Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Fikk en skikkelig likvideringsevent på shortssiden i dag

1 Like

Vurderer å selge mine XBT, er låst gjennom helga. Eller skal den ta av noe skikkelig nå?
Er kun 44000, så jeg blir verken rik eller fattig, men gikk inn med ca 20000, så det er jo nok til et par krone-is, eller hva @Kronn :blush:

Det vet vi når USA våkner nå.

1 Like

Beveger seg oppover fortsatt.
Jeg skal uansett inn igjen.

Ikke vær så sikker på det. Holder du dem lenge nok kan det bli en del krone is etterhvert!

2 Likes

Solgte nå, så får vi se om det blir en ny inngang. Det er pga skatt jeg ikke har trada tidligere, og så er en låst gjennom helga med XBT.
Jeg sitter klar neste uke😊

Du må få deg the real deal, det er litt forhistorisk å være “låst gjennom helga” nå med så mange muligheter. Også norske plattformer. Jeg ville i hvert fall følt meg tryggere med feks å kunne sette stop loss som ikke kan bli hoppet over gjennom en helg/natt.

5 Likes

Det hjalp å få amerikanerne ut av sengen =)

1 Like

Jeg har også XBT. Jeg har såpass god tro langsiktig at jeg i grunnen liker at jeg er låst til børstider. Det reduserer muligheten min til å kaste i kortsiktig panikk.

I tillegg gjør det at jeg også har muligheten til å flippe fra Bitcoin til en aksje hvis jeg ser en mulighet til kunne gjøre en trade.

3 Likes

Jeg forstår deg godt! Men da jeg hadde XBT opplevde jeg at det forsvinner litt over tid i forhold til BTC. Dessuten er de gode på å være grådige både ved kjøp og salg.

Tydelig brudd opp i dag. Usikkert hvor my kraft som ligger bak eller om det bare er Musk og Reddit som drev den opp fra nedtrenden :see_no_evil:
Bulltrapp??

Nå synker den godt igjen. Hva er det nå? Kjøpsmulighet fordi brudd opp? Eller bulltrap og ned igjen å teste støtten for 5 gang?

Rykket ble sikkert litt ekstra av at det røk til en mengde stoploss på 34k

Mhm, får se om den holder seg oppe. Da er det i så fall en klar retning videre oppover

Ja, xbt koster 2,5% i årlig avgift (tror den trekkes hver handelsdag før åpning). Menmen, det aksepterer jeg mot å få fordelen av å kunne flippe til børs/aksjer og tilbake.

2 Likes
6 Likes

Musk er min helt :star_struck::star_struck: Han får til det han vil få til virker det som.
Dog usikker på om dette blir en bulltrap eller videre oppgang da. Heller kanskje litt på bulltrap :thinking:

1 Like

Bruker folket stop loss på krypto? Ser bare på de coinene jeg har hatt fra noen hundre til over 1000% avkastning på så har vel samtlige av de tatt et dypt dykk nedover like før turen opp startet. Det hadde vært kjedelig å blitt kastet av på perongen tenker jeg. Så jeg bruker aldri stop loss.

1 Like

Nei ikke tale om. Har mesteparten stående på wallet langt unna risiko for likvidering eller annen galskap

1 Like

Nei, ikke på investeringsporteføljen. Legger på hardwallet som dere, mer med den delen jeg trader med. Men fort gjort at den blir tatt ut ja. Det jeg har tjent mest på er det jeg har kjøpt og latt stå i gode og onde dager.

2 Likes