Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Endel av utfordringen med krypto er ser man jo når det skrytes av 10 000 prosent avkastning osv osv… for summen oppgis sjelden i antall bitcoin som eies.

Ift kursen nå - jeg ville tro man skulle ned og teste mot 2X-igjen? But who knows where this is gonna end.

Hvorfor er dette en utfordring? Jeg ser ikke så mange aksjespekulanter som oppgir kroner på gevinsten her inne heller.

1 Like

Kanskje ikke en utfordring, mer at det ikke oppfattes som en brukbar valuta - som i hvert fall jeg opplevde var «greia» med Bitcoin og at den var motstanden mot FIAT. «Bare vent, om kort tid kan du bruke den overalt».

Ingenting mot BC, ser bare at narrativet har endret seg over tid. Slik den er nå er det mer en verdibevarer så lenge alle er enige om at den er verd noe.

1 Like

Det er alt etter hva som er målsetningen. Jeg investerer kun pr nå i krypto for å tjene penger. Ikke fordi jeg har et enormt stort ønske om å få lov til å kjøpe melk og brød på Kiwi med Btc. Visa funker godt nok for min del der altså.

5 Likes

Og det er jo helt ok. Poenget er at da bitcoin ble lansert skulle den bli en global valuta som skulle kunne brukes på lik linje med NOK/EUR/USD og la deg styre pengene utenom de vanlige griske bankene.

Når er det mer spekulasjon det går i - og du er ikke rik før du har tatt dem ut i FIAT. Ingen kjøper en ny Mercedes eller et hus for Bitcoin - svært få i det minste.

2 Likes

En del a poenget er vel at man har hele kontrollen selv. Og det er en valuta som stiger i verdi istedetfor synke i verdi som fiat.

En del sentralbanker klarer også å ødelegge sin valuta.

I hellas så løste de krisen med å forsyne seg av sparepengene som stodbpå innskuddkontoen deres når krisen kom.

Det er uansett ingen her inne som kommer til å tvinge deg til å investere i kryptovaluta.

1 Like

Jeg legger meg aldri til å sove med crypto lenger, og det er jeg glad for i dag. For noen svingninger.

Noen nevnte at bitcoin ikke var like uforutsigbart som en selskap med emisjonsfrykt.

Den har vel fortsatt gått bedre enn aksjemarkedet så langt i år. Eller ifjord eller 5 år- eller 10 års sikt…

Poenget med å sammenligne med noe som er fundamentalt forskjellig?

Indeks opp mot enkelt-asset, fin risikostyring

Det man ser i BTC og krypto nå er veldig forutsigbart. I forrige bullrun hadde man 7-8 korreksjoner på 20-40%

3 Likes

Hva er det du er ute etter da i denne posten?

Jeg ser du vil at den skal fungere som en betalingsløsning og være like stabil som euro og usd. Men da er det vel ikke noe vits i å investere. Kan jo like gjerne kjøpe en stablecoin da.

Tror du blander meg med noen andre.

Du derimot, prøver å framstille bitcoin som noe trygt?

Nei det gjør jeg ikke. Da er jeg redd du blander meg med noen andre.

Men etter en slik oppgang, hadde ikke vært merkelig dersom en korreksjon ikke kom?

Det er sånn at du prøver å forestille at denne tråden ikke formidler at Bitcoin er volatilt? :slight_smile:

Det sikre i Bitcoin ligger i halvings og nye coins som kommer til markedet, ikke kursutvikling.

2 Likes

Beklager, men da blander jeg nok.

Helt naturlig ja, enig i den

1 Like

Chartet ble veldig rart når den føk sånn av sted, jeg hadde forventet at 20.000 skulle måtte testes for støtte etter at vi touchet 24, men sånn ble det jo ikke

1 Like

Liker at et forum åpner for noe mer enn heiagjenger og grupper. Ikke at denne tråden bærer spesielt preg av det, men det ligger latent i alle grupper over tid er min mening.

Skråsikkerhet er jeg heller usikker på. Prøver å lese mye av det folk kommer med, for dette er veldig komplekst. så får folk konstruere sin egen intuisjon på sikt, men å søke det du allerede «vet» blir en tautologisk øvelse.

Så derfor reagerer jeg på overdrevne kommentarer som kan gi et ensidig bilde til investorer som står i et vippepunkt.

Men alt må reduseres ned til ett ord, fin oversiktlig verden det. For å svare på volatilitet; Filosofisk sett er vel alle ideer overført til erfaring logisk sett volatilt.

2 Likes

Vært heftig dumping fra 42k til 32k i løpet av helgen ser jeg. Synd jeg ikke satte shorten alt… men kommer garantert flere muligheter.

Det er et godt poeng i diskusjonen rundt robustheten av Bitcoin det at narrativet har endret seg betydelig. Det har gått fra å egentlig kun være ment som et transaksjonsmiddel (betaling og alle andre mulige transaksjoner) til å kun være eller fungere som et spekulasjonsobjekt. Det kan vel ikke være noen som mener at det er et god utvikling som er beroligene for fremtiden til Bitcoin!?

3 Likes