Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Jeg tror nok de har backing, men ikke av regn usd. De har kanskje trykket tether og så kjøpt btc i etterkant. Så muligens solgt noe btc og så brukt usd som backing. Så selvsagt på kanten til hva som er lov.

Men uansett når markedet er på 1,5 trillioner usd så skulle det bare mangle at en stablecoin i 30 millarder usd-klassen eksisterte.

1 Like

Kryptomarkedet er ekstremt lite likvid. Om jeg lager en coin med 800 milliarder coins og får den listet på exchange, selger en coin til $1 da har jeg plutselig markedsverdi på $1. Marketcap i krypto er et ganske verdiløst tall.

Samtidig så er det ikke bare det at de har $32 bn. i “markedsverdi”, men den ekstreme økningen som har skjedd siden mars-april 2020. Vi snaker 7x økning.

2 Likes

1,5billioner USD ikke trillioner ( på norsk).

og Tethers 30milliarder USD mcap blir rimelig lite. iforhold.

Ja prøv å gjør det du skriver der og se hvor mange sekunder marketcapen holder seg.

Min erfaring er stikk motsatt. Jeg irritere meg over lav likviditet når jeg skal ut av en del aksjer. Må dra med meg ned kursen eller bruke lang tid.

Skal jeg ut med store summer i krypto så er det gjort på et blunk.

3 Likes

Joda. Av og til litt vanskelig den der! Jeg oversatte ordene til norsk i og med at jeg hadde usd bak. Men ja det kan fort misforståes når man brukes trillioner, billioner, billions, trillions og skriver på norsk osv…

1 Like

Kryptografen gjorde samme feil igår, og de mente de hadde rett fordi de brukte USD bak… Noe de selvsagt ikke hadde.

Men poenget ditt står, tether er en fis i orkanen.

1 Like

Hva skjer om du gjør det samme med en aksje, trykker opp likt antall. Lister den på en exchange og selger 1 aksje for en dollar?

Jo akkurat det samme.

Så kan du si at det hadde aldri gått på an aksje-børs. Men prøv å gjør det på en seriøs kryptobørs. De hadde ledd seg ihjel.

Bildet er mer eller mindre likt for de andre populære kryptovalutaene.

2 Likes

Ja det bildet der er ganske resirkulert blant de som mener tether er grunn til all oppgang.

Men man glemmer liksom dollaren som flyter inn i tether. bilde blir mye mindre spennende da.

Det er jo fordi man bruker som regel fiat-kryss kun når man skal inn i krypto og kun når man skal ut.

Vanlig fees er 2% når man kjøper krypto for fiat.

Når man trader så er fees veldig lave, så hvorfor skal man kjøpe og selge til fiat dagen lang med dyre fees? Når tether er et solid kryss på børsene?

Man må jo være idiot dersom man absolutt skal trade med fiat dagen lang til 2% fees?

Dette er jo roten til all FUD-en. Det finnes null dokumentasjon på dette.

1 Like

Da er man tilbake på konspirasjons nivået. Og tror man på det man kjøre alt i short.

Jeg er såpass heldig at jeg har får prate med flere som driver exchanges. volumøkningene de snakker om er ganske ekstreme. Og da snakker vi ikke tether volum. Så får man velge om man tror på konspirasjoner eller ikke.

Idotisk å shorte noe som er i full euforimodus.

Du trenger jo ikke gire det da. Blir litt som the big short, han regnet på tallene fant ut at de måtte være feil. satte gigashorten å ventet.

Men du kan jo snu på spørsmålet. Ville Tesla kjøpt 1,5milliarder USD verdt med bitcoin om de var i tvil rundt tether, eller Square, eller ville visa, paypal og MC tatt i det?

Jeg regner med de har gjort noe due dilligence for å si det sånn. Det er derfor jeg bruker enda mindre tid på tether spørsmålet.

Men svar på spørsmålet da. Hvorfor mener du at folk burde trade med fiat istedenfor tether. Når det koster så mye å veksle fiat til krypto?

I og med at du er sjokkert over Tether-volumet.

Økte shorten på 51k :slight_smile:

“I will fear no hype, I will fear no euforia, for reason art with me.”

Tenker selv vi skal litt høyere, ligger noen fib nivåer rundt 52-54 rangen. Håper det kommer et skikkelig push opp. Liker ikke sånn steady grinding oppover. Men volumet er spakt. Likevel blir dippene kjøpt. Er foreløpig flat (dvs. i BTC) mens jeg venter på en skikkelig rød volum candle :face_with_monocle:

1 Like

Folk må gjøre hva de vil med pengene sine. Men man burde ta med i «ligningen» at rikfolk rømmer fiat i større og større grad i disse dager.
Det finnes mye annet å shorte.

3 Likes

Allerede tap på den også, er det med giring? :slight_smile:

Det overrasker meg ikke om det kommer kraftige push opp, og tilsvarende midlertige dumper ned. Men jeg skal IKKE gå glipp av krakket når det kommer. Derfor bygger jeg forsiktig opp shorten over tid og/eller rundt hver 1k oppover.

Edit: Ble mange edits nå… Går over til futures kontrakt for hovedshorten og kun trader kortsiktig på swapen for å unngå å tape på fundingen… futuresene ligger høyt nå ser jeg så det er jo bare fett :laughing:

1 Like