Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Er det fysiske kontanter du snakker om? Ja hvem med ærlige hensikter bruker det idag? Umulig å spore transaksjoner når fysiske kontanter bytter hender. Så det er nok mest bare kriminelle som bruker dette idag ja.

1 Like

Tenkte på digitale transaksjoner. Enig i at andelen kriminelle som bruker cash mest sannsynlig har vært sterkt stigende siste par tiår.

Vet ikke om det finnes statistikk på dette. Antagelig er prosenten mindre enn 1 for normale digitale transaksjoner. Og jeg registrerer at det praktisk talt er ingen som bruker krypto som valuta og antallet butikker og tjenesteleverandører som tilbyr det som betaling er synkende. Det var hot en periode, men nå gidder færre og færre. Krypto er per i dag kun spekulasjon, dette er det rimelig bred konsensus om.

Joda, jeg investerer kun i krypto for å tjene penger, ikke for å handle et brød på rema 1000, da kan jeg like gjerne dra visa-kortet. Men krypto er kommet for å bli. Nå kan man bestille Norwegian-billetter også med krypto. Det blir bare flere og flere som mottar krypto. Men uansett så vil det være fintech selskaper som kommer med en løsning slik at man kan betale med krypto selv der de ikke tar imot på vanlig måte.
Defi blir det nye. Jeg har eksempelvis satt inn eth og låner usd til 3% årlig rente avdragsfritt og trenge ikke betale renter heller til det innfris så lenge depositumet er en viss ratio over lånet. Det kan jeg bruke på hva jeg vill som reinvestere i krypto. For min del bare en test da :slight_smile:

1 Like

Da har vi litt mer informasjon å forholde oss til. Vi har nå satt en LH+LL i daglig frame. Det betyr at vi må endre trenden tilbake før vi kan si at bunnen er satt i ukentlig chart. Det er fortsatt mulighet for videre oppgang uten nevneverdig pulback, men da kommer jeg kun til å gå long om vi nærmer oss forrige LH(10315), for så å sette en HL og så evt kjøpe bruddet igjennom 10315 når HH blir satt.

Om dette ikke skjer, så kommer jeg til å vente til vi setter en ny LH i forhold til forrige(10315), for deretter å kjøpe en plass lenger ned når en ny LL blir satt, typ markert på bildet.
Ingen anbefaling, bare min egen plan for videre utvikling av kurs.

2 Likes

Minner mye om et brudd ut av bullish flag på weekly.

3 Likes
1 Like

Det endte med LH-LL og jeg har begynt å scale inn for en HODL posisjon. Har skjønt at det er fort gjort å rote seg ut litt for tidlig, og tror det er best for min egen del å prøve å komme seg inn på gunstige priser for å holde for neste potensielle bullrun(neste to år). Har tatt posisjon 1 av 4 på 9000, og kommer til å ta de andre på vei ned mot potensielle 8000k. Tror ikke vi kommer til å bryte 8K momentant om fremtidig bullrun uteblir, så tanken er å komme seg inn på ålreite nivåer for å så sette stoploss når bouncen kommer.

3 Likes

Fikk scalet meg inn på vei ned med ca 75% av total, så meget fornøyd. Stoploss rett under 8500, så får vi se om dette var bunnen for en W HL. Jo mer plass vi danner oppover, jo mer villig blir jeg for å fyre inn siste 25% under forsøket på en daglig trendendring tilbake til bull. Det perfekte scenarioet ville vært en close over 9000-9100 i morgen, da skal jeg ikke be om mer:-)

1 Like

Høres fornuftig ut :slight_smile: Ikke noe Ethereum i porteføljen da?

1 Like

Holder meg til gode gamle bitcoin hvor jeg har fulgt med en stund og kjenner igjen mye av mønstrene:-)

1 Like

Solgte 15% siden det ser ut til at vi kanskje skal en legg til ned siden vi mistet 1h trenden. Da har jeg litt mer å fyre inn rundt 8200-8300 om vi skulle flushe ned hit. Velger også å trekke stoplossen under 8500 og heller sette den under neste bunn siden vi fortsatt ikke har konsolidert i D frame etter nå fem dager med lavere topper.

Ser ut som den kan gjøre dobbelbunn på 4h candles.
Investorer vet ikke hvor de skal gjemme seg nå om dagen. Døren inn til krypto kan bli trang.

Jeg skrev i en annen tråd at jeg hadde en target på 8.2k for denne korreksjonen. Det er mulig at den dropper lenger også, men nå er vi i oversolgt territorie på 4h og CME gapen er fylt. Når tror dere at vi snur eller får en liten rekyl oppover igjen?

Aksjemarked i fritt fall og til og med gullprisen dundret nedover i går. Det må ytterligere stimulanser for å forsøke å bremse fallet. Krypto er designet for å unngå inflasjon og bankene kan gå konkurs så mye de bare orker. Spiller ingen rolle for våres Bitcoin.

Noen må nok selge btc for å dekke inn tap de har i aksjemarkedet. Så ikke umulig at den går ned noe, men på sikt så er det jo nettop kriser som dette btc er laget for :blush:

1 Like

Så konklusjonen blir vel da at Bitcoin svikter igjen…

Når har det sviktet?

Disse du tenker på? :joy::joy::see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

Spørsmålet er om flight to safety pengene går til krypto, renter eller gull. Første stopp er renter og jeg tror neste stopp om en stund blir gull.

1 Like

Når kun Ethbear lyser rødt mot usdt må man være fornøyd :star_struck:
Det ser pent ut :heart_eyes:

Bitcoin har sviktet på alt det var ment som. Det er ikke en brukbar valuta, det har ikke nådd i nærheten av noen allmenn aksept eller utbredelse og det er per i dag omtrent bare kriminelle og spekulanter som bruker det. Nå sviktet det til og med som spekulasjon og som trygg havn i makroøkonomisk uro.

2 Likes

Hvor mye hadde du hatt i avkastning om du kjøpte her?

Kriminelle kommer til å nekte deg å betale med Bitcoin. Fiat-penger der imot vil du få lov til å betale med :slight_smile: