Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Mange mener jo at det er et bull-signal. For at Bitcoin skal tiltrekke seg den store ærlige kapitalen så må reguleringer på plass. Bitcoin har blitt for stor for røvere alene.

2 Likes

Tenk drugdealeren i Columbia som fikk 10.000 BTC for en handel tilbake i tid. Håper han har passordet i behold.

1 Like

Bitcoin stopper ikke med det første…

Fra Dn.no
Den økonomiske redningsplanen skal bidra til å gjenreise den amerikanske økonomien etter koronapandemien, og har en kostnad på 1.900 milliarder dollar. Med dagens dollarkurs vil redningspakken koste over 16.000 milliarder kroner. Dette tilsvarer om lag ni prosent av amerikansk bruttonasjonalprodukt (bnp).

1 Like

Sikret noe igår. Er tiden inne for en liten korreksjon?

Åssen kan man trade dette med de sinnsyke gebyrene?
Skulle tro at alt annet enn HODL ender med tap i 90% av tilfellene.

Alt ender med tap i de fleste tilfeller i Bitcoin. Standarden er å tjene litt på Bitcoin, så selge i nedgangen etter at man har tapt mye av oppgangen, sette alt over i alt-coins og så tape resten der :stuck_out_tongue:

3 Likes

Bevegelser er så volitale at all fortjeneste overgår gebyrer med enorme summer.

Dvs så lenge du ikke driver daytrading scalping. På miraiex koster det 5000kr å kjøpe for en mill. Men de enorme fortjeneste gjor dette til små penger.

Vet ikke hvem du bruker. Men kjenner meg ikke igjen på “sinnsyke” gebyrer ihvertfall. Svingtrader så det jeg solgte har jeg sittet på en god del måneder. Kortsiktig trading har jeg ikke tro på.

Kjøpte Eth på Coindesk. Først skal penger veksles om fra kroner til €, og deretter til $ som blir brukt til Eth kjøp. Og 3.5% gebyr på kjøp tror jeg.
Sinnsykt

Kjøpte heller en aksje som korrelerer bra med Bitcoin. Kun vanlig gebyr hos Nordnet.

Okei. Bruker kun Binance selv. Ikke mange kronene jeg betaler i gebyr der. Kjøper direkte med NOK. Det er ikke mye enn betaler for å veksle til alts heller. Kursen svinger uansett så mye at det hender ofte at jeg kjøper og er i pluss etter å ha vekslet om til en altcoin 30 min etter. Slår seff motsatt inn av og til også.

Har enda ikke prøvd å gjør det andre veien på Binance. Har brukt Bitmynt når jeg vil ha det ut i kroner. Det fungerer utmerket. Mulig Binance kan gjøre det noen promiller billigere da…

1 Like

Hahah. Tror mange følger samme prinsipp i aksjer også. Kjøpe noe som har steget mye. Selge på bunn og så kjøpe noe annet som har steget veldig mye.

2 Likes

Bruker du SEPA overføring? Og hvis du bruker coinbase pro kan du vel selv velge valuta du vil kjøpe i (så du slipper € til $)?

Ved min siste overføring via SEPA så tok Coinbase 1.6% i gebyr (hvis matten min er korrekt).

Jeg tok ut alle marginposisjonene mine i går. Men jeg selger jo ikke hovedfoten, jeg bare skifter mellom å være long og “mer long”

Jeg merker nok jeg er litt wallstreetbets autist når dere begynner å snakke om OHMYGOD 3% GEBYR UMULIG Å TJENE PENGER

Jeg er bare sånn “jamen jeg er jo opp 300% hva har 3% å si?”

2 Likes

Ser nå at det var “Bitbay”-chart jeg havnet inn på :sweat_smile: :see_no_evil: Det er selvsagt noe jeg ikke bruker til vanlig. Så volum er nok ikke så spennende i det chartet ellers er vel kursutviklingen ganske lik andre børser.

Bitmex! :wink:

1 Like

Bitmex har jo fått en del tyn både på stabilitet og nå fikk de en liten legal scare i fjor.

Jeg bruker Bybit, er helt knall, og med et tonn av bonuser og rabatter. Skrik ut hvis noen vil ha referral. :stuck_out_tongue:

Krever de KYC på Bybit?

Nope

1 Like

Ny helgepump på gang?