Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Fordi bunnene de siste sju ukene har alle vært høyere enn uka før. Dette patternet må ryke før vi kan si at vi er i ukentlig konsolidering, og for å kunne danne et pivot point. Sist uke hadde laveste punkt 9612, så derfor jeg kjøpte oversolgt 4h og har stoploss rett under(9590) siden jeg forventer en flush ned om dette punktet ryker :slight_smile:

1 Like

Okei skjønner hva du mener :slight_smile:

Golden cross burde inntreffe denne eller neste uke. Kan bli artig :slight_smile:

2 Likes

Voldsom innhenting nå. Var det hele korreksjonen? :sweat_smile:

1 Like

Jeg tipper at det er short-inndekning

Nå brøt jo også 9590, vil du da si at det var første steg på vei til en videre korreksjon? Jeg lærer mye av det du skriver, så takk igjen som deler!

2 Likes

I min bok så vil det si at vi er i ukentlig konsolideringen ja. Nå kommer falltakten til å gi meg en pekepinn på videre plan. Faller vi en god del denne uka og neste uke kommer jeg til å sikte meg inn på fib 0.5-0.618. Går vi ned med rolig falltakt over 3-5 uker uten nevneverdig fall(mindre enn 35% av oppgangen de siste 7ukene), så kan et ukentlig bullflag være aktuelt. Går kursen bananas opp uten konsolidering, da står jeg over :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 Likes

Supert - takk!

Med det mener du at konsolidering kommer senere isteden?

1 Like

Med det mener jeg at jeg ikke gidder bruke tid på et chart som ikke har konsolidert. Det er en mengde markeder og aksjer der ute, så det er alltid noe som er på vei ut av konsolidering og på vei opp, det er bare å finne dem:-)

2 Likes

Den ser svært sterk ut :heart_eyes: Over 10k igjen innen fredag?

Igjen kloke ord fra fisken :slight_smile:

Absolutt! :smiley: Men jeg holder litt med Fish på denne, jeg tipper den får en pullbakc til tross for golden cross.

1 Like

Ja han burde jo snart få dette pullbacket sitt :sweat_smile:

Wow over 10k allerede! :star_struck: :star_struck:

1 Like

Jeg mener fortsatt det jeg skrev - kloke ord. For jeg tenker også at pullbacket kommer, men prisen kan selvsagt komme opp til 20k først også. Siden Fish har mye erfaring fra trading velger jeg å lytte til det han skriver (jeg antar at Fish verken er en hun eller hen) og ikke tenke så mye på nøyaktig timeline osv. Jeg tenker at trading er mer en kunst eller en dans enn en konkret vitenskap, der man må ta hensyn til situasjonen som hele tiden endrer seg.

Jaja for all del :slight_smile: Men jeg skriver primært til oss som allerede er investert. Jeg har absolutt ingen interesse av at du kjøper eller selger :slight_smile: Det gjør du akkurat som du vil :slight_smile:

Jeg ser ikke noe brudd på daily. Jeg ser et sterkt momentum, samt golden-cross. Fasiten vil kun framtiden vise :slight_smile:

3 Likes

Som jeg skrev, det jeg hadde minst troa på av de tre mulighetene, kan fort skje😅 Helt ekstrem den fomoen i bitcoin til tider, blir faktisk litt satt ut selv siden jeg ikke har tradet tidligere bullrun i denne coinen. Lurer også på om jeg må endre strategien min litt og heller holde si 50% av hva jeg tenker å ha inne for the long run, og heller trade med resterende 50%.

Jeg vet det er et gap å tette rundt 11800, og nå lurer jeg faktisk på om det er dette som er neste target. En trader jeg følger nevner en mulig cup&handle, og jeg kan ikke si meg uenig i at alle kriteriene for dette holder mål per nå.

Vil fortsatt si at jeg tror det mest sannsynlige på sikt er en monthly LH før et evt bullbreak, men igjen, har blitt tatt litt på senga av denne flere ganger nå:p
Kommer uansett til å vente til neste uke før jeg foretar meg noe, vil se hvordan vi stenger på fredag:)

3 Likes

Jeg har en liten andel bitcoin, men lurer også på å handle litt via Nordnet (ja jeg vet at det beste er å holde sine egne)

Men jeg har en zero-konto som jeg ønsker å bruke litt som en hedge-konto, der jeg handler gull osv. Ser derfor etter en mulighet til å handle bitcoin via denne kontoen.

Vet dere om noen bitcoin papir som kan handles via Zero? Fikk ikke handlet det standard bitcoin xbt papiret pga at det er på firsth north.

1 Like

“Tenk dersom Bitcoin blir brukt av noen som er kriminelle får man stadig hørt om.”

Finnes det noen av de store bankene som ikke er innvolvert i hvitevasking eller kriminelle transaksjoner? Kan vel ikke forby fiat-penger av den grunn?

Dersom jeg var kriminell så hadde jeg aldri brukt Btc hvor transaksjonene blir ligget lagret for evig og alltid. Jeg hadde selvsagt brukt cash.

1 Like

Det er ikke ordentlige penger hvis det ikke kan brukes av kriminelle.

1 Like

Ja. Kriminelle bruker også Iphone. Kan vel ikke forby Iphone av den grunn?

Er en smule forskjell vel på om 1% av transaksjonene er kriminell aktivitet eller 99%? Eller?

Det er fortsatt så godt som INGEN som bruker krypto til legitime reelle transaksjoner. Faktisk så har heller dette antallet gått nedover siste par årene.

Finn gjerne noen gode kilder på påstanden din

3 Likes