Hva slags inflasjon er det? kroner deles i øre.
En hundre milliondel av en bitcoin, det er inflasjon det.
hva mener han over meg? nisse 77
Det må nesten han svare for, trodde det var ganske innlysende.
Lyst til å utdype den her? Skjønner ikke helt hva du mener.
Verdien (totalt) av 1 bitcoin er jo det samme uansett hvor mange ganger du deler den opp, akkurat på samme måte som en dollar eller en krone er verdt det samme uansett hvor mye du deler den opp?
Jeg tror bitcoin er allerede kontrollert gjennom CME Futures.
Men et spørsmål. Vet du hvordan de gjor dette teknisk? Fins det noe lesestoff om hvordan derivater kan brukes til å manipulere spot priser?
Er helt sikkert en del lesestoff, jeg er ganske uvitende når det gjelder dette men tenk deg at du kjøper store mengder derivater som vil tjene på at prisen på underliggende går ned. Over tid har du kjøpt store mengder underliggende OTC (altså utenom børs). Du dumper underliggende på børs, og prisen på underliggende går ned, samtidig som derivatene tjener forholdsmessig mer. Du skaffer så derivater som tjener på prisoppgang, og handler underliggende med bege hender. Og tjener mer. Rinse repeat. Kan forklares mye bedre teknisk men dette bør være forståelig. Derivater er “egentlig” tenkt som forsikring men kan altså brukes til manipulasjon. Husk at derivatmarkedene er MYYYYE større enn markedene for ekte vare.
Se gjerne visualisering av størrelsesforskjellene på linken (tror den er litt mer utdatert enn den prøver å gi inntrykk av). https://www.visualcapitalist.com/all-of-the-worlds-money-and-markets-in-one-visualization-2020/
Er det det som kalles brød-inflasjon?
13620 Ser fint ut
Hva tenker dere om prisen på Bitcoin etter valget. Jeg ser for meg at en avklaring på hvem som blir president kan medføre at BTC faller da avklaringen fjerner usikkerhet. Synspunkt?
Min forventning er at Bitcoin har startet et nytt robust bullmarked så opptrenden kommer til å fortsette i et år
Hva om det blir skikkelig risk-off på aksjemarkedet, sist gang falt jo bitcoin også en god del?
Aksjer eller Crypto?
Noen tips hva en burde holde på med og ikke. Har begge deler nå. Men ser jo att cryptoen min går i dundrende minus hele tiden. Venter vell bare på att den skal eksplodere, noe en ser ut til vente forgjeves på Har Trac og ICX nå av coins.
Dollar cost averaging i Bitcoin er nok det mest stabile for de som ikke har magisk god innsikt.
Liker utviklingen i BTC nå😊