Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Var noe slik jeg ventet på. Enten at sentralbanker tar inn BTC, eller lager sin egen

Det blir vel ikke en “store of value” e currency, har ikke abonnement, men tror det i de fleste tilfeller handler mer om at man får en “konto” hos sentralbanken for med direkte stimulus når det trengs. Det kommer ikke til å være et fast antall coins, heller ikke desentralisert. Største forskjell er vel at det ikke er noen fysiske penger.

Slik jeg tyder artikkelen er dette nøyaktig det samme bare i digtal form. BTC står for mye mer enn betaling, det er jo helt klart ikke den beste løsningen pr. nå på hyppige betalinger.

Hvilket fond kan man kjøpe, og hvordan ser utsiktene ut? Ukjent område for meg.

Nigeria vil øke med et par hundre millioner innbyggere de neste 50 årene. Samtidig vil det være svært mange i den rette etableringsfase alderen hvor folk bruker svært mye penger. Dessuten er det få pensjonister. Ypperlige villkår for vekst.

Jeg har ikke noen spesielle å anbefale, men det finnes blant annet flere ETF du kan kjøpe. Også gjennom Nordnet.

Kanskje det beste er å kjøpe en leilighet midt i sentrum av Lagos, hvis man kan stole på at ingen bare stjeler den… Evt eiendomsfond om det finnes… Så på et par ETFer, så litt bingo ut pr idag.

Det ligger an til nok en heidundrende weekly candle altså

Ja jeg høstet 20 % av investert kapital på 30k da var det 100% opp (eller jeg hadde 100% på 29.8k og jeg solgte på 31k snitt) og tenkte 10% på 200% eller 44.700 og så høste 10% av hva jeg har hver 15k opp…

Da sikrer man litt underveis men verdien stiger.

:+1:t2:

Det dumme for deg er jo at du til slutt går tom og sitter igjen med fiat når bitcoin tar over verden. :sweat_smile:

1 Like

Går ikke tomt. Men 0.66 start selger 20% og så 0.55, selger 20% så 0.44 selger 0.8 så 0.36… blir mindre men mer verdi… og 0.36 vil da være verd 75k = 27.000 dollar kost = 0

Så da har jeg fått tilbakers alt og har 0.36 coin igjen…

Selger 20% av det jeg har (ikke av originalt investert…)

Får vi korreksjon på 100 # % kjøper jeg inn igjen 50% av gevinst)

2 Likes

En 100% korreksjon

:thinking:

Foretrekker en 200% korreksjon merker jeg.

1 Like

:joy: ser den, mener ned til 30k fra mine 15k som start . Ganske hardt og få 100% korreksjon :scream:

1 Like

Skal kjøpe ved neste korreksjon, mye game-changing info fra de podcastene @Savepig

1 Like

Var litt sånn for meg og på forsommeren i fjor, jeg visste ikke stort mer om bitcoin enn at det hadde falt så vanvittig i mars og så kommet seg igjen så jeg tenkte jeg ville være med opp til 12.000

Så ramlet jeg rett i kaninhullet gitt. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Hvis det virkelig er som antydet lenger opp i tråden at det er en overvekt av tether uten kapitaldekning som går inn i BTC, hva er det da som hindrer tether (uten dekning) til å finne veien til andre typer investeringer/aksjer?

1 Like

Dersom Tether har utstedt tokens uten dekning så er jeg usikker på reaksjonen på markedet. De som har Tether vil jo da bort i fra det.
Husker for en stund siden at noen spredde et rykte på et forum hvor de påsto at Binance skulle forby Tether. Tror Bitcoin skvatt opp over 10% rett etterpå.

1 Like

Dette er et godt poeng. Er Tether et luftslott vil dette bare styrke BTC ytterligere antar jeg.

Hva er den mest rasjonelle måten å finne hvor mye fiat som har kommet inn i crypto da? For det er uten tvil mye

https://www.cnbc.com/2020/12/18/new-bitcoin-investors-buying-20-million-or-more-have-flooded-into-crypto-this-year-as-the-price-so.html

Hvordan skulle det gå til? Tether eksisterer kun i kryptoverdenen.