Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Beklager litt sent svar!

Jeg er enig med deg, tror børsen må holde halvannet år til for at vi skal kunne se et bullrun i bitcoin. Selve chartet ser faktisk ikke så helt ille ut pdd, så tror ikke det er så dumt å sitte inne med i hvertfall noe, slik @Savepig også nevner over :slight_smile: For meg er det litt sånn enten så får vi 10X eller så får vi ingen ting når det kommer til bitcoin de neste to årene.

4 Likes

Edit ørten:
KOMANIGJEN

Begynner å bygge seg opp et momentum mot key motstandsnivå her

9500 for første gang siden jeg begynte med dette

Edit:

Paul Tudor Jones er long Bitcoin

Paul Tudor Jones is known as one of the greatest traders of recent times. He founded Tudor Investment Corporation and also founded the Robin Hood Foundation which focuses on poverty reduction. He was estimated to have a net worth of US$4.3 billion by Forbes Magazine.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-05-07/paul-tudor-jones-buys-bitcoin-says-he-s-reminded-of-gold-in-70s

7 Likes

tenor

Edit:
image

6 Likes

REKT!

Man kan fint spekulere og tjene penger på svingninger i prisen på bitcoin, men er det fortsatt noen som har tro på bitcoin som kryptovaluta?

Forrige gang prisen spiket ble det jo tydelig at blockchainen har dårlig kapasitet, i tillegg er transaksjonene trege og dyre. Ting utvikler seg lynkjapt i den digitale verden, men hva har utviklingsteamet bak bitcoin fått til på alle de årene som har gått siden? Så godt som ingenting. Kommer det noe som fikser disse problemene snart? Nope. Den desentraliserte modellen uten en samlende leder, som Satoshi Nakamoto var, har vel også vist seg å være vanskelig å holde i gang i praksis. Bitcoin var ekstremt lovende når det kom, men det var forutsatt at teknologien ble utviklet videre. I dag er det vanskelig å se noen annen framtid enn som en demonstrasjon av en spennende teknologi.

Når det endelig begynner å bli klart at bitcoin ikke har en bærekraftig modell for videre utvikling, så kan man jo begynne å lure på hvorfor profesjonelle investorer plutselig skal hype opp bitcoin på TV. Det er helt sikkert kun for å snakke fram sin egen investering…

Bommer jeg helt eller er det noe håp for at bitcoin kan bli utviklet videre i noe mer enn sneglefart?

Jeg tror dog at det komme andre blockchains som blir store, men selv om de har ideologiske fordeler kan det jo se ut som et desentralisert utviklingsteam aldri kan konkurrere med en mer organisert organisasjon som feks store teknologiselskaper.

image

Edit:
@Dormancy, jeg linket en podcast over hvor det ble snakket om teknisk utvikling av stacken til bitcoin, synes det høres ut som det er ganske mye på gang.

Og noe av kvaliteten til bitcoin i seg selv er at det er lengstlevende og konservativt.

1 Like

(en tråd)

Dump for å akkumulere?

2 Likes

Ikke akkurat upartiske eller kildekritiske disse da

Intervjuet var med en av utviklerne involvert på bitcoin core så det er en primærkilde og du kan gjøre deg opp din egen mening.

Spørs om det ikke nå blir en nedtur på børsen i kommende tid når troen på en V-formet tilbakehenting svinner. Da vil Bitcoin følge etter. En tur nedom 4k euro igjen hadde ikke skadet :slight_smile:

3 Likes

Hva er den beste bitocin børsen for oss her til lands nå for tiden, kraken, coinmarketbase. Hørt mye støy om mirax i det siste dog litt red for en gjenntagelse av han andre luringen vi hadde.

Her er hva bitmynt.no skrev om miraiex for to år siden og fremdeles har synlig på hjemmesiden sin:

"
2018-07-02: Eg tek ferie fram til 1. august. I ferien er det framleis mogeleg å handle, men eg kjem til å vere mykje sjeldnare innom IRC. Eg sjekkar konto og sender autokjøp-utbetalingar ca ein gong i døgeret. I mellomtida kjem eg til å spegle mine kursar nokon lunde på den nye norske kryptobørsen MiraiEx. MiraiEx tek 0,5% gebyr og vert drive av eit kompetent lag som eg har tillit til"

2 Likes

Ja, jeg er enig @anon76493722 - anbefalte en kompis av meg å dekke longen med 10x på 10k, men han holdt jo selvfølgelig over natten :roll_eyes: Tror likevel han kom ut med gevinst pga. SL.

BTC halving - sell on news blir interessant å følge med på :face_with_hand_over_mouth:

Tror enhver bør ha sell on news som base case på denne

Bare at miraiex drives av flere personer gjør det enklere å stole på enn bitcoinsnorway.i mine øyne. Jeg var innom miraiex for et par år siden før det var noe særlig handel, og selv om markedet var dårlig på miraiex på den tiden, nesten uten ordrebok, virket børsen i seg selv fin - myye bedre enn bitcoinsnorway. Jeg «kjenner noen som kjenner noen» som står bak miraiex - bitcoinsnorway føltes som småsvindel fra første møte; det samme gjaldt ikke miraiex. Når selv Sturle virker å gå god for miraiex ville jeg ikke vært alt for engstelig.

1 Like

Det beste igjen er coinbasepro. Hadde ikke stolt på noe annet. Kanskje bitfinex og kraken. Alt annet er smått, og selvom det er norsk er enklere for å bli hacket/scammet av

1 Like

De som sitter over denne hendelsen har

image

Om det kommer en dump, vil den uansett hente seg opp igjen. :wink: