Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Ja jeg synes det er lite snakk blant mannen i gata om Bitcoin enda. I slutten av 2017 hørte jeg snakk om det over alt. Så bull-runnet er nok ikke over enda :slight_smile:

Heheh, dersom jeg skulle solgt stoff så hadde jeg krevd fiat-cash og ikke Btc hvor transaksjonen ligger lagret for evig og alltid :sweat_smile:

1 Like

De kommer løpende når kursen står i 30 000 :slight_smile:

Personlig ser jeg langt frem. Veldig spent på hva som skjer med kursen når det ikke blir produsert flere Bitcoins, mens fiat pressa går varm.

1 Like

Nå er det vel ikke før 2140 at siste bitcoinen kommer, men det går jo tregere og tregere. Nå er det 6.25 bitcoin per 10 min og halveres hvert 4 år. Det gjør det jo ulidelig spennende forde det er begrenset mengde. Risiko er vel at Fiat land nekter bitcoin, det er da utfordringen starter. Men hvis store selskaper bruker dette er det håp. Og det håper er vel akkuratt paypal nå. Håper flere følger med snart. Amazon hadde vært en god deal eller alibaba…

1 Like

Det er vel heller ikke til å stikke under en stol at nettverket ikke er hurtig og dyrt. Når antall transaksjoner går til himmels så kan jo køen bli på mange dager med mindre man justerer kraftig opp fees. Tenker man miljø så er det jo klart at et strømforbruk på størrelse med Østerike også nok har forbedringspotensiale.

1 Like

Tenke litt det samme, har ikke kommet til mannen i gata enda. Kan tyde på at det ikke er over.

Om en ser litt tilbake i tid er det ganske tydelig. Men…

2 Likes

Mye fokus på mannen i gaten (retail), men det er jo litt annerledes nå enn i 2017

Just like that, så var Bitcoin oppe i 19.000

5 Likes

Et av de mer edruelige kursmålene.

Ha! 25000 innen 2020 mener han vel? :blush:

2 Likes

Hvis den skulle nå opp til 22000 nå, så begynner vel fibonacci å gjøre seg gjeldende

Kan du utdype det?

Er vel på tide med en egen tråd over selskaper som har krypto som forretningsmodell snart. Min største investering nå er Voyager Digital Ltd.: Screenshot_2020-11-24 vygvf - Google-søk(1) Har fulgt med på selskaper lenge og tror dette blir stort. DYOR. Synes generelt det er mer givende å investere i selskaper også og ikke kun direkte i BTC etc. Voyager Digital har også en god del BTC, så man får også litt direkte eksponering (https://news.bitcoin.com/here-are-the-top-public-companies-that-have-adopted-bitcoin-as-a-reserve-asset/)

3 Likes

“Historien gjentar seg ikke”
Hehe, det har vi hørt tidligere også :blush:

Skal prøve å huske ø utdype, minn meg på det hvis jeg glemmer det. Det er en finurlig teknikk for å regne seg frem til vesentlige nivåer

Btw

Jim Cramer bull Bitcoin

@ Savepig og andre

Bitcoin har falt litt, og norske kroner steget endel mot $

Tenkte å gå inn, men aner ikke hvordan. Forsøkte Coindesk en gang, uten hell.
Hva gjør jeg? Er MiraiEx som det reklameres for her noe å bruke? De reklamerer med «gratis» bitcoin i velkomstpakken. Hvordan tjener de penger?

På forhånd takk!

eller coinbase?
1 Like

Coinbase Pro…

Coinbase pro er veien å gå som andre her sier. Kan også handle direkte med kredittkort om du ikke gidder å vente på en SEPA overføring.

Med heftig gebyr vel? Slik var det før