Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Når det nærmer seg et motstand/støtte-nivå zoomer jeg alltid inn, ikke ut :slight_smile:
Kursen har vært tett opp i mot 10k i tre dager og har ikke reagert noe særlig kraftig ned enda, så jeg er fullt forberedt på å kjøpe meg inn igjen i morgen dersom vi ikke får en pullback. Kursen har de siste timene satt en ny high, så jeg er helt forberedt på det mostsatte av hva jeg håper på :slight_smile:

Kan bli både litt FOMO og short-dekking over 10k.

2 Likes

Var motstand på 9600. Lite motstand nå før 13000. Så det blir et spennende nivå. Tror det også brytes. Bitcoin er jo som regel noe “mannen i gata” kjøper etter at det har steget lenge og mye, så fomo kan fort starte ved en ny ath.

1 Like

Vel, da er vi over 10k, så lenge det holder seg så er 11500, 12k og13k neste motstandsnivå etter hva jeg kan se.

3 Likes

Kan corona påvirke bitcoin? Store deler av minerne ligger jo i Kina, hva skjer om 30% av disse blir slått ut pga karantene osv

Fint lite vil skje siden vanskelighetsgraden justeres hver 2016 blokk.

https://en.bitcoin.it/wiki/Difficulty

Hmm, mulig jeg er dum men klarer ikke å se hvordan det besvarer spørsmålet mitt

Færre minere= vanskelighetsgrad justeres ned.
Så om minere i Kina blir slått av så vil det bare gi bedre fortjeneste til de andre som miner.

Okei, men finnes det en nedre grense for hvor mange minere som minimum må gå til en hver tid?

Det er klart det gjør det, men aner ikke hva denne grensen er. Det er nok neppe noe å bekymre seg over. Dersom en hel haug miningrigger skulle bli slått av, så vil gevinsten på å mine stige mye som gjør at flere komme til å begynne igjen. I 2017 solgte butikkene skjermkort som bare det da folk skulle bli rike på å mine. Men når alle tenker det samme så går profitten nedover.

Men jeg tror ikke mining er fremtiden mtp kryptovaluta. Det krever mye strøm og kostbare rigger som bråker mye osv.

2 Likes

Nei. Da Bitcoin startet i januar 2009 var det bare mining fra noen få CPUer.

Men det hadde vel ikke fungert idag med dagens antall transaksjoner?

Antall transaksjoner har ikke noe å si for hvor mye datakraft som kreves for å finne en blokk.

1 Like

Er forøvrig ikke bare i Kina at det pågår mining:

Kjøpte en oversolgt bounce ved nedgangen igår, men kommer til å være rask med å trekke meg ut om bouncen ikke går over 10200 de kommende dagene. Grunnen til dette er at vi mistet dagtrenden i fallet da 9700 røk, og at det kan se ut til at vi brøt ned av en rising wedge. Er det nå vi skal gjøre et forsøk på å sette en W HL? Jeg sitter isåfall klar.

Uansett, det har gått 1-3 uker, så nå kan du slå deg på brystet @TheLateAdopter, dette har du ventet på :t_rex:

Note to self; holde enda lenger på posisjonene mine til jeg ser flere enn kun et faretegn for større pulback. Nå ser jeg tre svakhetstegn.

2 Likes

Dagtrenden siden desember har jo vært meget bratt oppover. Blir vel en annualisert stigningstakt på godt over 400% om den hadde fortsatt. Så det skulle bare mangle at den røk. Ikke akkurat noe “faresignal” etter min mening :slight_smile:

1 Like

Ikke noe faresignal i seg selv, bare et tidlig varsel om at ukes-chartet muligens trenger å «catche up». Kjøpte oversolgt 4h på 9660 og har stoploss under bunnen av fallet (9590), for ryker denne så tror jeg vi kommer til å lete etter en W HL mellom 8300-9000, ikke en nedgang jeg ønsker å være med på:slight_smile:

Da jeg meldte at jeg trodde vi skulle sette en W HL innen 1-3 uker, så jeg bare et faretegn. Nå ser jeg sjansene som større siden vi mistet dagtrenden, muligens røk ned av en rising wedge og har dannet negativ divergens. Men vi får se de kommende dagene :stuck_out_tongue_winking_eye: Uansett en lærepenge for meg selv, når det kommer til å greie å holde vinnere:)

3 Likes

Enig i det. Tror selv bunnen blir på 9600, men kan selvsagt gå et godt stykke lavere enn det intradag. Jeg synes det bare er bra at en bratt trend blir brutt og laget noen støtte nivåer. En så bratt trend kan selvsagt ikke vare i månedsvis uten korreksjoner. :slight_smile:

1 Like

Kan godt være, men bare vær obs på at 9600 er punktet som må ryke om vi i det hele tatt skal sette en W HL(derfor jeg sikter noe lavere). :slight_smile: Når det er sagt, så vet man aldri med bitcoin :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Hvorfor må den ryke? Om så weekly ender på 9900 og lager en doji så er det vel alikevel W HL?