Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

hehehehe, brått fall? Hos meg er kursen 47K USD.

Minner meg om når Hegnar.no tapetserer forsiden sin med krigsskrift “Oslo Børs kollapser” også er OBX ned minus 0.15%.

4 Likes

Hahah. Skeptisk til hele greia, men sitter oppe til sent på kvelden i håp om å finne noen røde 5 min-candles :joy:

6 Likes

Kan du ikke ta deg en liten pause nå?

2 Likes

Gode gamle «Popcorn cagey» :popcorn:

Sjekket IPen til cagey nå, oppdaget at han er i Australia og der er jo selvfølgelig kursgrafen opp ned :chart_with_downwards_trend: :wink:

18 Likes

YangGang!

2 Likes

Ser ut som Bitcoin gjør det fint. Kjøpte meg selv for en liten slant og har litt overskudd allerede. Normalt sett i forhold til verdi ville jeg tenkt at den nærmer seg en topp, men med tanke på Tesla sin investering og signaler om å ta det i bruk som betalingsmetode tror jeg har gode sjanser for å gi ringvirkninger globalt. Da er plutselig ikke dagens verdi så mye trøbbel. Har derfor tatt en liten andel selv her som jeg tenker å ha langsiktig med spekulasjon på at det kan gå mot et lite paradigme skifte. Skulle det mot formodning gå gale veien så er det ikke krise. Da er jeg tålmodig og heller snitter ned. Historisk sett så har den kommet tilbake til de høye nivåene gang på gang. Uansett veldig spennende tid dette. Får krysse fingrene for en fin reise fremover.

3 Likes

https://cryptobriefing.com/apple-pay-taps-bitpay-adds-bitcoin-payments/

Et flott initiativ av Apple. :slight_smile:

Google og Samsung er neste…

4 Likes

Nice!!

1 Like

Fra raoul Paul i dag:

"Many people throw the word ‘bubble’ around when something either doesn’t fit their narrative, or is a bit farther from trend than they expected. I get it, we’re all human – we’d prefer the market to be ‘wrong.’

The market does not care one bit about anyone’s need to be right."

Kanskje noe å tenke på for de som er så desperat opptatt av å shorte for å vinne mot de andre, heller enn å bare prøve å slå seg selv.

19 Likes

Hvor skal vi nå? Dundrer vi videre eller kommer korreksjonen nå?

Hvis 50.000 ryker så boyakasha

1 Like

Ja så lærte jeg lidt jævnfør mit tidligere brok over bitcoins energiforbrug.

2 Likes

Vi skal videre, en dipp er bare kjøpsmulighet. Altfor mye monent nå

2 Likes

Test av øvre motstandsnivå nå. Ryker den allerede mon tro :thinking:

1 Like

Jeg er glad jeg hørte på @morti å kom meg kjapt inn igjen, siste «trade» gikk i minus, som så mange ganger før.
Men det er gøy å være inne i krypto når resten av portefølje er langsiktig.

2 Likes

Det er tydelig at euforien er høy også på dette forumet, når et såpass idiotisk sitat får en haug av likes… føyer seg inn i rekken av toppish tegn i boblen vi er i.

Det er helt på sin plass å bruke betegnelsen boble på mange områder om dagen. Når en ser på helt objektive mål på prising vs inntjening, prising vs nytteverdi, etc og slike indikatorer ligger hinsides over det normale og fornuftige, ja da er en per def i en boble. Så kan en prøve å latterliggjøre det eller la være å forholde seg til det som denne tullingen, eller en kan ta det med som en del av risikovurderingen for sine investeringer/spekulasjoner.

At sitatet blir postet i Bitcoin tråden er jo bare toppen av kransekaka. Bitcoin, selve symbolet på spekulasjonsgalskapen som foregår om dagen. Bitcoin er liksom beyond det å være en boble til og med. En prising som i teorien kan være/bli hva som helst, fordi det er en asset uten noen kobling til hverken fortjeneste, nytteverdi eller fysisk eierskap. Det kan dermed være verdt $1000 en dag, $100.000 neste dag, og så $1 dagen deretter igjen uten at det er noe å si på det, eller noen mekanismer som skulle forhindre det…

Min trigger for å begynne bygging av short i Bitcoin er 50k.

2 Likes

De er nervøse for dollaren over dammen.

2 Likes

Bli heller med å tjen noe penger Cagey2, ikke sitt på sidelinja å surmul :smiley:. Man blir slik man tenker hele dagen lang :wink:, Ja du har tapt mye siden du solgte ut og ikke orket mer av krypto for 4-6 (?) år siden, men det er aldri for sent og komme tilbake i varmen! Døra er åpen, kaffen klar - og velkommen skal du være! #HODL :bullettrain_front:

5 Likes

Les saken, den er fryktelig dårlig skrevet og må være tidenes clickbait overskrift.

Man skulle tro det var noe US government hadde sagt. Men er basert på hva en synser tror og synser de vil gjøre.

1 Like