Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Mens vi stirrer på 9225 kan vi jo se Pomp snakke om Bitcoin på Bill Burr sin podcast?

1 Like

Edit:
9160 holdt på første forsøk ihvertfall :stuck_out_tongue: /lørdagsunderholdning

Original:

Tja, det er en solid effort mot nedsiden i denne flate trenden vi er i, men det blir liksom aldri noe ut av det. Hvis den etablerer seg over 9160 nå og også klarer å komme tilbake til 9250+ i løpet av helgen, så er det ganske sterkt.

3 Likes

Omsider et litt spennende rykk i bitcoin, men kan jo alltids bare være en ny BART. For svakt volum på breakouten

1 Like

Helt enig langsiktig, er den store formasjonen man bør fokusere på.

Kortsiktig så er jeg skeptisk til bruddet. Skal ikke langer tilbake enn til november da gull hadde et lignende settup. Chartet har likhetstrekk i kraftig oppgang i forkant, og etter min mening for rask konsolidering før fortsettelse. Men vi får se :slight_smile:

Det som er litt interessant nå er at det er så vanvittig bred konsensus om at “joda, bitcoin skal ned til 6000-7000 igjen, SÅ skal den fyke til himmels”.

Konsensus alltid feil virker det som. :stuck_out_tongue:

Så enten kan den rase langt langt ned forbi 6000, eller kan den plutselig fyke oppover nå?

Er uansett første litt fine volumspiken på bitmex på lange tider.

1 Like

Hehe det har du rett i! Er derfor jeg mener man burde handle den Støre formasjonen. R/R er såpas god i BTC at man kan fint riske hele inngangen for en 10X mulig fortjeneste

Edit:
rimelig oppskriftsmessig bevegelse ned når den ikke ga et nytt rykk videre med en gang i går

Opprinnelig:

Jepp, det er mitt HODL-resonnement og. Bitcoin har lagget så lenge nå at den kan plutselig ta fart så vanvittig.

Money stock, Gull, Dixie og Bitcoin sammenlignet. Det er faktisk litt eksistensielt det som foregår for bitcoin nå, hvordan den oppfører seg under 2020-2021 kommer til å definere hva slags asset det skal være. Alle har jo sagt at det er akkurat en slik situasjon som nå Bitcoin er laget for. Foreløpig er det gode gamle gull som tar kaka og kremen.

Vi får se hva slags volum de tilfører når de våkner i USA. Jeg er nå omsider i grønt igjen med Bitmex 10x longen min.

1 Like

Bitcoin har kanskje ikke lagget på de andre sektorene, men heller vært tidlig ute? Bitcoin var en av de første til å hente inn det store fallet og å nå toppen som ble satt før.

Jeg kan godt se for meg en mellomting av å blåse til værs nå, og det å falle til 6000 før oppgang. Som jeg nevnte i innlegget jeg slettet; det mest sannsynlige er enten en dipp ned til 6000 for en OHS, eller en slakere takt ned mot 8000 nivå for en mer C&H liknende formasjon. Om en C&H formasjon formes, så mener jeg konsolideringen bør vare ut august om den skal være “healthy”, samt danne et godt grunnlag før continuation. Månedstrenden må også endres(HL etterfulgt av HH), og begge disse alternativene vil gjøre nettopp dette. Men vi får se:)

Ja på denne tror jeg man bare må følge med, er så mange relevante måter det kan tegnes opp.

Føler det trengs continuation og mer volum for å få et skikkelig bullish bias her.

1 Like

Pent, pushet forbi 9500

Edit:

Og klarte for en gangs skyld å holde på første forsøk. Sikkert godt hjulpet av av ETH ruser som bare det.

Trengs mer volum, men nå begynner dailychartet å få skikk på momentumindikatorene

2 Likes

Skikkelig lokomotiv nå, tester 10.000

Nå er det å følge med om det kommer tilsvarende volumspikes på salg utover dagen som vi fikk for et par måneder siden eller om den steamer videre

Ser ikke noen særlig grunn til at ikke Bitcoin skal fortsette å traile etter Gull fremover.

4 Likes

Tuuuut tuuuut

1 Like

Foreløpig er det jo mest litt småsnøfting.

Hvis 10500 faktisk ryker så skal ulingen begynne for alvor.

5 Likes

Buuuuuuuull!!

Har svend begynt å lete etter passordet ?

1 Like

Man kan jo bare tenke seg selv hvis Paypal dukker opp med like enkel bitcoin som f.eks Revolut har gjort det.

Edit:

Holy crap

Tror vi kan si volatilitet er tilbake i bitcoin

Ramlet over denne i går kveld, her er et play på Bitcoin som jeg kan gjøre på zerokontoen, altså uten å utløse skatt:

Tysk ticker $ADE

Edit:

Bitcoin viser ok styrke i dag

6 Likes

Brudd opp på gang?

4 Likes