Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Hvor mye er meravkastningen i Btc kontra aksjer eller annen aktiva så langt bare i år?

Tipper de fleste investerer for få avkastning på kapitalen sin og i noen land fordi de ikke stoler på bankene eller regjeringen. Jeg har ikke krypto fordi jeg har et stort ønske om å kjøpe melk og brød på Kiwi i morgen med btc. Da drar jeg like godt visa-kortet.

Vi skal ikke lengre enn til Island hvor folk fikk sparepengene sine visket bort i bankene under finanskrisen.

Eller til cash.

En allerede blodrød seddelpresse må på steroider for å bremse fallet i finansmarkedet. Vi har jo sett hva som kan skje dersom pengetrykkingen blir for agressiv.

The mother of all QE is coming :sweat_smile:

3 Likes

Poenget mitt er at cash er tryggest i vestlige land. Selv med massiv QE - det er slett ikke sikkert Bitcoin slipper unna, i hvert fall ikke på kort sikt.

1 Like

Cash er nok alltid tryggest ja, men det er jo nettopp kriser som dette krypto er laget for, så å kvitte seg med det nå så føler jeg at hele poenget er borte.

1 Like

Kjøpte inn de 15% igjen da vi var under 8500, så nå handler alt om størrelsen på bouncen for min videre plan. Går vi opp til trendtaket og topper ut rundt 9400, så kommer jeg til å jakte siste påfylling av bitcoin(siste 30% kapital jeg ikke har inne ennå) under trendendringen. Ruller vi over ved nåværende nivå, venter jeg.

Hvis det viser seg at jeg traff godt med inngangen, så er planen å aldri røre posisjonen før 2021 eller at jeg blir stoppet ut under 8400.

4 Likes

Tenker du bare å ha de liggende på en børs så lenge?

Coinbase er vel ganske sikkert?

Joda, jeg vil absolutt tro det :slight_smile: Jeg er ikke heller så veldig redd for å la de bli liggende lenge på de rette børsene for tiden, selv om jeg foretrekke at de ligger på ledgeren. Binance ble riktignok hacket for en stund siden. Det hadde jeg absolutt ikke trodd. Men de erstattet alt til kundene som ble berørt.

1 Like

Fordeler mellom to kontoer, så tror og håper det ikke skal bli noe problem å ha de der over tid. Er vel litt risk å ha de på ledger også om man roter den bort? :smile:

1 Like

Er ikke så farlig om man roter ledgeren bort, det er bare å få tak i en ny en. Det er kodene som er viktigst. Man burde ha de på en slik en https://cryptosteel.com/product/cryptosteel/?v=c2f3f489a005
Liggende i en safe som er skrudd fast en grei plass. Da spiller det ikke noen rolle med verken brann eller heftig vannskade :slight_smile:

2 Likes

Greit å være litt forsiktig her tror jeg. Tro meg jeg har fortsatt veldig tro på Bitcoin på lengre sikt men kan godt hende vi får bedre kjøp ned mot 5500 (feks, og hvem vet, kanskje enda lenger ned?).

4 Likes

7.7 eller 7.1

Seriøst? Heikin Ashi? Gemini? Ema? H&S? Tjener du penger i det hele tatt?

Han har jo sikkert tjent bra på spådommen over nå før det raste :+1:

1 Like

Alt det der kan diskuteres. Pleier å bruke Bitstamp, evt Binance med TUSD siden jeg bruker Quantfury - takk som sa ifra om Gemini.

Heikin Ashi er det jeg pleier å bruke. Fortell gjerne forumet hvorfor jeg skal bruke candlesticks eller annet. Jeg trader ikke candlesticks-patterns.

Ema? Tja - det lå i chartet da jeg åpnet det så det ble liggende.

Er 100% enig i at formasjoner ofte ikke slår til, så får vi se om noen måneder om H&S. Det er i hvert fall ingen tvil om at dette er en confirmed H&S.

Kan du dele dine egne charts, istedenfor bare tall?

Bruk 20/50/100/200/400 MA
Bruk RSI
Bruk MACD
Bruk CME Futures chart
Vanlig candles
Hold deg unna patters, jap candle sticks, eliot, fib, harmonics etc
Hold deg unna 99.9% andre indicators som “alle” bruker
Trendlines bare for bekreftelse
Volum fra CME futures

For trend, bare D/W/M.
4h bare for detalj tegning av trendlines

Jeg og elementz er temmelig samkjørte her. Kun simple indikatorer jeg forholder meg til, og det har funket fett. Av formasjoner følger jeg derimot de simple; dobbel-topp/bunn og HS/OHS. Det vil jeg si er et must, da de er veldig pålitlige.

@TheLateAdopter og @anon76493722: det hjelper mer om dere deler charts.

Jeg bruker forresten også MA 50/200, MACD og RSI. Poenget var først og fremst å vise en tydelig HS, som er like tydelig i CME futures chartet. Det kommer til å skje mye før den eventuelt spiller ut, men jeg tror sjansen er stor for at vi ser 5500-6000 igjen i løpet av de neste månedene.