Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Vanskelig å si. Jeg holder i hvertfall et øye på SPX ved siden av. Bitcoin har vist så mange ganger tidligere at faller markedet, så faller bitcoin. Det samme når markedet går opp. Kan SPX holde 2346, og begynne å klatre igjen, så tror jeg på et bull scenario i bitcoin. Hvis markedet danner en HS og ruller over, da skal nok kursen dypere. Kan fort være jeg venter til vi evt danner en HL-HH i BTC i ukes timeframe og kjøper den, siden alt er så usikkert nå.

1 Like

Ja, hadde vært noe:-) men en ting er sikkert, skal ikke ta noen sjanser nå før vi har endret ukestrenden og har noen tydelige stoplosspunkter å forholde seg til.

1 Like

Jeg skjønte ikke akkurat den der. Fordi det er så mange som har tjent godt på Koronaviruset? Fordi børsene er på vei til å halveres? Eller fordi folk sikrer fiat? Tipper det siste - men er de villige til å gå inn i Bitcoin, det er spørsmålet. Jeg tror det kan være lurt å gå inn med noe i hvert fall, og jeg tror ellers på argumentet, men personlig tror jeg Bitcoin blir med ned om børsene fortsetter ned. Selv om en del av meg tror det motsatte!

1 Like

Mest fordi USA, eurosonen og Kina printer ENORME mengder “penger”.

Enig i den, men mer som en langsiktig årsak enn en kortsiktig pengemengde som skal inn i Bitcoin…! Kan godt tenkes det et qe han sikter til

Ja vel? Sist jeg sjekket var vi midt oppe i en likviditetskrise.

1 Like

Starter posisjon her, men skal sies at det lukter av bunnfiske foreløpig, så ikke så veldig mye penger inn.

Hm, ser ut som bearflag for min del men lykke til @Savepig :slight_smile:

3 Likes

Ja ikke helt umulig det.

Dette er en idea på tradingview som minner litt om hvordan jeg ser på hovedbildet.

Det er hvorfor jeg var så opptatt av å lære meg dette nå sånn at hvis det først skjer noe så er jeg i posisjon til å bli med.

Her er bitcoin market cap chartet for de siste år. Er jo minet en del coins siden forrige mania, så de har ikke falt fullt så mye tilbake som kursen, selv om dollar har styrket seg i forhold til det meste.

Edit:
Kjøper meg en porsjon bitcoin til i dag, så kjøper jeg ikke mer før den har enten halvert seg eller doblet.

3 Likes

Er det vanlig at det tar flere timer før første confirmation på en transaksjon kommer?

Har hendt meg flere ganger. Så ikke bekymre deg unødvendig. Om transaction fee er lav, kan det være en av grunnene.

1 Like

Ja dette er helt normalt. I 2017 tok det over en måned for noen transaksjoner. Dette er grunnen til at jeg er helt ute av BTC og nå har pengene i ETH.

1 Like

Når du er gnien og ikke betaler mye for transaksjonskostnaden så havner du bakerst i køen… :sweat_smile:

1 Like

Noen gode sider angående teknisk analyse av bitcoin?

1 Like

Liker å høre på han her

1 Like

Takker:)

Noen som har noen tanker om ferden videre? Opp til 6800 og bryte opp eller videre ned?

Sånn jeg ser det kommer den til å gå enten opp eller ned herfra

Edit:
Verste er at jeg er helt seriøs! Akkurat nå (som alltid for den del) må man planlegge for begge deler for den er midt i

1 Like