Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Noen som tør stikke ut hodet og gi et hofteskudd angående hva prisen (usd) er om 6 mnd?

5000 usd

1 Like

Det er umulig å spå! Men jeg tør nærmest garantere at den vil skille veldig mye i forhold til slik prisen er idag. Altså enten halvering eller bort imot dobling vil jeg tro. Jeg er optimist og heller mot det siste :slight_smile: Det er nettopp kriser som dette med glo-varm seddelpresse det er designet for :slight_smile:

1 Like

Jeg tipper ca 20.000 ved juletider. Men er typisk evige optimister å spå litt høyt…! når det er sagt har jeg blitt litt mindre optimist etter å ha vært på Tekinvestor noen år, og ikke minst tapt (og tjent litt og) i markedene…!

2 Likes

Stock to Flow chart for Bitcoin. Stock to flow er noe som tradisjonelt brukes for store-of-value-assets, som gull, sølv osv, der det er begrenset tilgang til utvinning. Poenget er at kursen reagerer på totalmengden (stock) og det som flyter inn i markedet (flow).

https://www.lookintobitcoin.com/charts/stock-to-flow-model/

1 Like

Jeg tror markedet må lære seg å kjenne bitcoin, kanskje har det begynt. Først må det få tillit til at pengene ikke forsvinner. Krypto-nerder har bra tillit til bitcoin pga forståelse for teknologien.

Bitcoin har begynt å bevise sin soliditet, men har også noen svakheter som har åpnet for konkurrenter som Ethereum o.l.

Gull som er en konkurrent i form av at det er en asset med begrenset opphav, og derfor vil reagere tilsvarende i forholdt til etterspørsel. Gull er dog fysisk og folk kan finne på å kjøpe det også om det ikke er en investering.

Dersom Bitcoin over tid reagerer forutsigbart og folk stoler på at det er en trygg havn, så kan den gå langt. Mitt problem med bitcoin er at den svinger litt for mye og at det kan ødelegge for tilliten over tid. Tror derfor at f.eks Ethereum vil ta over.

1 Like

Ethereum svinger like mye om ikke mer i nedgangstider. Bitcoin har en maks grense på hvor mange som skal utvinnes. Ikke som Dollar som kan trykkes i det uendelige.
Man kan også ha hele kontrollen selv. Det er fint for folk som ikke stoler på bankene. Det er heller ingen som kan hindre deg i å gjøre en transaksjon.
I tillegg kan du betale med det. Det er ikke så lett med aksjer eller gull man har investert i på nettet.
Så det har en rekke fordeler jeg tror mange vil se etterhvert :slight_smile: Krypto generelt, ikke bare Btc.

1 Like

Ja, jeg ser det nå, men Etherium ble bygget for å være mindre volatil. Volatiliteten har jo sammenheng med hvor mye man relativt til totalvolumet selger og kjøper av kryptovalutaen. Så det kan hende Bitcoin har blitt mer stabil etter hvert pga at det er så mye penger der nå og det derfor er tyngre å flytte den. Dersom veldig mange går inn i Bitcoin på kort tid vil den mest sannsynlig bli veldig volatil igjen.

Et annet problem med Bitcoin er at det den krever veldig mye regnekraft. Mulig det er et problem som kan løses etterhvert.

Jeg tviler på at noen av disse valutaene ble designet for å svinge så mye i verdi. Det har bare blitt sånn og det vil nok jevnes ut med tiden etterhvert som flere investerer.

Ja Bitcoin blir mer ubrukelig jo flere som bruker det pr nå. Både dyrere og tregere.

3 Likes

Verdt å lese denne rapporten fra PWC om bitcoin. Smarte penger investerer stadig mer i bitcoin:

3 Likes

Er dette legit? image

Nei, dette er en eldgammel scam. Og AV på pcen din får litt å jobbe med når du trykker på linken.

1 Like

Flott. Rakk for svar

Bitcoin køler på

2 Likes

Høh? PWC Elwood er scam? Eller misforstår jeg deg?

Det var svar til posten rett ovenfor, så ja du missforstod :wink:

1 Like

@pdx - går det an å legge inn en beskjed om at svar til poster som er fjernet får et merke? Er ikke første gang en slettet post har laget misforståelser. Forresten vil jeg si at det er heftig det du har fått til - dette er ikke superviktig men hadde vært fint å slippe disse misforståelsene.

1 Like

Posten er ikke slettet. Den er der.

Ah - teksten var usynlig for meg. @pdx kanskje gjøre sladden mer tydelig, med en liten tekst…?

1 Like

1 Like