Nei. Da blir det en fork siden nodene følger forskjellige regler.
Hvem vinner da? Hvis alle transaksjoner fremover gir to forskjellige resultater… Jeg bare tenker på at mesteparten av transaksjonene foregår i Kina, om de vil endre spillereglene fordi mesteparten av kapitalen er i vesten, så har man et problem. Vet ikke om det er mulig i praksis, men det er uansett ikke like bombesikkert som gull og sølv.
Ingen som vinner, men folk har friheten til å følge den sannheten de ønsker.
Tror egentlig proof of stake har mer potensiale over tid.
Dette er ikke problematisk i det hele tatt. Hver enkelt bestemmer hvilken valuta de vil bruke, og den med flest brukere vil få de største nettverkseffektene. Hvem som helst kan lage en fork i dag. Dette er veldig enkelt. Å få folk til å oppdatere til dine nye regler er derimot ekstremt vanskelig.
Edit: Jeg har også mer tro på proof-of-stake.
Ja, men la oss si at noen planlegger dette over tid. Så får de mange brukere på serverne som i starten virker normalt. Plutselig begynner 60% av dem å gjøre noe som gir falske transaksjoner. Da får man et problem med å vite hva man skal stole på.
Pengene kan være ute av systemet og på konto eller i en annen kryptovaluta før man finner ut av problemet.
Mulg jeg tenker feil , om de som leverer tjenester mellom krypto og vanlig valuta også miner selv.
Som sagt så er det de reglene du forholder deg til som gjelder. Det man kan gjøre for å tjene penger på et angrep er å gjøre double-spends. Først så sender man penger til en børs og miner denne transaksjonen. Så selger man til annen krypto og tar ut pengene. Når dette er gjort tar man å miner en kjede med mer proof-of-work hvor man sender den første transaksjonen til en annen adresse. Legg merke til at man forholder seg til reglene i protokollen ved et slikt angrep.
Jeg bruker BTCE på Xetra.
"The structure of the products is, it’s technically an ETC, and hence the name of the company. So it’s an exchange-traded commodity. And what that is, it’s really a single-product ETF.
The other things that we did, we really focused on the security of the products from the investor’s perspective. And that is in terms of making sure that, for each security that’s issued, there was already Bitcoin stored in custody, so it’s already backed by Bitcoin. So it’s 100% backed by Bitcoin."
Noen med Mirai vervekode her forresten? Send evt på PM, vet ikke om det er tillat å poste her i tråden.
Edit: Thanks, har fått en!
https://blog.bybit.com/learn/what-is-51-attack
Edit:
Sjekk hvor vanvittig mye høyere glidende snitt er nå enn i 2017, volumprofilen begynner også å styrke seg oppover
Uh, her har ikke jeg følgt med. Hva skjer med XRP? Hvorfor den nedgangen?
“Bitcoin-eigarane er spreidde over heile verda og har det til felles at dei har stor tru på eit alternativ til dagens ganske skakk-køyrde finanssystem.”
Hehe. Han får sagt det her. Med en slik pengetrykking så skulle man tro at pengesystemet kollapset, men det sviver nå enda…
Skal sies at måten de blåser opp økonomien på er nokså lur, for pengene til ola dunk må fortsatt jobbes for og holder man forbruk i sjakk mens man lapper hull(med papir) i skipet så slipper man at det synker nå.
Det er også en vanvittig fin måte å re-etablere den amerikanske middelklassen på, som vil stimulere til flere nye bedrifter og mer opplåning.
Hadde 50k av disse 50k utdelte dollarsene pr innbygger gått rett til innbyggere hadde inflasjon gått i taket, garantert.
Vanlige folk holdes som gissel i en slik økonomi, og blir sånn sett et verktøy i politisk og ideologisk strid.
Da får vi først til mølla i alternative “valuta”
Er enig i det. Nå kan de pumpe opp alle assetklasser og samtidig så står inflasjonen på stedet hvil, men dog usikker på om det er meningen da
Grådighet har jo en tendens til å ta over. Har man tjent veldig mye, så vil man tjene enda mer. Og det blir gjerne brukt gearing og forbrukslån til å investere.
Så dersom markedet krakker kan det fort bli en del sjebner. Om så skjer skal de da trykke nye trillioner Usd i håp om å få inflasjonen opp på ønsket mål? Eller er man tilbake til start, bare med større statsgjeld…
Kjører videre denne, spent på motstanden rundt 30.000
Tok gevinst på 1130 XBT. Den salgsordren har ligget ute siden før jul. Gikk visst inn litt over toppen i dag
@jadda Bør jeg kjøpe ETH for de nå mener du eller er det greit å se etter ny inngang i Bitcoin og holde meg ca 50/50 Bitcoin og Etherum. Hva tror du er best risk/reward?
jeg solgte litt btc for et par dager siden og kjøpte eth. samt ethereum xbt.
Logikk: Sikkert en større idiot enn meg der ute og siden BTC har gått til ATH så er det vel noen som tenker at den er blitt “dyr”, etter hvilken referanse måtte gudene vite, og gjerne ETH har mer å gå på.
Byr meg egentlig imot…