Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Jeg har foreløpig satset på inngang rundt 3000 og nedover. Men kan godt hende det er litt vel optimistisk - eller pessimistisk alt etter hvordan man ser det. Jeg tenker resten av markedet påvirker bitcoin så om aksjer stuper stuper Bitcoin og… for en stund i hvert fall. Men det hadde ikke overrasket meg om Bitcoin går mot nye høyder innen året er over.

3 Likes

I samme båt som deg. Mistenker at det er like før det smeller. I verste tilfelle skyter den opp, men planen er å starte kjøp når den bryter 4k.

3 Likes

Vanskelig tyde. Falt mye og 6800 er vel motstand som er viktig å bryte for videre ferd oppover. Får kaste om den stanger i 6800 og snur ned.

3 Likes

Jeg har tatt noen lodd nå, håper den bryter opp! :crossed_fingers:

1 Like
1 Like

Han kanskje er mest BULL? :laughing:


Volumanalyser er gull :slight_smile:

En som ikke har skjønt at lavt volum eller lav interesse er kjøpsmulighet:

Men jeg tror Bitcoin vil følge børsen ned om det kommer et større fall den nærmeste tiden før man kan få en positiv divergens mot børsmarkedet. Fallet handler om margin-calls og behov for økt likviditet hos større investorer. Disse kommer før eller siden tilbake. Da får man nå en god mulighet til å laste opp mens volumet stuper.

ive exchanges saw a notable increase in both signups, and trading volume—with some citing a doubling, or in some cases, a tripling of their usual rate of new signups. These exchanges are: Kraken, OKex, Bitfinex, Paxful, and Luno.

Kraken’s Bitcoin strategist Pierre Rochard said that it might not be people bored in lockdown, it could be a move away from the legacy financial system.

1 Like

Til @anon76493722 sitt poeng, det man ønsker å se er jo ofte at kursen faller tilbake på synkende volum.

Akkurat nå er kursen helt midt på treet, man vet ikke om den har støtte nedover, eller om den kan få styrke til å bryte gjennom oppover.

2 Likes

Ta gjerne med noen ord om hva du ser i krystallkulen!

(Edit: om det er jeg som har svart på feil innlegg, eller systemet som gjorde en feil og overførte svaret til å bli til neste innlegg vet jeg ikke, men jeg svarte på et innlegg som er borte). @pdx Noe å ta en titt på? Dumt om svar på innlegg som fjernes ser ut som svarer på neste innlegg isteden…

1 Like


Synes det er et pessimistisk motstandsnivå du har tegnet inn rett over dagens kurs, synes denne skal ligge rett under :wink:

2 Likes

Så får vi se da.

Edit:
So far so good!

Edit2:
Første forsøk over gikk til helsike, nytt forsøk i morgen?

4 Likes

Jeg håper på et siste krakk nå hvor Bitcoin følger børsene ned. Tenker da man får ristet ut siste rest med råtne investorer :stuck_out_tongue:
Bitcoin ble laget som motmedisinen til et skraltende finanssystem.
Nå har sentralbanken i USA:

  1. Satt renten til 0%
  2. Satt lånerenten mellom banker til 0%
  3. Satt reservekravet til bankene til 0% for å unngå bank-runs og konkurser
  4. Lansert QE-infinity for å fylle finansinstitusjonene med trillioner som må investeres andre steder, slik som børsen som holdes på kunstig høye nivåer.
  5. Låner ut gratis dollar til utenlandske sentralbanker slik at de slipper å selge obligasjoner mm.
  6. Lansert redningspakke på 4 trillioner til bedrifter
  7. Lansert redningspakke på 2,2 trillioner rettet mer direkte mot forbrukere

Når sluttspillet nærmer seg vil Bitcoin, gull og sølv bli direkte konkurrenter til dollaren. Kanskje får vi da en ny utgave av “executive order 6102”, samt tvungen nedstenging av kryptobørser.
Og kanskje ser vi myndighetene gjøre det ulovlig å øke prisene slik som i romertider når inflasjonen herjet?

1 Like

Nå er det snart halvering, og med krisepakkene som kommer ut i markedet tror jeg ikke bitcoin skal så mye lenger ned.

Prøver seg med et rykk over 7000 igjen, Ikke noe volum da.

Edit:
Sterkere i dag, sammen med usa aksjemarked.

3 Likes

Lål. Bitcoin er blitt pegged til s&p500 eller noe?

Bitcoinere vil nok si at SP500 er pegged til Bitcoin. BTC kan nok være korrelert til gull eller aksjemarkedet i perioder, men har vært relativt ukorrelert over tid. Det kan kanskje endre seg når krytpomarkedet modnes mer, kanskje…

bitcoinere? Det er konsensus blant de fleste på CT at Bitcoin følger SP500 som et risk on asset.

Nå kommer det et nytt rykk!

Triangelet jeg har tegnet oppover ser nå litt mer ut som en wedge. Ikke grisebullish akkurat, men alt over 7000 er fine greier

Det trengs et nytt dypdykk på børsen før Bitcoin kan løsrive seg. Når det skjer blir det mooning! :stuck_out_tongue: :rocket:

1 Like