eller kan den ende opp som bare en form for digitalt gull.

1 Like

Enig der. Men jeg har aldri skrevet inn en kryptoadresse. Man kopierer en adresse eller bruker en qr-kode. Utenom eos da, der kan man lage veldig enkle adresser som er lett å huske og skrive inn.

Bank med krypto kommer nok ja, men må huske på at det er laget for folk som ikke stoler på bankene, regjering osv.

Helt ærlig vet jeg ikke helt, selger ut på ulike nivå: har ni kjøpsordre for å dekke inn, fra 8590 ned til ca 7300. Kan godt hende jeg plutselig dekker inn alt på en gang. Jeg er dessverre ganske impulsiv. Hadde vært fint med andres synspunkter! Fish har argumentert godt over, ser du på hva han har sagt så langt ser det ut til å stemme bra.

Og: bare så det er klart: jeg hadde mest sannsynlig ikke tradet med en større posisjon. Da ville jeg kjøpt for å holde!

Skjønner!

For min del så synes jeg det ser pent ut. Positiv volumbalanse, stigende trend i rsi-kurven og den er nå i bunnen av en langsiktig trendkanal. Jeg blir ikke overasket om det kommer en ny all time high i løpet av året.

Jeg tror dog at andre coins kan ha større gains, så diversifisering er som vanlig lurt. Dette er på ingen måte en kjøpsanbefaling, men jeg synes det ser bra ut :slight_smile:

2 Likes

Brudd ut av taket i fallende trend og opp gjennom MA20,50,100. Brytes MA200 så ser det temmelig fint ut! :slight_smile:

3 Likes

Personlig tror jeg det blir all time high før juni/juli! Er litt skeptisk til diversifisering, siden jeg har tapt så ekstremt mye på nettopp det når det gjelder krypto. ETH og noen andre, enig :slight_smile:

Timing er viktig ja. Det er jo klart om man kjøpte altcoins på toppen og hodlet hele veien ned så er jo tapet formidabelt. Btc klarer seg best når det går nedover, men det er veldig mye spennende prosjekter der ute. Så har det ganske bra spredd nå. Liker også passiv inntekt, rentene på Eos Rex er ganske bra. Man får jo det utbetalt i Eos, så om kursen går oppover så blir et jo virkelig gode renter med tiden. Er også med på Cardano staking testnet. Disse blir jo overført til ekte wallet. Her er rentene staking virkelig bra. Btc vil jo være den største i lang tid fremover, men tror ikke fremtiden består av dyre miningrigger som bråker og trekker ekstremt mye strøm, samt trege transaksjoner.

2 Likes