Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

eh, F.eks Tether -> BTC - > USD -> whatever?
Kan jo i prinsippet konvertere mellom stort sett hva som helst.

Så klart, så lenge Tether er backet opp med 1:1 mot USD så spiller det ingen rolle, men hvis det er slik som mange antyder at Tether generes uten 1:1 mot USD så vil jeg tro det kan være et problem.

1 Like

Da er det de som blir sittende med Tether dom taper.

Man kan ikke gjøre om USDT til USD uten at det er noen som kjøper USDT

1 Like

Hvis du mener ned 100% er BTC i null! Tror ikke det skjer med det første!

Noen som kan forklare en tldr her?

2 Likes

Har heller ikke lest, men går ut i fra han mener at når Bitcoins som har stått helt stille på en wallet i åresvis begynner å røre på seg, f.eks sendt til børser. Så kan man avsløre toppen.

4 Likes

Når de store, som f. eks Grayscale, skal ha mer er det en velkjent metode å «vise frem» en hel masse som blir flyttet over til børs.
Dermed vil det komme selgere til som baserer seg på slike ting som «analysen» over.
Kan sammenlignes med Spoofing innen edle metaller. Bortsett fra at denne metoden, i motsetning til spoofing, er helt lovlig.

2 Likes

Jeg tror nok helt sikkert det er en veldig viktig metric.

Men det finnes jo også mye OTC virksomhet nå, trenger de å bruke exchanger eller kan de handle wallet til wallet?

Edit:
Kjøpte dippen

1 Like

Solgte 10% av bitcoin og kjøpte bitcoin cash da de brøt 500. :scream: den er jo lagngt bak alle. Teknisk så bør vel ha gode muligheter nå som både 450/470/490 er brutt…

Rett ned…- 15%

Aaah! Har ikke rukket å lage konto enda og overført funds :cold_sweat:

De mener at prisen har økt så kraftig så fort fordi antallet BTC som ikke rører - ligger stille i wallet/lagres sørger for en tørke av tilgjengelig BTC. Dette har forøvrig alltid vært et tema, så det er ikke direkte bear-tegn. Teorien er at prisen øker i takt med at det blir færre og færre BTC tilgjengelig i handel.

Mange følger med på adresser med store mengder BTC som ikke har rørt seg på lenge, og det er som oftest dette som starter en større nedgang. En «whale» selger og andre følger etter. At de med store beholdninger selger seg ned er positivt på lang sikt, men bidrar til litt dump på kort tid.

1 Like
2 Likes

Når man ser rundt på forum så er det artig å se hvordan psykologien endrer seg.

Det var for ikke lenge siden fest og euforistemning da kursen gikk opp til 28k.

Nå er det krisestemning på 38k…

3 Likes

Jeg kan jo forstå det, men etter 5 år i racet sitter jeg like rolig. Det burde andre gjøre også, og ikke bruk penger man ikke kan tåle å ha -50% avkastning på :slight_smile:

2 Likes

For min del ble jeg litt satt ut av dette plutselige rallyet fordi det gjorde det mye vanskeligere å oppnå den mengden coins jeg ønsker å sitte med.

2 Likes

Ser den! Hvor mye er det snakk om, om jeg tør spørre?

Is i magen nå! :grinning: ETH holder seg…

25% mer enn jeg har nå. :slight_smile:

Nå har jo ETH vært en fryd å trade i det siste, så det har hjulpet mye på.

Tror jeg ville avventet før fomo i hvert fall!